تاریخ انتشار: ۱۸:۴۹ - ۲۴ مرداد ۱۳۹۷

ستاره لیگ هجدهم؛ بالاتر از سیدجلال، شبیه امید

قلعه‌نویی در لیگ دهم هافبکی مازندرانی، با قامتی ۱۷۸ سانتی‌متری و ۲۲ ساله از لیگ یک پیدا کرده بود و برای سپاهان خرید. بازیکنی که امید ابراهیمی نام داشت و خیلی زود کیفیت بالای فوتبالش را به همه اثبات کرد. حالا این اتفاق بعد از هشت سال تکرار شده و قلعه‌نویی یک بار دیگر بازیکنی با همین مشخصات را برای سپاهان کشف کرده است.
ستاره غافل‌گیرکننده لیگ هجدهم؛ بالاتر از سیدجلال و شبیه به امید

رویداد۲۴ در ابتدای این فصل محمد کریمیِ ۲۲ ساله توسط قلعه‌نویی از خونه‌به‌خونه بابل خریداری شد و با سپاهان قرارداد بست. بازیکنی که در پایان سومین هفته لیگ برتر، بهترین بازیکن لیگ از نگاه نمرات سایت نود است. محمد کریمی ۲۲ ساله بعد از بازی نه‌چندان خوب سپاهان در هفته نخست، به ترکیب این تیم اضافه شد. از شانس خوب کریمی، سپیدرود بحران‌زده اولین حریف او در لیگ برتر بود. در آن مسابقه تفاوت دو تیم به قدری زیاد بود که تیم قلعه‌نویی ۶ گل به حریفش زد. ۶ گلی که کریمی هم روی آن‌ها تاثیرگذار بود و یک پاس‌گل داد. 

کریمی در ۱۷۵ دقیقه‌ای که به میدان رفته بیشترین پاس کلیدی را برای سپاهان ارسال کرده است. این بازیکن به طور متوسط ۲،۱ پاس‌کلیدی در هر نود دقیقه ارسال می‌کند. جنب‌وجوش‌های او هم حسابی به چشم می‌آید و دومین لمس توپ را هم بین بازیکنان سپاهان داشت. دقت پاس کریمی هم عدد قابل قبول ۸۳،۷درصد است که فقط سه بازیکن سپاهان از این حیث دقتی بالاتر از او داشتند. البته ارسال پاس‌های ریسکی و کلیدی او در پایین آمدن دقت پاسش هم کم‌تاثیر نیست. طبق آمار متریکا، محمد کریمی در کارهای دفاعی هم متعهد است. از نظر توپگیری از حریف فقط سعید آقایی آماری بهتر از کریمی ثبت کرده. در مجموع عملکردهای دفاعی باز هم محمد کریمی دومین بازیکن برتر سپاهان است.

پاس تماشایی محمد کریمی در هفته دوم باعث شد که مهرداد محمدی در شرایطی تک به تک با دروازه‌بان قرار بگیرد و کوروش ملکی به اجبار بیرون از محوطه جریمه توپ را با دست دفع کند. تصویر زیر یکی از چهار پاس‌کلیدی این فصل محمد کریمی است که در دو بازی ارسال شده.

کریمی تبحر بالایی در ارسال کرنر هم دارد. در بازی با پیکان دو مرتبه با ارسال‌های او بود که سپاهان صاحب موقعیت خطرناک گل شد. ضمن اینکه در بازی با سپیدرود هم سپاهان روی کرنر محمد کریمی به گل رسید و اولین پاس‌گل این فصل این بازیکن به ثبت رسید.
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان