تاریخ انتشار: ۲۰:۰۹ - ۲۵ مرداد ۱۳۹۷

مدرسه باید به محل تمرین زندگی بدل شود

وزیر آموزش و پرورش گفت: علی رغم تمام تلاش های صورت گرفته بعد از انقلاب اسلامی، هنوز مدرسه به محلی برای تمرین زندگی دانش آموزان تبدیل نشده و رسیدن به این هدف در عمل بسیار سخت است.
مدرسه باید به محل تمرین زندگی بدل شود

رویداد۲۴ سیدمحمد بطحایی روز پنجشنبه در اجتماع فرهنگیان کاشمر با تاکید بر لزوم تغییر نگاه جامعه به آموزش و پرورش اظهار داشت: دانش آموزان باید در مدرسه مهربانی و مدارا را فرا بگیرند و صبوری و امید به آینده را تمرین کنند.
وی یکی از نشانه های ورشکستگی آموزش و پرورش را گذاشتن تمام انرژی خود بر محفوظات دانش آموز بدون اینکه به او راه و رسم زندگی یاد دهد، دانست و گفت: باید مسیر آموزش تصحیح شود زیرا وظیفه همه ما یاد دادن راه و رسم زندگی به دانش آموزان است.
وزیر آموزش و پرورش افزود: ما به گردن دانش آموز ممتاز علمی مدال می اندازیم اما وقتی همین فرد بزرگ شده و فارغ التحصیل ممتاز دانشگاههای کشور شد حتی از عهده حل پیش پا افتاده ترین مسائل زندگی خود برنمی آید.
بطحایی، استفاده از کتاب های کمک آموزشی در دوره ابتدایی و برگزاری آزمون های مکرر که دانش آموزان را تحت فشار روانی و شخصیتی بسیار زیاد قرار می دهد، ممنوع دانست و گفت: با پرهیز از رقابت فردی اگر قرار است کسی تشویق و تنبیه شود باید گروهی باشد.
وزیر آموزش و پرورش افزود: دانش آموزان باید همکاری، با هم زیستن و با هم بودن را یاد گیرند و ما اجازه نداریم دانش آموزی را تشویق کرده و ممتاز بخوانیم و در مقابل تمامی دانش آموزان دیگر را ناتوان دانسته و بنوعی تنبیه کنیم که این روش موجب تحقیر آنان می شود.
وی گفت: اگر می خواهیم مدرسه محلی با نشاط و سرشار از شور برای دانش آموزان شود باید در دوره آموزش عمومی این مشکلات برطرف شود.
وزیر آموزش و پرورش اظهار داشت: اصلاح این مسیر تنها از عهده چند وزیر، معاون وزیر و معلم برنمی آید بلکه در این مسیر باید خانواده ها همراه شوند و توقع جامعه از مدرسه تغییر کند.
وی افزود: اولویت اول شدن آموزش و پرورش با سخنرانی و داد و بیداد کردن در دولت و مجلس اتفاق نمی افتد، لذا اگر می خواهیم آموزش و پرورش اولویت اول شود باید نشان دهیم که نیاز اجتماع است.

*شبکه تلویزیونی تعاملی فعال می شود
وزیر آموزش و پرورش از راه اندازی شبکه تلویزیونی تعاملی از هفته آینده خبر داد و گفت: از طریق این شبکه امکان ارتباطات تعاملی دوطرفه با جامعه ذینفع برقرار خواهد شد و ما خواهیم توانست با خانواده ها گفت و گو کرده و آموزش های لازم را ارائه کنیم.
بطحایی افزود: خانواده ها از طریق این شبکه تلویزیونی تعاملی می توانند با مدیران کل استان و کشور و حتی وزیر آموزش و پرورش مطالب مورد نظر خود را در میان بگذارند.
کاشمر در 228 کیلومتری مشهد قرار دارد.
منبع: ایرنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان