تاریخ انتشار: ۱۹:۳۱ - ۲۷ مرداد ۱۳۹۷
در مراسم معارفه غلامرضا صالحی، مدیرکل بنیاد مسکن و انقلاب استان تهران مطرح شد؛

استان تهران در شاخص‌های توسعه محروم است

معاون امور عمرانی استانداری تهران گفت: استان تهران بر خلاف افکار عمومی در شاخص های توسعه محروم است.
رویداد۲۴ معاون امور عمرانی استانداری تهران گفت: استان تهران بر خلاف افکار عمومی در شاخص های توسعه محروم است.

احمد تواهن، روز شنبه در مراسم معارفه غلامرضا صالحی، مدیر کل بنیاد مسکن و انقلاب استان تهران با بیان اینکه بنیاد مسکن نهاد مقدسی است، گفت: استان تهران دارای حدود 1000 روستا است که 500 روستا شامل طرح هادی هستند؛ 200 روستا نیاز به تهیه این طرح و 300 روستای دیگر نیاز به بازنگری دارد؛

وی در این خصوص به سیلاب اخیر فیروزکوه اشاره و تاکید کرد: اخیراً حادثه سیل در یکی از روستاهای فیروزکوه منجر به خسارت قابل توجهی شده است، چرا که طرح هادی در مسیری نامناسب پیش بینی معبر کرده و سیلاب در این مسیر فعال شده بود؛ لذا می طلبد طرح هادی در بسیاری از روستاها مورد بازنگری قرار گیرد.

این مقام مسئول افزود: طرح هادی باید به شکلی طراحی شود تا در موثر باشد.

معاون امور عمرانی استانداری با اشاره به نقش طرح هادی روستاها در توسعه کشور و شاخص های زیست محیطی، ادامه داد: فرمانداران به بخشداران و دهیاران تاکید کنند تا در طرح هادی همکاری لازم را داشته باشند؛ چرا که این طرح در بخش توسعه روستا، استفاده بهینه از فضا و جلوگیری از تخریب اراضی بسیار موثر است.

تواهن با تاکید بر استفاده از ظرفیت خیرین خاطرنشان کرد: وظیفه دیگر بنیاد مسکن و انقلاب اسلامی، ساماندهی خیرین مسکن ساز است.

حجت الاسلام و المسلمن محمدعلی رضائی، قائم مقام ولی فقیه تاکید کرد: اینجا تهران است و قابل مقایسه با هیچ استانی نیست؛ همانطور که تمام مسئولین عالی کشور در تهران هستند، امکاناتی بسیاری در این استان متمرکز شده که در هیچ جای کشور نیست، باید تلاش کرد از این امکانات موجود و توانمندی ها استفاده حداکثری شود.

در ادامه این نشست، هادی درفشی معاون پشتیبانی و امور استانهای بنیاد مسکن و انقلاب اسلامی، بیان داشت: محورهای مهمی که بنیاد مسکن در برنامه دارد شامل ساخت و ساز مسکن شهری، روستایی، حمایتی، محرومین و خیرین و مقاوم سازی بناهای روستایی میشود.

درفشی یادآور شد: بنیاد مسکن از سال 1384 ساخت 200 هزار واحد روستایی را پذیرفت؛ همچنین ساخت 2 میلیون و 200 واحد را در دستور کار دارد که 1 میلیون و 700 واحد آن بهره برداری شده است.

نصراله دهقانی، مدیر کل اسبق بنیاد مسکن و انقلاب اسلامی استان تهران، حدود 4 سال اخیر خدمت خود را در این سمت گذراند و پیش از آن به مدت 12 سال مدیر کل راه و شهرسازی استان خوزستان بوده است؛ وی با 38 سال و 6 ماه سابقه خدمت بازنشست شد، و غلامرضا صالحی که پیش از این مدیر کل بنیاد مسکن استان قم بوده است، به این سمت در استان تهران منصوب شد.

منبع: ایرنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان