تاریخ انتشار: ۱۷:۲۱ - ۲۸ مرداد ۱۳۹۷

مهمترین تصمیمات امروز کمیسیون‌های تخصصی مجلس

سخنگوی کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور از بررسی طرح اصلاح موادی از قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی در جلسه امروز این کمیسیون خبر داد.

رویداد۲۴ اصغر سلیمی ضمن تشریح جلسه امروز کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور، بیان کرد: در جلسه امروز ادامه طرح اصلاح موادی از قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی مورد بررسی قرار گرفت.

وی در ادامه با بیان اینکه ماده ۱۲ این طرح به بحث گذاشته شد، بیان کرد: بر اساس این ماده اشخاصی از داوطلب شدن در  انتخابات محروم هستند، مگر اینکه حداقل ۶ ماه قبل از ثبت نام برای انتخابات از سمت خود استعفا دهند. این افراد شامل رئیس جمهور و معاونین ایشان، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام و معاونینش، مشاورین و معاونین رئیس جمهور، روسای دفاتر سران سه قوه، وزرا و سرپرست های وزارت خانه ها، معاونین و مشاوران وزرا، مدیران کل حوزوی وزارتی، رئیس دیوان عالی کشور و معاونین وی، دادستان کل کشور، رئیس سازمان بازرسی کل کشور و معاونین وی، رئیس جمعیت هلال احمر و معاونین وی، استانداران، فرمانداران و بخشداران، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی، رئیس کل بانک مرکزی و معاونین و مشاورین وی و شهرداران و روسای شوراهای اسلامی شهر ها می شود.

سلیمی در پایان اظهار کرد: در طرح آماده بود که این افراد ۴ ماه قبل از ثبت نام استعفا دهند که ما آن را به ۶ ماه افزایش دادیم.

بررسی مشکلات پالایشگاه ها در کمیسیون انرژی

علی بختیار در گفت‌وگو با ایسنا ضمن تشریح جلسه امروز کمیسیون انرژی مجلس، بیان کرد: در بخش اول سوال دو تن از نمایندگان از وزیر نیرو مطرح شد. در بخش دوم نیز کمیسیون نشستی با انجمن پالایشگاه های کشور داشت.

وی در ادامه بیان کرد: در جلسه امروز مشکلات پالایشگاه ها در خصوص واقعی نبودن قیمت ها و عدم امکان توسعه در حوزه پالایش با حضور مدیران پالایشگاه ها بررسی شد. در ادامه نیز راهکارهایی برای برطرف ساختن مشکلات حوزه پالایش و افزایش بهره وری از آن ها مطرح شد.
منبع: ایسنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان