تاریخ انتشار: ۱۷:۲۶ - ۲۸ مرداد ۱۳۹۷

طلاب تجمع کننده نوشته های تابلوها را نخوانده بودند!

محمد مهاجری در یادداشتی نوشت: ناشیگری برگزارکنندگان تجمع به همین ها بسنده نمی شود و برای بررسی دقیق تر آن باید از جناب حجت الاسلام و المسلمین رئیسی (دادستان ویژه روحانیت) تقاضا کرد دو سه روزی از آستان قدس مرخصی بگیرند و به قم تشریف ببرند.
رویداد۲۴ محمد مهاجری روزنامه نگار اصولگرا طی یادداشتی نوشت:

تجمع اخیر طلاب در قم با همه تلاشی که برای «خودجوش»نمایاندنش به عمل آمد، پردازشی دم دستی و ساده اندیشانه داشت. شاید به همین دلیل، مشت برگزارکنندگانش خیلی زود بازشد.

با این حال این تجمع قبل از آنکه وهن بعضی مسئولان کشور باشد، توهین به جامعه روحانیت بود. من حاضرم تحلیل خود را با یک تحقیق میدانی به اثبات برسانم که اکثر قریب به اتفاق شرکت کنندگان در مراسم تا دقایقی قبل از شروع آن نمی دانستند برای چه دعوت شده اند، چه برسد به اینکه بدانند دعوت کننده کدام شخص حقیقی یا حقوقی بوده است. به همین سیاق حاضرم ثابت کنم بسیاری از آنها حتی آنچه را روی پلاکاردها نوشته شده بود، نخوانده اند و احتمالا وقتی آن را خوانده اند که عکس شان در رسانه ها منتشر شده است.

ناشیگری برگزارکنندگان تجمع به همین ها بسنده نمی شود و برای بررسی دقیق تر آن باید از جناب حجت الاسلام و المسلمین رئیسی (دادستان ویژه روحانیت) تقاضا کرد دو سه روزی از آستان قدس مرخصی بگیرند و به قم تشریف ببرند و نگذارند خوابی را که دشمنان روحانیت برای آنها دیده اند، تعبیر شود؛ و نیز اجازه ندهند بازیگران سیاست در شهر قم که روزگاری به آیت الله جوادی آملی توهین کردند، حالا پلاکارد توهین به دیگران را بچرخانند. اگر جناب رئیسی کمی وقت برای این کار صرف کنند، همه آنچه را دیگران در خشت خام دیدند، ایشان در آینه خواهند دید.

روحانیت در روزگاری نه چندان دور، مرجع و ملجأ مطمئن مردم ایران بوده است که متأسفانه تا حد قابل توجهی، این اعتماد کمرنگ شده است. بخش اعظم این اتفاق، ناشی از رفتار خود روحانیون است. اما اگر نیک بنگریم این رفتارهای نادرست، سرنخش دست بازیگرانی است که می خواهند روحانیت را با طناب سیاست به ته چاه هدایت کنند.

منبع : جماران
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان