تاریخ انتشار: ۲۱:۲۳ - ۲۸ مرداد ۱۳۹۷
افتخارآفرینی آزادکار ایرانی؛

نخستین طلای کاروان ایران بر سینه یزدانی نقش بست

«حسن یزدانی» در دیدار فینال وزن 86 کیلوگرم کشتی آزاد بازی های آسیایی 2018 جاکارتا، با پیروزی قاطع مقابل حریف لبنانی، نخستین مدال طلای کاروان ایران را در این بازی ها کسب کرد.
نخستین طلای کاروان ایران بر سینه یزدانی نقش بست
رویداد۲۴ مسابقات وزن های 57، 65، 74، 86 و 97 کیلوگرم کشتی آزاد در بازی های آسیایی امروز (یکشنبه) از ساعت 10:30 به وقت ایران در سالن مرکزی جاکارتا پایتخت اندونزی آغاز شد.

یزدانی در دیدار فینال وزن 86 کیلوگرم بازی های آسیایی مقابل «میشل دومینیک ابونادر» از لبنان موفق شد همچون کشتی های قبلی حریف خود را ظرف یک دقیقه و 30 ثانیه شکست دهد و نخستین مدال طلای کاروان ایران در بازی های آسیایی را کسب کند.

این آزادکار جویباری تیم ملی که در کارنامه خود مدال طلای جهان و المپیک، نقره پیکارهای قهرمانی جهان، طلای جوانان جهان و طلای قهرمانی آسیا را دارد، در کلکسیون افتخارات خود تنها طلای بازی های آسیایی را کم داشت که امروز با کسب این مدال، افتخارات خود را تکمیل کرد.

یزدانی امروز (یکشنبه) در مسابقات وزن 86 کیلوگرم بازی های آسیایی پس از استراحت در دور نخست، در دور دوم مقابل «فاهریانسیاح» از اندونزی با نتیجه 10 بر صفر به برتری رسید. وی در دور بعد مقابل «پاوان کومار» نیز با نتیجه 11 بر صفر پیروز و راهی مرحله نیمه نهایی شد. یزدانی در این مرحله نیز «اویتمن اورگودول» دارنده مدال نقره آسیا از مغولستان را با نتیجه 12 بر 2 از پیش رو برداشت و راهی دیدار فینال شد. 

«رضا اطری» نیز ساعتی پیش موفق شد در دیدار رده بندی وزن 57 کیلوگرم با پیروزی مقابل حریف کره ای با کسب مدال برنز، نخستین مدال کشتی آزاد را در بازی های آسیایی کسب کرد.

«علیرضا کریمی» آزادکار وزن 97 کیلوگرم نیز تا دقایقی دیگر در دیدار فینال باید به مصاف حریف برود.

هجدهمین دوره بازی های آسیایی جاکارتا به طور رسمی از دیروز شنبه در جاکارتا گشایش یافت. 

کاروان ورزشی ایران نیز با 280 ورزشکار مرد و 98 ورزشکار زن در این دوره از بازیها حضور دارد. نمایندگان کشورمان در 42 ماده ورزشی به مصاف حریفان خود می روند.
منبع: ایرنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان