تاریخ انتشار: ۲۱:۲۷ - ۲۸ مرداد ۱۳۹۷

دومین طلای ایران با «علیرضا کریمی»

«علیرضا کریمی» در دیدار فینال وزن 97 کیلوگرم کشتی آزاد در بازی های آسیایی 2018 جاکارتا با شکست حریف قرقیزستانی دومین مدال طلای کاروان ایران را کسب کرد.
دومین طلای کاروان ایران با درخشش «علیرضا کریمی» ثبت شد

رویداد۲۴ مسابقات وزن های 57، 65، 74، 86 و 97 کیلوگرم کشتی آزاد در بازی های آسیایی امروز (یکشنبه) از ساعت 10 و 30 دقیقه امروز به وقت ایران در سالن مرکزی جاکارتا پایتخت اندونزی آغاز شد.
کریمی دارنده مدال طلای جوانان جهان و برنز پیکارهای قهرمانی جهان در دیدار فینال وزن 97 کیلوگرم به مصاف «ماگومد موسی یف» قهرمان آسیا از قرقیزستان رفت و در یک مبارزه با برنامه و حساب شده حریف سرسخت و با تجربه خود را 6 بر صفر شکست داد و بعد از طلای حسن یزدانی، دومین مدال طلای کاروان ایران را در جاکارتا به نام خود ثبت کرد.
در وزن 97 کیلوگرم علیرضا کریمی پس از استراحت در دور نخست در دور دوم با نتیجه 11 بر صفر تاکشی یاماگوچی از ژاپن را مغلوب کرد. وی در دور بعد و در مرحله نیمه نهایی از سد ماگومد ابراگیم اف دارنده مدال برنز المپیک و قهرمان آسیا از کشور ازبکستان با نتیجه 4 بر 2 و ضربه فنی گذشت و به دیدار فینال راه یافت.
ابراگیم اف در حالی امروز تسلیم آزاد کار کرجی تیم ملی ایران شد که پیش از این موفق شده بود در بازی های المپیک 2016 ریو «رضا یزدانی» پلنگ جویبار را شکست دهد.
کریمی آزادکار کرجی تیم ملی که طی یک سال گذشته در وزن 86 کیلوگرم کشتی می گرفت، از چند ماه پیش و در مرحله نهایی انتخابی تیم ملی به وزن 92 کیلوگرم آمد و حتی در رقابت های بین المللی جام جایزه بزرگ گرجستان نیز توانست عنوان سوم را در این وزن کسب کند. اما با تشخیص کادر فنی و شورای فنی برای حضور در بازی های آسیایی در وزن 97 کیلوگرم انتخاب شد.
همچنین «حسن یزدانی» آزادکار وزن 86 کیلوگرم ایران لحظاتی پیش موفق شد با پیروزی بر حریف لبنانی در دیدار فینال، نخستین مدال طلای کاروان ایران در بازی های آسیایی کسب کند.
«رضا اطری» نیز در دیدار رده بندی وزن 57 کیلوگرم با پیروزی مقابل حریف کره ای با کسب مدال برنز گرفت، اما «مصطفی حسین خانی» در دیدار رده بندی مبارزه را به حریف ژاپنی واگذار کرد و نتوانست مدال برنز بگیرد. «مهران نصیری» نیز در وزن 65 کیلوگرم نیز از دور رقابت ها حذف شد.
هجدهمین دوره بازی های آسیایی جاکارتا به طور رسمی از دیروز شنبه در جاکارتا گشایش یافت.
کاروان ورزشی ایران نیز با 280 ورزشکار مرد و 98 ورزشکار زن در این دوره از بازیها حضور دارد. نمایندگان کشورمان در 42 ماده ورزشی به مصاف حریفان خود می روند.
منبع: ایرنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان