تاریخ انتشار: ۲۳:۲۰ - ۲۸ مرداد ۱۳۹۷
تعداد نظرات: ۱ نظر

روحانی: عملکرد وزارت اقتصاد قابل قبول است

روحانی ، ضمن ابراز رضایت از عملکرد وزیر امور اقتصادی و دارایی، اظهار امیدواری کرد با حضور وزیر در مجلس و ارایه توضیحات وی، ابهامات نمایندگان برطرف شود.

رویداد۲۴حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور در جلسه عصر امروز یکشنبه هیات دولت، با توجه به اعلام وصول طرح استیضاح وزیر امور اقتصادی و دارایی در مجلس شورای اسلامی، عملکرد این وزارتخانه را در شرایط خطیر کنونی و انباشت مسائل مزمن اقتصادی سال های قبل، عملکردی مثبت و قابل قبول ارزیابی کرد.

روحانی ، ضمن ابراز رضایت از عملکرد وزیر امور اقتصادی و دارایی، اظهار امیدواری کرد با حضور وزیر در مجلس و ارایه توضیحات وی، ابهامات نمایندگان برطرف شود.

* دولت مواد دیگری از لایحه مطبوعات و خبرگزاری ها را به تصویب رساند

هیات دولت در ادامه این جلسه ، مواد دیگری از لایحه مطبوعات و خبرگزاری ها را بررسی و تصویب کرد.

مواد مصوب لایحه مذکور عبارتند از:

ممنوعیت افشای هویت منابعی که تنها با شرط عدم افشای نامه خود حاضر شدند اطلاعات خود را در اختیار مطبوعات و خبرگزاری‌ها قرار دهند.

ممنوعیت ورود روزنامه‌نگاران و عوامل مطبوعات و خبرگزاری‌ها به جلسات غیرعمومی و یا غیرعلنی و انتشار اخبار آن بدون رضایت برگزارکنندگان و شرکت کنندگان.

بلامانع بودن تهیه خبر از داخل اماکن و تأسیسات متعلق به مؤسسات عمومی یا مؤسسات خصوصی مأمور به خدمات عمومی که تردد عمومی در آنها مجاز یا آزاد است.

مجاز بودن انتشار فیلم، عکس و صوت از مقامات و مسئولان، کارگزاران نظام و بیان اخبار و تحلیل درباره زندگی حرفه ای آنان مشروط به اینکه با تحریفی که به آبروی آنها لطمه بزند، توأم نباشد.

ممنوعیت افشای هویت، تصویر و امور خصوصی و سوابق کیفری افراد تحت محاکمه، محکومان، زندانیان و قربانیان جرایم در مطبوعات و خبرگزاری ها مگر با رضایت ایشان یا به حکم مقام صالح قضایی.

لزوم اخذ رضایت طرف مکالمه در مواردی که در تماس تلفنی با افراد، مکالمه به قصد انتشار ضبط می شود.

تعیین احکام مربوط به ممنوعیت انتشار مطالب علیه امنیت ملی یا نظم عمومی، افشای اطلاعات طبقه بندی شده دولتی و مذاکرات غیرعلنی و تعیین موارد استثنا.

* آیین‌نامه اجرایی قانون مجازات استفاده‌کنندگان غیرمجاز از آب، برق‌، تلفن، فاضلاب و گاز به تصویب رسید

دولت با هدف ایجاد ضمانت اجرایی کافی برای مجازات استفاده کنندگان غیرمجاز آب، برق، فاضلاب، گاز و تلفن و نیز جلوگیری از تخریب و خطرات آسیب زا به شبکه های برق، آب و فاضلاب و استیفای حقوق بیت المال از استفاده کنندگان غیر مجاز خدمات زیربنایی، آیین نامه اجرایی آن را به تصویب رساند.

بر این اساس، استفاده از خدمات قانونی آب، برق، گاز و شبکه فاضلاب و خدمات ارتباطی و فناوری اطلاعات بدون دریافت انشعاب یا اشتراک یا استفاده غیرمجاز علی رغم داشتن انشعاب ممنوع بوده و با مرتکبین برابر مفاد قانون برخورد می شود.

دستگاه های ارائه کننده خدمات مکلف شدند چنانچه استفاده‌کنندگان خدمات برق، گاز، آب و فاضلاب ظرف مدت تعیین شده نسبت به پرداخت بهای خدمات اقدام نکنند، پس از ابلاغ مهلت مناسبی که کمتر از یک هفته نخواهد بود، در صورت عدم پرداخت بهای خدمات، با رعایت ضوابط و مقررات مربوطه تا زمان پرداخت بهای خدمات نسبت به قطع موقت انشعاب یا اشتراک مربوطه اقدام نمایند.

* استفاده از صندلی کودک در خودروها برای کودکان زیر 10 سال اجباری می شود

دولت با تصویب لایحه ای به منظور حفظ سلامت کودکان در خودرو و جلوگیری از مصدومیت‌های جدی و تلفات آنها بر اثر تصادفات رانندگی، استفاده از صندلی کودک برای کودکان زیر 10 سال در انواع خودروهای شخصی را اجباری کرد.

* امضای موافقت نامه کمک بلاعوض برای پروژه مطالعاتی ارتقای بهره‌‌وری و رقابت‌پذیری گندم در ایران

دولت با توجه به ضرورت بهره‌‌گیری از تمامی ظرفیت‌‌های داخلی و خارجی برای رشد و رقابت پذیری بخش کشاورزی از طریق خودکفایی در محصولات اساسی، به وزارت جهاد کشاورزی اجازه داد نسبت به امضای موافقت نامه کمک بلاعوض مصوب بانک توسعه اسلامی، برای پروژه مطالعاتی ارتقای بهره‌وری و رقابت پذیری گندم در ایران به ارزش 280 هزار دلار اقدام نماید.
منبع: فارس
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۴۵ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۹
0
0
مگر می شود کسی که در زمان حاکمیت هاشمی به پاس خدمات گمرکی و تامین نظر آن مرحوم از دست هاشمی مدال مدیر نمونه و برتر را گرفته کار امروز وزارتش مورد تایید رییس جمهور محترم نباشد.؟
نظرات شما
پیشخوان