تاریخ انتشار: ۰۵:۵۶ - ۳۱ مرداد ۱۳۹۷

جلسه بازنگری مزد کارگران تشکیل می‌شود؟

عضو کانون عالی شوراهای اسلامی کار می‌گوید که با توجه به وضعیت کارگاه‌ها و رکود حاکم بر بازار و اقتصاد، انتظار نداریم که دستمزد کارگران مجدد افزایش یابد ولی دولت باید به وظیفه خود در قبال کارفرمایان و کارگران عمل کند.
جلسه بازنگری مزد کارگران تشکیل می‌شود؟
  رویداد۲۴ اظهار کرد: امسال با وضعیت دشوار بسیاری از کارخانه‌ها و مشکل‌فروشی که بنگاه‌های تولیدی پیدا کردند، نباید انتظار معجزه داشته باشیم. همین حالا کارگران بعضی از بنگاه‌ها، ماه‌هاست که حقوق معوق دارند و افزایش حداقل مزد را با وجود اعمال بخشنامه مزد سال ۹۷ هنوز به چشم ندیده‌اند.
وی در پاسخ به این پرسش که آیا جلسه شورای عالی کار برای بازنگری و بررسی مجدد دستمزد تشکیل می‌شود؟ گفت: قبلا یک جلسه تشکیل شده و نمایندگان کارگری و کارفرمایی در خصوص راه‌های حمایت از کارگران در شرایط تحریم دیدگاه‌های خود را مطرح  کرده بودند، قرار بود جلسه دیگری در این باره تشکیل شود که استیضاح وزیر سابق کار مطرح شد و کار را متوقف کرد.
اصلانی افزود: در حال حاضر با توجه به انتخاب سرپرست جدید وزارت کار باید سه ماه منتظر بمانیم تا وزیر کار معرفی شود و جلسات بازنگری مزد درصورت موافقت همه شرکای اجتماعی مجددا از سر گرفته شود.
به اعتقاد رییس کانون شورای اسلامی کار البرز در بحث افزایش مجدد مزد، نباید بار دیگری بر دوش کارفرمایان گذاشته شود بلکه دولت باید نقش خود را در قبال کارگران و کارفرمایان ایفا کند زیرا در شرایطی که حال بنگاه‌ها خوب نیست و کارخانه‌ها با افزایش هزینه مواد اولیه روبه‌رو هستند، فشار بر کارفرمایان برای طرح دوباره مزد به صلاح نیست.
وی گفت: در حال حاضر افزایش ۱۹.۵ درصدی حداقل مزد در برخی از کارگاه‌ها اعمال نشده و کارگران حقوق و دستمزد خود را دریافت نکرده‌ و از ماه‌ها قبل حقوق معوق دارند.
اصلانی در پایان از دولت خواست تا از محل درآمدهای نفتی در بودجه کشور سهمی برای جامعه کارگری در نظر بگیرد.
به گزارش ایسنا، انوشیروان محسنی بندپی  - سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی - در روزهای اخیر ضمن اعلام حمایت از کارگران، حداقل‌بگیران و اقشار محروم و آسیب پذیر در خصوص احتمال بازنگری و بررسی مجدد دستمزد کارگران در شورای عالی کار گفت: تلاش می‌کنیم حمایتهای اجتماعی نظیر بهره‌مندی کارگران از مزایای بیمه تکمیلی را گسترش دهیم.
منبع: ایسنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان