تاریخ انتشار: ۱۰:۴۶ - ۰۸ شهريور ۱۳۹۷
امیرآبادی‌فراهانی در گفت‌وگو با رویداد۲۴ بررسی کرد؛

آیا همه چیز از ۵ دی ماه ۹۶ شروع شد؟/ دخالت خارجی یا سوءمدیریت داخلی!

عضو هیات رییسه مجلس می‌گوید: بخش زیادی از اعتراضات دی ماه سال گذشته به تعلل دولت در تصمیم‌گیری مخصوصاٌ در موضوع موسسات مالی و اعتباری ورشکسته برمی‌گشت.
11111111111111111111
رویداد۲۴ محمد آیتی: هشت ماه از اعتراضات دی ماه ۹۶ می‌گذرد؛ اعتراض‌هایی که پس‌لرزه‌های آن همچنان ادامه دارد و بحث بر سر چرایی و نگرانی از تکرار آن هنوز تمام نشده است. حسن روحانی هم در سخنان خود به نمایندگان مجلس ریشه مشکلات کنونی را به هشت ما پیش برد و گفت همه چیز از دیماه سال پیش شروع شد. روزی که معترضان در مشهد به خیابان‌ها ریختند و به ناگاه موج آن به همه کشور رسید. روحانی گفته بود بسیاری از مشکلات کنونی کشور، ریشه در اعتراضات دی ماه داشت و همین امر باعث ترامپ به طمع بیفتد و فشار‌های اقتصادی را بر ایران بیشتر کند. اما آیا واقعا ریشه مشکلات کشور در دیماه سال گذشته بود؟ به نظر می‌رسد دولت همین نظر را دارد چه آنکه روحانی بر آن تاکید داشت و فردای سخنرانی او، تیتر نخست روزنامه دولت به همین بخش سخنان رییس جمهور اشاره داشت. با اینهمه این نظر مخالفانی جدی دارد؛ آن‌ها معتقدند یا روحانی تصوری اشتباه از بحران کشور دارد یا می‌خواهد با طرح چنین صحبت‌هایی توپ را در زمین افراد دیگری بیاندازند.

احمد امیرآبادی‌فراهانی نماینده اصولگرای قم از مخالفان روحانی در این مورد است. او به رویداد۲۴ می‌گوید: بخش زیادی از اعتراضات دی ماه سال گذشته به تعلل دولت در تصمیم‌گیری مخصوصاٌ در موضوع موسسات مالی و اعتباری ورشکسته برمی‌گشت. آن خط اعتباری که دولت در اختیار بانک مرکزی گذاشت و مجوزش را صادر کرد، می‌شد زودتر از این‌ها اتفاق بیافتد، اما تاخیر دولت در این موضوع خاص، باعث عصبانیت مالباختگان شد.

او افزود: بخش دوم اعتراضات زمستان گذشته، سوءاستفاده دشمنان نظام و انقلاب از تجمعاتی بود که راه افتاد. پس ما باید اعتراضات را به دو قسمت تقسیم کنیم و بخش دوم را جدا از اعتراضات بخش اول بدانیم. دشمنان جمهوری اسلامی تمام تلاش خود را به کار بستند که از اعتراضات موجود به نفع خود استفاده کند، از این‌رو افراد خود را در داخل کشور سازماندهی کردند و آن‌ها را به خیابان کشاندند که البته این اعتراضات به شهر‌های دیگری هم سرایت پیدا کرد که هرچند تعداد آن‌ها قلیل بود، اما آن اغتشاشات، خسارت‌هایی را بر کشور تحمیل کرد.

عضو هیات رییسه مجلس، تصریح کرد: اگر تعلل و تاخیر دولت در صدور مجوز در خط اعتباری موسسات نبود، چنین راهپیمایی‌هایی صورت نمی‌گرفت. اگر دولت در گرفتن تصمیم و اجرایی کردن آن، سریع و منطقی عمل کند و مردم را نسبت به آینده امیدوار کند، دشمن نمی‌تواند برای کشور مشکل و خللی ایجاد کند.

امیرآبادی در پایان و در پاسخ به اینکه آیا وارونه دیدن صورت مسئله توسط آقای روحانی می‌تواند منجر به تحلیل نادرست و تصمیم اشتباه از سوی دولت شود، گفت: به هر حال آقای روحانی نماینده ملت است و باید نسبت به رایی که از مردم گرفته پاسخگو باشد.
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان