تاریخ انتشار: ۱۲:۰۵ - ۱۳ شهريور ۱۳۹۷
بانک مرکزی ابلاغ کرد؛

جزئیات عرضه ارز مسافرتی و دانشجویی در بانک‌ها

بانک‌ها مجازند از محل ارز‌های خریداری شده و با تامین اسکناس از محل منابع خود، نسبت به فروش و پرداخت ارز مسافرتی و دانشجویی به نرخ بازار در سطح شعب داخل شهر با اخذ مدارک مثبته اقدام کنند.
جزئیات عرضه ارز مسافرتی و دانشجویی در بانک‌ها
رویداد۲۴ بانک مرکزی پیرو بند (۱) بخشنامه شماره ۱۷۱۹۶۸‏‏‏/۹۷ مورخ ۲۰‏‏‏/۵‏‏‏/۱۳۹۷ در خصوص خرید و فروش ارز به نرخ بازار، طی بخشنامه شماره ۲۰۱۰۶۸ مورخ ۱۲ شهریور ۱۳۹۷، بانک‌ها را مجاز به فروش و پرداخت ارز مسافرتی و دانشجویی اعلام کرد.

بر این اساس بانک‌ها مجازند از محل ارز‌های خریداری‌شده و با تامین اسکناس از محل منابع خود، نسبت به فروش و پرداخت ارز مسافرتی به نرخ بازار در سطح شعب داخل شهر با اخذ مدارک مثبته از قبیل: گذرنامه معتبر ج. ا. ا، بلیط مسافرت هوایی، ویزای کشور مقصدـ در مورد کشور‌هایی که نیاز به ویزا دارند اقدام کنند. همچنین لازم است مدارک مزبور به منظور نظارت بازرسان بانک در سوابق نگهداری شود.

طبق مفاد این بخشنامه بانک‌های عامل مجازند از محل ارز‌های خریداری‌شده و با تامین اسکناس از محل منابع خود، نسبت به فروش و پرداخت ارز دانشجویی اعم از شهریه و اقامت به نرخ بازار با اخذ مدارک مثبته شامل تاییدیه وزارتخانه‌های علوم، تحقیقات و فناوری و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی (حسب مورد)، صورتحساب دانشگاه محل تحصیل که اصالت و اعتبار آن توسط نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در کشور محل تحصیل تایید شده باشد، اقدام کنند. خاطر نشان می‌سازد لازم است به منظور دریافت تاییدیه وزارتخانه‌های ذیربط برای ایجاد دسترسی به سامانه‌های مربوطه، هماهنگی‌های لازم را با وزارتخانه‌های یادشده به عمل آورند.

همچنین در رابطه با فروش و پرداخت ارز مسافرتی و دانشجویی، اخذ تعهد کتبی از متقاضی مبنی بر خرید ارز صرفاً از یک منبع اعم از بانک و یا صرافی مجاز و معتبر الزامی است.

به گزارش خبرنگار مهر، بانک مرکزی نهم شهریور ماه جاری در اطلاعیه‌ای از پرداخت ارز دانشجویی بابت نیمسال اول تحصیلی ۲۰۱۸ خبر داده و اعلام کرده بود: ارز دانشجویی بابت نیمسال اول تحصیلی سال ۲۰۱۸ و تا تاریخ ۳۱ شهریور ۱۳۹۷ قابل پرداخت بوده و پس از تاریخ مورد اشاره ارز دانشجویی به نرخ بازار و از طریق دو بانک پرداخت می‌شود.
منبع: مهر
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان