تاریخ انتشار: ۱۰:۵۴ - ۱۴ شهريور ۱۳۹۷

سرکشی به انبار‌های موقت ۳۰۰هزار تن کالای اساسی/ افزایش ۳درصدی ترخیص کالا‌های اساسی

با توجه به اهمیت تسریع در ترخیص کالا‌های اساسی، انبار‌های موقت گمرک بندر امامی خمینی به عنوان نخستین گزینه بازرسی و سرکشی در دستور کار قرار گرفته است.
سرکشی به انبار‌های موقت ۳۰۰هزار تن کالای اساسی/ افزایش ۳درصدی ترخیص کالا‌های اساسی
رویداد۲۴ ناظر گمرکات استان خوزستان با اشاره به سرکشی و نظارت بر انبار‌های موقت بیش از ۳۰۰ هزار تن کالا‌های اساسی، گفت: ترخیص کالا‌های اساسی و ضروری در ۵ ماهه نخست سال افزایش یافته است.
 
سید غلامرضا بلوطی میرزا با بیان اینکه بر اساس تاکید رئیس کل گمرک، سرکشی به انبار‌های دپو موقت کالا‌های اساسی برای جلوگیری از رسوب کالا در دستور کار قرار گرفته است، گفت: در حال حاضر از حدود 30 انبار موقت در محوطه گمرکی بندر امام خمینی نیمی از آن‌ها بازرسی شده اند.

وی با بیان اینکه در انبار‌های مذکور بیش از 300 هزار تن انواع کالا‌های اساسی قرار دارد، گفت: اقلامی مانند شکر خام، ذرت، برنج و کنجاله سویا از جمله کالا‌های موجود در انبار‌های موقت گمرکی است.

سرپرست گمرک بندر امام خمینی با بیان اینکه بررسی‌های انجام شده نشان داد که در خصوص کالا‌های اساسی این گمرک هیچ گونه رسوب کالایی دیده نمیشود، تاکید کرد، روند ترخیص کالا‌های اساسی از بندر امام خمینی روال عادی خود را طی میکند و مشکلی در این خصوص تا کنون دیده نشده است.

بلوطی با اشاره به اینکه با توجه به اهمیت تسریع در ترخیص کالا‌های اساسی، انبار‌های موقت گمرک بندر امامی خمینی به عنوان نخستین گزینه بازرسی و سرکشی در دستور کار قرار گرفت، گفت: سایر گمرکات استان خوزستان از جمله خرمشهر و آبادان نیز ممکن است با رسوب کالا مواجه باشند، اما نکته مهم این است که دلیل اصلی رسوب کالایی بحث ممنوعیت ثبت سفارش 1339 قلم کالا در گروه چهارم و بخش نامه‌هایی است که اخیرا در خصوص دریافت ما به التفاوت ارزی ابلاغ شده است.

وی با بیان اینکه تا 3 هفته قبل میزان ترخیص کالا‌های اساسی نسبت به مدت مشابه سال قبل با کاهش تقریبی 5 درصدی مواجه بود، تاکید کرد، در روز‌های اخیر با توجه به تاکید بر تامین ارز دولتی برای کالا‌های اساسی و ورود کشتی‌های بزرگ به محوطه بندری ترخیص کالا‌های اساسی تا 3 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش یافته است.
منبع: تسنیم
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان