تاریخ انتشار: ۰۹:۳۸ - ۱۶ شهريور ۱۳۹۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
عبدالرضا هاشم‌زائی در گفت‌وگو با رویداد۲۴:

اراده رفع حصر وجود ندارد که نامه کروبی بخواهد مانع آن بشود/ کسانی که اطلاعیه می‌دهند، با استدلال پاسخ نامه کروبی را بدهند

عبدالرضا هاشم‌زائی معتقد است نامه اخیر مهدی کروبی به اعضای خبرگان رهبری در برداشته شدن یا باقی ماندن حصر تاثیری ندارد چون هم نظام آقای کروبی را می‌شناسد و هم آقای کروبی نظام را می‌شناسد.

11111111111111111111111111

رویداد۲۴ پنجمين اجلاسيه در دور پنجم مجلس خبرگان در حالي برگزار شد که چند روز پيش مهدی کروبی در نامه‌ای به اعضای مجلس خبرگان نقدهايی را به عملکرد اين مجلس وارد کرده و البته برخی شرح وظايف را گوشزد کرده بود. مهدی کروبی در این نامه خطاب به اعضای مجلس خبرگان رهبری، از آن‌ها خواست درباره سیاست‌های سه دهه اخیر کشور که ایران را به شرایط فعلی رسانده از رهبر انقلاب سوال کنند.

البته این نامه با واکنش‌هایی هم مواجه شد. آيت‌الله مؤمن در نقد نامه مهدی کروبي به اعضای خبرگان که نوشته شده بود «سؤال از رؤسای قوا وظيفه خبرگان نيست». جواب داد وظيفه خبرگان مطالبه‌کردن است، ازهمين‌رو ما هم از رؤسای قوا دعوت کردیم که در اجلاسيه حضور داشته و پیگیر معیشت مردم باشند. از طرفی سخنگوی شورای نگهبان هم در توييتي به اين نامه واکنش نشان داد. عباسعلي کدخدايی در حساب شخصی توييتر خود نوشت: «متن روزهای اخير منتسب به آقای کروبی يادآور بيانيه‌های ايشان در سال ۸۸ است. متن‌هايی که از آن ايشان نيست و ظاهرا برای او می‌نويسند، همانند تصميماتی نيز که برای او مي‌گيرند. ای کاش ايشان از حصر فکری اطرافيان درمی‌آمد، خودش فکر می‌کرد! خودش تصميم می‌گرفت و خودش می‌نوشت!»

عبدالرضا هاشم‌زائی، نماینده تهران در گفت‌وگو با رویداد۲۴ درباره نامه اخیر مهدی کروبی گفته است: به اعتقاد من این نامه در برداشته شدن یا باقی ماندن حصر تاثیری ندارد چون هم نظام آقای کروبی را می‌شناسد و هم آقای کروبی نظام را می‌شناسد. مرحوم پدر ایشان هم همین گونه شجاع بود. از طرف دیگر ایشان در همه جریان‌ها نظیر هیات تجدید نظر در قانون اساسی حضور داشته‌اند.

وی افزود: ما از روز اولی که به مجلس آمدیم به دنبال برچیده شدن حصر بودیم زیرا این مسائل با تعامل و صحبت و استدلال و شنیدن حرف طرفین پیش می‌رود. این نامه جامعه را تحت تاثیر قرار می‌دهد زیرا از طرف فردی است که شاهد ماجرا بوده و در جاهای مختلف نظیر رییس مجلس، رییس بنیاد شهید و حج دخیل بوده و شخصیت مورد احترام امام نیز بوده است. لذا خاطرات ایشان با مطالبی که افراد بصورت شفاهی شنیده‌اند متفاوت است.

عضو فراکسیون بیان کرد: در طول چند سال گذشته اراده‌ای برای برچیده شدن حصر ندیدم و علت هم خیلی قابل درک نیست. ممکن است عده‌ای بگویند که این نامه مانع برچیده شدن حصر خواهد شد در حالی که اصلا بنا بر رفع حصر نبوده که حال این نامه مانع آن شود.

هاشم زائی در پایان خاطرنشان کرد: این نامه و مطالب آن بر مردم اثر می‌گذارد و دوستانی که اطلاعیه می‌دهند و محکوم می‌کنند بهتر است با استدلال به مطالب این نامه پاسخ دهند. آقای کروبی با گذشت چهل سال از انقلاب، به عنوان کسی که رییس مجلس و سیاستمدار این نظام بوده، این حق را دارد خاطراتی که از تصمیمات اتخاذ شده در انقلاب دارد را شفاف سازی کند.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۳۲ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۶
1
1
از ابوموسی اشعری زمان جز این انتظار نیست
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان