تاریخ انتشار: ۱۱:۴۲ - ۱۷ شهريور ۱۳۹۷
سرکنسول ایران در کربلا در گفت‌وگو با رویداد۲۴:

اسناد موجود در کنسولگری ایران در عراق تخلیه شده است/ مشکلی برای سفر اربعین وجود ندارد

سرکنسول ایران در کربلا گفته است به خاطر پروتکل‌هایی که وجود دارد، مدارک و اسناد موجود در کنسولگری تخلیه شد.

اسناد موجود در کنسولگری ایران در عراق تخلیه شده است/ هنوز تهدید وجود دارد

رویداد۲۴ اعتراض‌ مردم بصره به وضع موجود از روز سه شنبه همچنان ادامه دارد اما این اعتراض در روزهای گذشته شکل دیگری به خود گرفت و برخی ساختمان‌های عراق توسط معترضان به آتش کشیده شد. مقر نیروهای حزب الله عراق، نیروهای حزب الفضیله و سازمان عصائب اهل حق و سازمان بدر و مقر جنبش اراده، جنبش النخبا و مجلس عالی اسلامی از جمله مکان‌هایی بودند که توسط معترضان آتش زده شد. در این میان ترکش‌هایی نیز به ایران اصابت کرد و سرکنسولگری ایران در بصره نیز تسخیر شد و آتش زده شد. این اتفاق در حالی افتاد که یکی از دیپلمات‌های ایرانی در عراق می‌گوید احتمال حمله به سفارت ایران داده می‌شد.

احتمال حمله به سرکنسولگری را می‌دادیم

میر مسعود حسینیان سرکنسول ایران در کربلا در گفت‌وگو با رویداد ۲۴، در خصوص وضعیت سلامت دیپلمات‌های ایرانی در بصره گفت: از آنجایی که خبر احتمال حمله را از پیش داشتیم، ساختمان به طور کامل تخلیه شده بود و در نتیجه حال همه همکاران خوب است.

مدارک و اسناد از پیش تخلیه شده بود

او در مورد وضعیت ساختمان سرکنسولگری در بصره گفت: ساختمان سرکنسولگری پس از حمله معترضان عراقی به طور کامل از بین رفته و باید احیا شود. اما از آنجایی که در شرایط خطر پروتکل‌هایی وجود دارد، مدارک و اسناد از پیش تخلیه شده بود.

سرکنسول ایران در کربلا گفت: تهدید برای ما در کربلا هم بود و در نتیجه ما تا صبح در هماهنگی و آماده باش بودیم.

اربعین برسد، ناامنی‌ها از بین می‌رود

حسینیان در پاسخ به این سوال که به زودی مردم ایران قرار است برای اربعین به عراق بروند، آیا امنیت برای این سفر وجود دارد یا قرار است سفرها لغو شود، گفت: به زودی زمان عاشورا و اربعین فرا می‌رسد و همه این موارد از بین می‌رود بنابراین علاقه‌ای نداریم به موضوع ناامنی در اربعین دامن بزنیم زیرا این داستان مشکوک مشخصا از جای خاصی خط گرفته و عمومیت ندارد.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان