تاریخ انتشار: ۱۰:۰۴ - ۲۰ شهريور ۱۳۹۷
رئیس کمیسیون عمران مجلس به رویداد۲۴ خبر داد؛

برنامه مجلس برای کاهش قیمت بلیت هواپیما/ جلسه رییس سازمان هواپیمایی با لاریجانی برای حل مشکل ایرلاین‌ها

رضایی معتقد است حتماً باید کاهش قیمت بلیت هواپیما اتفاق بیفتد و اگر این این‌طور نشود این صنعت نمی‌تواند آن‌طور که باید و شاید به حیات خود ادامه دهد.

برنامه مجلس برای کاهش قیمت بلیت هواپیما/ جلسه وزیر راه و رییس سازمان هواپیمایی با لاریجانی برای حل مشکل ایرلاین‌ها

رویداد۲۴ محمد آیتی: از اواسط تیرماه و با رشد یکباره نرخ ارز، قیمت بلیت‌های هواپیما هم سر به فلک کشید و دیگر به مانند گذشته نمی‌توان در سایت‌های فروش بلیت، سراغ بلیت ارزان قیمت را گرفت. افزایش دوبرابری قیمت بلیت‌های هواپیما باعث شده خیلی از افراد قید سفر با هواپیما را بزنند. حال این سوال پیش می‌آید که با آغاز فصل پاییز و کاهش محسوس سفرها و با توجه به قیمت بالای بلیت‌ها چه بر سر صنعت هواپیمایی خواهد آمد؟

محمدرضا رضایی‌کوچی، رییس کمیسیون عمران مجلس به رویداد۲۴ گفته است: اکنون روز‌های پایانی فصل تابستان است و تا چند روز دیگر وارد مهرماه می‌شویم و بی‌تردید سفر‌های بین شهری به میزان قابل ملاحظه‌ای کاهش پیدا می‌کند. دو ماهی است که قیمت بلیت هواپیما بسیار گران شده و مثل گذشته بلیت‌های ارزان‌قیمت یا چارتری به فروش نمی‌رسد. به نظرم اگر برای کاهش قیمت بلیت هواپیما فکری نشود این صنعت با ورشکستگی روبرو خواهد شد. متاسفانه باید بگویم اگر این صنعت زمین بخورد به تبع آن صنعت گردشگری کشور هم با مشکل مواجه خواهد شد، زیرا این دو حوزه خیلی به یکدیگر وابسته هستند. بسیاری از تور‌های گردشگری که امروز در کشور در جریان هستند برای جابجایی مسافران خود از هواپیما استفاده می‌کنند و برای آنکه بخواهیم صنعت گردشگری ما مانند گذشته رونق داشته باشد باید مسئولان امر نسبت به تعدیل قیمت بلیت‌های هواپیما اقدام کنند.
 
نماینده جهرم در ادامه افزود: تابستان، فصل سفر است و اگر هنوز بلیت‌های هواپیما راحت فروخته می‌شود و کمتر شاهد صندلی‌های خالی هستیم به خاطر دو موضوع است: ۱- حجم بالای سفر مردم در تابستان ۲- تقاضا برای خرید بلیت بیش از تعداد صندلی‌های موجود است. اما تا چند روز دیگر که وارد فصل پاییز می‌شویم این عدم استقبال مردم برای خرید بلیت هواپیما بیش از پیش نمایان می‌شود و مطمئناً بسیاری از صندلی‌های هواپیما با این نرخ‌ها خالی خواهد ماند. اگر این وضع، مدتی ادامه پیدا کند یعنی صنعت حمل و نقل هوایی ما شکست خورده است. امروز مردم شرایط اقتصادی خوبی ندارند و نقدینگی خانواده‌ها بسیار کم شده و آن‌ها به خاطر اینکه زندگیشان با مشکل روبرو نشود در برخی هزینه‌ها صرفه‌جویی می‌کنند و از این‌رو خیلی از این افراد برای جابجایی خود کمتر به خرید بلیت هواپیما روی می‌آورند.

رضایی در پاسخ به اینکه کمیسیون عمران برای حل این چالش چه کرده است، گفت: بنده به عنوان رییس کمیسیون عمران در این رابطه، هم به آقای آخوندی نامه نوشتیم و هم از ایشان برای همفکری در جلسه دعوت کردیم. ما هم در حد خود پیگیر موضوع هستیم و در این خصوص چهارشنبه ساعت ۹ صبح در دفتر آقای لاریجانی و با حضور ایشان و رییس سازمان هواپیمایی کشور، مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و مدیران ایرلاین‌ها جلسه‌ای را خواهیم داشت و قرار است مشکلات این صنعت حمل و نقل را به بحث بگذاریم و مخصوصاً راجع به بالا بودن قیمت بلیت‌ها هم با دوستان صحبت‌هایی را داشته باشیم.

او در پایان خاطرنشان کرد: حتماً باید کاهش قیمت بلیت هواپیما اتفاق بیفتد و اگر این این‌طور نشود این صنعت نمی‌تواند آن‌طور که باید و شاید به حیات خود ادامه دهد. البته ایرلاین‌ها هم، با تورم و بحران ارزی که وجود دارد درگیر هستند و تا حدودی هم در افزایش قیمت‌ها حق دارند، زیرا ۵۰ درصد قیمت یک بلیت به قیمت ارز برمی‌گردد، ولی با توجه به همه این حرف‌ها باید قیمت بلیت‌ها پایین بیاید تا هم مردم راحت‌تر روی به خرید بلیت هواپیما بیاورند و هم صنعت حمل و نقل هوایی و گردشگری رونق داشته باشد.
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان