تاریخ انتشار: ۱۱:۲۸ - ۲۳ شهريور ۱۳۹۷

ماجرای به چاه انداختن دختر بچه اصفهانی چیست؟ +فیلم

چند روز گذشته فیلمی از دوربین‌های مدار بسته در فضای مجازی منتشر شد که ادعا شد بود پسر بچه‌ای اصفهانی، دختر عموی خود را به درونی چاهی در حسین‌آباد اصفهان پرت می‌کند.

ماجرای به چاه انداختن دختر بچه در اصفهان چیست؟ +فیلم

رویداد۲۴ چند روز گذشته فیلمی از دوربین‌های مدار بسته در فضای مجازی منتشر شد که ادعا شد بود پسر بچه‌ای اصفهانی، دختر عموی خود را به درونی چاهی در حسین‌آباد اصفهان پرت می‌کند.

موضوعی که بلافاصله در اکثر کانال‌ها و حتی برخی رسانه‌های اصفهانی نیز منتشر شد بی آن که نه منبع انتشار دهنده آن مشخص باشد و یا این که نهاد خاصی آن را تایید یا تکذیب کرده باشد.

گزارشی به مراکز امدادی و انتظامی اصفهان ارسال نشد

خبرنگار ما در تماس با محسن مومنی مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان اصفهان صحت و سقم این موضوع را پرس‌وجو کرد که وی این‌گونه پاسخ گفت: با مرکز هلال احمر استان اصفهان هیچ تماسی در خصوص امدادخواهی در این موضوع گرفته نشده است و هیچ گروه امدادی هم گزارشی در این خصوص ارائه نکرده است، البته در چنین شرایطی وظیفه امدادرسانی با آتش‌نشانی است چرا که هلال احمر در خارج از مناطق شهری مأموریت و وظیفه امدادرسانی دارد.

محمد شریعتی روابط عمومی آتش‌نشانی اصفهان نیز وقوع چنین حادثه‌ای در اصفهان را تکذیب کرده بود و گفت: طبق بررسی‌های به عمل آمده چنین حادثه‌ای اصلا در اصفهان رخ نداده است چرا که نه تنها هیچ تماسی با آتش‌نشانی برای امدادرسانی گرفته نشده است بلکه در تماسی هم که با رئیس اورژانس اصفهان داشتم آن‌ها نیز وقوع چنین حادثه‌ای را تکذیب کرده و اعلام کردند که گزارشی هم به اورژانس نرسیده است.

شناسایی محل حادثه با شکایت خانواده دختر پس از چند روز

جواد درستکار مدیر مرکز اطلاع‌رسانی پلیس اصفهان هم در واکنش به این خبر گفت: به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اصفهان هم چنین موضوعی گزارش نشده و تماسی در خصوص چنین حادثه‌ای با پلیس اصفهان گرفته نشده است.

وی افزود: البته در برخی کانال‌ها دیدم که نوشته بودند حال دختر سقوط کرده مساعد است و برایم جای تعجب است که وقتی اصلا چنین حادثه‌ای در اصفهان رخ نداده چگونه برخی حتی از حال و وضعیت آن دختر هم اطلاع دارند.

مدیر مرکز اطلاع‌رسانی پلیس اصفهان ادامه داد: تا زمانی که خانواده دختر بچه شکایت نکرده بودند پلیس فلاورجان هم از موضوع اطلاع پیدا نکرده بود و به محض ثبت شکایت، پلیس اصفهان نیز موضوع را رسانه‌ای کرده است.

مشکل روانی پسرعمو علت وقوع حادثه

سعید سلیمیان با تأیید خبر سقوط دختر بچه در چاه به دست پسر عمویش، گفته که پسر عموی این دختر بچه مشکل روانی داشته و هیچ سابقه کیفری هم ندارد، کودک جراحاتی برداشته است، اما اکنون هیچ مشکلی برایش وجود ندارد.

رئیس پلیس آگاهی استان اصفهان با تکذیب این که این اتفاق در اصفهان رخ داده، محل وقوع این حادثه را شهرستان فلاورجان اعلام کرده است.

از سوی دیگر برخی دیگر از رسانه‌ها و کانال‌ها برای جذب و افزایش بازدیدکننده اقدام به داستان‌سرایی کرده و حتی اعلام کردند اقدام پسر به دلیل مشکلات خانوادگی بوده است!

از آن جایی که از هیچ نیروی امدادی، هلال احمر و آتش‌نشانی و اورژانس درخواستی نشده و برای حضور ناجا نیز درخواستی داده نشده بود، اطلاعات دقیقی از این موضوع در اختیار دستگاه‌های مسئول قرار نداشت، اما حال که خانواده دختر بچه ثبت شکایت کردند از واقعیت ماجرا و احوالات روحی پسری که این اقدام را انجام داده بود و همچنین محل حادثه، پرده برداشته شد.

برچسب ها: فلاورجان
نظرات شما
پیشخوان