تاریخ انتشار: ۱۲:۴۲ - ۲۳ شهريور ۱۳۹۷
تعداد نظرات: ۳ نظر

روسیه زمان تحویل اس ۴۰۰ به ترکیه را اعلام کرد

معاون وزیر دفاع روسیه اعلام کرد که طرف روسی سال آتی میلادی تجهیز ترکیه به سامانه‌های موشکی اس ۴۰۰ را آغاز می‌کند.

رویداد۲۴روسیا الیوم نوشت، یوری بوریسوف، معاون وزیر دفاع روسیه امروز (جمعه) در گفتگو با خبرنگاران تصریح کرد: با وجود تهدیدهای آمریکا، اما ترکیه از قرارداد خرید سامانه‌های دفاع موشکی روسی اس ۴۰۰ صرف نظر نکرده است و بر اساس قرارداد منعقد شده، ترکیه تمامی این تجهیزات را در زمان تعیین شده، در سال ۲۰۱۹ به دست خواهد آورد.

وی ادامه داد: تقاضایی برای برخورداری از سامانه‌های دفاع هوایی روسیه وجود دارد و ما با افتخار هرچه تمامتر اعلام می‌کنیم که در جایگاه نخست در جهان در این زمینه قرار داریم.

 

برچسب ها: روسیه ، ایران ، ترکیه
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۳
کرامت سلیمی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۱۹ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۳
0
0
در قضیه سقوط جت جنگی روسیه توسط ترکیه بیشترین تحقیر و ذلت به کشور روسیه وارد شد و روسیه نتوانست هیچ اقدامی انجام دهد و تلافی نماید. لزومی ندارد با فرض وجود سلاح هسته ای به کشور ترکیه حمله هسته ای کند. روسیه ای که مدعیست پیشرفته ترین سیستمهای ضد موشکی را دارد باید می توانست یک یا چند هواپیملی ترکیه را سرنگون نماید. اما عملا" این کار صورت نگرفت . چون روسیه چنین توانی ندارد و بیشتر چیزهایی که در باره ابرقدرتی این کشور گفته می شود بزرگنمایی کردن قدرت بوسیله تبلیغات دروغین می باشد. و هیچگاه دولت ترکیه به خاطر این واقعه از دولت روسیه عذر خواهی نکرد و این سرنگونی جت جنگی روسیه را اقدامی درست می دانستند.

جالب اینکه قرار است روسیه سامانه موشکی S-400 را که یکی از پیشرفته ترین سیستمهای ضدهوایی روسیه است در اختیار کشور ترکیه و همینطور متحدان ترکیه مثل عربستان سعودی قرار دهد. این موضوع جای سوالات زیادی دارد.

ترکیه عضو استراتژیک پیمان ناتو می باشد و قاعدتا" باید پیشرفته ترین سیستم ضدهوایی سازمان ناتو ( مثل پاتریوت )در این کشور مستقر باشد و معنایی ندارد که که سیستم ضدهوایی رقیب ناتو یعنی روسیه به این کشور داده شود. ضمن اینکه غربیها سیستمهای ضد موشکی خود را نسبت به سیستمهای روسی بسیار پیشرفته تر می دانند و مدعی هستند که همیشه چند قدم از روسها جلو تر می باشند.
همچنین دولت امریکا به دولتهای اکراین و بلاروس نیز کمک تسلیحاتی نمود و چنین موضوعاتی نشان می دهد که قضایا ان چیزی نست که در ظاهر به جهانیان نشان می دهند و دولتهای جهانی روابط پنهان و دور از چشم ملتها دارند و ملتها به بازی گرفته می شوند.

به نظر می رسد که تقریبا" تمامی ارتشهای دنیا مستقیما" از پنتاگون دستور می گیرند و در واقع چیزی که به عنوان ۷۰۰۰ پایگاه نظامی امریکا در دنیا عنوان می شود همین ارتشها و مکانهای نظامیست که در حدود ۲۰۰ کشور جهان پراکنده اند و اسلحه و سیستمهای مخابراتی و سایر امکانات را در اختیارشان قرار می دهد.و درجه اهمیتشان برحسب موقعیت جغرافیایی فرق می کند و با کمک همین ارتشها امریکا قادر است در هر منطقه ای که اراده کند جنگ و درگیری ایجاد نماید.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۳۹ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۳
حمایت امریکا از کردها و عدم استرداد گولن به ترکیه و بازداشت کشیش برونسون و حمایت ترکیه ازایران در قبال تحریمهای امریکا همگی باعث شده تا روابط ترکیه و امریکا در چالش جدی قرار بگیره زمانی که ترکیه درگیر جنگ با کردهایدموکراتیک و پ ی د بود غرب تمامی سیستمهای ضد موشکی رو از ترکیه خارج کردند و همین باعث دلخوری بیشتر ترکیه شد و متعاقب اون باعث خرید سامانه هوایی اس400
روسیه هم فرصت رو مناسب دید و سعی در نزدیکی به ترکیه و تضعیف ناتو گرفت
در اینکه میگویید دنیا توسط پنتاگون اداره میشود موافقم دنیا استقلال عمل چندانی از خودش نداره بجز چند کشور مثل ایران و کره شمالی البته خود روسیه و چین هم تقریبا زیر سلطه امریکا هستند
ناشناس
|
Germany
|
۱۳:۵۰ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۳
0
1
روسیه باید تحویل سلاحها رو زودتر انجام بده
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان