تاریخ انتشار: ۲۰:۳۳ - ۲۸ شهريور ۱۳۹۷

اعضای سنی پارلمان تحت فشار سنگین آمریکا قرار گرفتند

عضو ائتلاف سازندگی عراق اعلام کرد که اعضای سنی پارلمان تحت فشار بسیار سنگین از سوی آمریکا در راستای حمایت از حیدرالعبادی برای رسیدن به دور دوم نخست وزیری قرار گرفتند.
اعضای سنی پارلمان تحت فشار سنگین آمریکا قرار گرفتند
 

رویداد۲۴ 'قتیبه الجبوری' در بیانیه ای تاکید کرد که فشارهای آمریکا و برخی از کشورهای حاشیه خلیج فارس بر اعضای سنی پارلمان عراق، آن ها را بر سر دوراهی حمایت از حیدر العبادی و یا عدم حمایت آمریکا از امنیت در استان های سنی نشین این کشور قرار داده است.
نماینده اهل سنت پارلمان و وزیر اسبق محیط زیست عراق افزود: بریت مک گورک فرستاده دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا در عراق تک به تک با تمامی اعضای سنی پارلمان تماس گرفت تا حمایت آنها را برای دور دوم رسیدن نخست وزیری حیدرالعبادی به دست آورد.
وی گفت: این امر تعجب آور است و سوالاتی را در مورد آنچه که حیدر العبادی در ازای رسیدن به دور دوم نخست وزیری به آمریکایی ها داده است مطرح می کند.
الجبوری افزود: اعضای سنی پارلمان تحت فشار بسیار سنگین 'داگلاس سیلیمان'سفیر آمریکا و مک گورک فرستاده ترامپ در عراق در راستای حمایت از العبادی برای رسیدن به دور دوم نخست وزیری قرار گرفتند.
این چندمین بار است که سیاستمداران عراقی از طیف های مختلف از دخالت و تهدیدهای مستقیم دیپلمات های آمریکا در روند تشکیل دولت جدید عراق بر اساس اولویت های واشنگتن سخن می گویند.
منبع: ایرنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: عراق ، امریکا ، سنی ، پارلمان
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان