تاریخ انتشار: ۲۰:۴۹ - ۲۸ شهريور ۱۳۹۷

آمریکای لاتین در مسیر انقلاب انرژی های تجدیدپذیر قرار دارد

همزمان با رشد انرژی های تجدیدپذیر در منطقه آمریکای لاتین و ایجاد پدیده جدید اقتصادی، منابع طبیعی این منطقه که قرن ها با صدور به سراسر جهان، صرف کمک به پیشرفت اقتصاد جهان می شد، اکنون در مسیر رشد و اعتلای داخلی قرار گرفته است.
آمریکای لاتین در مسیر انقلاب انرژی های تجدیدپذیر قرار دارد
 

رویداد۲۴ به گزارش خبرگزاری رویترز، آمریکای لاتین در سال های اخیر گام های بلندی در زمینه بهره برداری از منابع انرژی بادی، خورشیدی، زمین گرمایی و سوخت زیستی برداشته است. اکنون نوبت انقلاب انرژی فرارسیده که منطقه را دوباره شکل می دهد و خالق فرصت های تجاری است.
در حال حاضر، آمریکای لاتین همچنان به نفت که از منابع طبیعی این منطقه می باشد، وابسته است.
طبق بررسی های آماری شرکت بریتیش پترولیوم، آمریکای لاتین بیش از 20 درصد ذخایر نفت جهان را در خود جای داده است و دومین منطقه مهم نفتی در جهان محسوب می شود.
خودروهای برقی و دوگانه سوز که به تدریج در حال تاثیرگذاری در سطح جهان است، در آمریکای لاتین جایگاه چندانی ندارد و حمل و نقل این منطقه با استفاده از سوخت نفت مبنا است.
با این حال، بخش برق آمریکای لاتین شروع به حذف وابستگی خود از نفت کرده است. کشورهایی در آمریکای مرکزی و حوزه کارائیب که وارد کننده نفت هستند، در پی متحمل شدن یک دهه قیمت بالا و بی ثبات نفت در شروع قرن جاری، در زمره اولین کشورهایی هستند که از استفاده از سوخت نفت مبنا برای تاسیسات تولید برق دست برداشتند.
برخی کشورها مانند جمهوری دومنیکن برای تامین سوخت تاسیسات تولید برق، به ذغال سنگ روی آوردند که البته، با توجه به مخالفت های روبه رشد زیست محیطی بعید است تاسیسات تولید برق مبتنی بر ذغال سنگ در آینده مورد استفاده کشورهای آمریکای لاتین قرار گیرد.
منبع: ایرنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: انرژی
نظرات شما
پیشخوان