تاریخ انتشار: ۰۹:۵۲ - ۰۱ مهر ۱۳۹۷
نماینده خوزستان در گفت‌وگو با رویداد۲۴:

سکوت صداوسیما در قبال حادثه تروریستی اهواز پذیرفتنی نیست/ علی عسگری رویه خود را تغییر دهد

نماینده استان خوزستان معتقد است رفتار صداوسیما باعث خشم مردم شده زیرا این انتظار از صداوسیما وجود دارد که نسبت به سایر رسانه‌ها اخبار را سریعتر را به مخاطبان انتقال دهد اما در حادثه تروریستی خوزستان چنین موضوعی را مشاهده نکردیم.

سکوت صداوسیما در قبال حادثه تروریستی اهواز پذیرفتنی نیست/ علی عسگری رویه خود را تغییر دهد

رویداد۲۴ روز گذشته رژه نظامیان در اهواز در مراسم رژه نیرو‌های مسلح مورد حمله تروریستی گروه الاحوازیه قرار گرفت و بسیاری از مردم و نیرو‌های مسلح کشته و زخمی شدند، رسانه‌های کشور به سرعت اخبار این حادثه را مخابره کردند و درباره وضعیت مردم اهواز و مجروحان و شهدا اطلاع‌رسانی کردند؛ این در حالی است که صداوسیما در اقدامی عجیب در ساعات اولیه این اتفاق، جز زیرنویس در شبکه خبر و مصاحبه‌ای کوتاه با سخنگوی ارشد ستاد کل نیرو‌های مسلح، خبری از حوادث خونین اهواز پوشش نداد. حادثه تروریستی اهواز ساعت ۹ صبح اتفاق افتاد، اما بخش خبری ساعت ۱۶ تازه به شرح واقعه پرداخت؛ و در ساعات میان این اتفاق، اخباری از نشست خبری شفر و نظارت بر زنجیره مواد غذایی و بستن کمربند ایمنی در جاده‌ها و نشست خبری بطحایی وزیر آموزش و پرورش و درگیری‌های سوریه و پرورش قارچ و ... پخش می‌کرد، گویی هیچ اتفاقی رخ نداده است.

قاسم ساعدی نماینده مردم دشت آزادگان در استان خوزستان از انفعال صدا و سیما در قبال حادثه تروریستی اهواز انتقاد کرده و به رویداد۲۴ گفته است: صداوسیما برای اطلاع‌رسانی و شفاف‌سازی دقیق باید نسبت به فضای مجازی و خبرگزاری‌ها پیشی می‌گرفت و این حادثه را به صورت لحظه به لحظه به مردم نشان می‌داد، اما متاسفانه چنین اتفاقی رخ نداد و تنها به نوشتن زیرنویس اکتفا کردند.

ساعدی ادامه داد: باید فهمید که عدم پوشش این حادثه از سوی صداوسیما به چه علت است، زیرا این قبیل رفتار‌ها همیشگی بوده است. حقیقتا این حمله بسیار بازخورد منفی دارد لذا صدا و سیما باید از نسبت به سایر رسانه‌ها پیشی می‌گرفت و اطلاعات دقیق و لحظه به لحظه را در اختیار مردم قرار می‌داد و همانند یک رسانه ملی و به عنوان یک رسانه مادر عمل می‌کرد که متاسفانه اینگونه نبود.

این نماینده مجلس با بیان اینکه مردم از این رفتار‌ها بسیار ناراحت و خشمگین هستند، خاطرنشان کرد: مردم می‌خواهند که اخبار دقیق و به روز را از صدا و سیما که یک رسانه ملی است ببینند و بشنوند، اما زمانی که این رفتار‌ها را می‌بینند طبیعتا سعی می‌کنند خبرهایشان را از رسانه‌های دیگری دریافت کنند، لذا اصلا نمی‌پذیریم که حادثه‌ای به این مهمی را فقط به صورت تیتروار مطرح کنند و از آن عبور کنند و پس از ساعت‌ها به آن بپردازند. سکوت صداوسیما به هیچ عنوان پذیرفتنی نبوده و نیست.

ساعدی ادامه داد: صداوسیما باید سیاست خود را تغییر دهد و رویه خود را در جهت پوشش و پخش لحظه به لحظه خبر‌ها سوق دهد و مردم کشور را با اخبار دقیق و شفاف با خود همراه کند. به مسئولان صدا و سیمای کشور توصیه می‌کنم که همانند سال‌های جنگ که خبرنگار‌ها و دوربین‌های صداسیما در خط مقدم بود و لحظه به لحظه جنگ را به نمایش گذاشتند، اکنون نیز همان مشی را داشته باشند و با توجه به اینکه یک رسانه مادر است، سعی کند از سایر رسانه‌ها نسبت به انتقال اخبار پیشی بگیرد و انتظار داریم که آقای علی عسگری نیرو‌های خود را فعال‌تر کند و مشی و رویه خود را نیز تغییر دهد.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان