تاریخ انتشار: ۱۱:۰۵ - ۰۲ مهر ۱۳۹۷
نماینده خوزستان در گفت‌وگو با رویداد۲۴:

عوامل حمله تروریستی اهواز از عربستان پول گرفته‌اند/ قصور مسئولان امنیت برگزاری رژه باید مشخص شود

پاپی‌زاده معتقد است مسئولانی که وظیفه نظم و امنیت مراسم رژه ارتش را به عهده داشتند باید دقت بیشتری می‌داشتند و پیش‌بینی خیلی از اتفاقات را قبل از مراسم می‌کردند.

عوامل حمله تروریستی اهواز از عربستان پول گرفته‌اند/ قصور مسئولان امنیت برگزاری رژه باید مشخص شود

رویداد۲۴ محمد آیتی: ۴۸ ساعت از حادثه تروریستی حمله به رژه نیروهای مسلح در اهواز می‌گذرد و همچنان سوالات اصلی عموم مردم این است کدام گروه پشت این حادثه بودند؛ ابتدا الاحوازیه مسئولیت را برعهده گرفت و ساعتی بعد داعش اعلام کرد حمله از سوی آنها بوده و پس از آن الاحوازیه مسئولیت خود را تکذیب کرد. معلوم نشد چه کسانی در داخل با سهل‌انگاری خود، این فضا را به دست دشمنان دادند تا چنین حادثه غم‌انگیزی بوقوع بپیوندد.

عباس پاپی‌زاده نماینده استان خوزستان به رویداد۲۴ می‌گوید: پشت این حمله تروریستی، دولت عربستان قرار گرفته بود. دولتمردان عربستان اکنون حتی توان رفع مشکلات داخلی خود را ندارند، ولی پا را فراتر گذاشتند و در امور دیگر که مربوط به کشورشان هم نمی‌شود دخالت می‌کنند. اگر قرار باشد هر کشوری یا هر گروه تروریستی در امور کشور ما دخالت کند، ما نیز این حق را داریم که با همه آن‌ها به هر نحوی، که حال می‌تواند نظامی باشد یا غیرنظامی، برخورد کنیم. جمهوری اسلامی در گذشته هم این موضوع را ثابت کرده و نشان داده در این امور با هیچ‌کس تعارف ندارد و بدون ملاحظه پاسخی قاطع به متجاوزان خواهد داد. از طرفی انتظار است که دولت ما هم در یک شرایط مناسب و بدون عجله پاسخ قاطعی را به کشور‌هایی که پشت این حمله تروریستی قرار داشتند بدهد تا درس عبرتی برای افرادی شود که دخالت در امور ایران را در سر می‌پرورانند.

نماینده دزفول گفته است: گروه الاحوازیه بطور غیرقانونی و پنهان از مدت‌ها پیش فعالیت خود را شروع کرده و مقر آن‌ها در لندن انگلیس است. در حوادث دی ماه سال گذشته هم ردپای این گروه تروریستی دیده شد و حتی تعدادی زیادی از افرادی که در جریان آن اغتشاشات دستگیر شدند، اعضای گروه الاحوازیه بودند. عده‌ای می‌گویند بخشی از خواسته‌های گروه الاحوازیه به تبعیض‌های قومیتی یا انتقال آب مربوط می‌شود و همین که این مشکلات در منطقه ادامه پیدا کرده این گروه جری‌تر شده است، البته این حرف را قبول ندارم زیرا معتقدم مردم منطقه خوزستان مطالبات قانونی خود را از طریق قانون پیگیری می‌کنند، ضمن اینکه تمام اقوام خوزستان انزجار خود را از این گروهک تروریستی اعلام کردند. این گروه خرابکار عوامل دست‌نشانده دولت عربستان هستند که حقوق می‌گیرند تا برای نظام جمهوری اسلامی ایران مشکل‌تراشی کنند.

پاپی‌زاده درباره اینکه چرا پیش‌بینی‌های لازم برای امنیت مراسم در نظر گرفته نشد و چه ارگان یا نهادی مقصر اصلی این سهل‌انگاری هستند، گفت: ما در سراسر کشور رژه برگزار می‌کنیم. در بسیاری از مواقع، مردم هم برای دیدن رژه نیرو‌های مسلح حضور پیدا می‌کنند و این موضوع جدیدی نیست. در چنین شرایطی برقراری امنیت تا حدودی کار دشواری است و باید حساسیت بیشتری به خرج داده شود. در کل باید عنوان کرد که مسئولانی که وظیفه نظم و امنیت این مراسم را به عهده داشتند باید دقت بیشتری می‌داشتند و پیش‌بینی خیلی از اتفاقات را قبل از مراسم می‌کردند. اما این‌طور نیست که بشود اسم یک سازمان، ارگان یا نهادی را آورد و گفت فلان جا مقصر بوده که امنیت را بوجود نیاورده است. همیشه برای برگزاری هر مراسمی، تقسیم وظایف می‌شود و ما، چون در جلسات آن‌ها نبودیم نمی‌توانیم قضاوت کنیم که سهم هر کدام از دستگاه‌ها در بروز این اتفاق چقدر بوده است. از این‌رو لازم است که تمام عوامل برگزاری این مراسم دور هم بنشینند و با مرور اتفاقی که افتاده سهم خود در این قصور را مشخص کنند تا در رویداد‌های بعدی با این صحنه‌های غم‌انگیز مواجه نشویم.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان