تاریخ انتشار: ۰۹:۴۲ - ۰۳ مهر ۱۳۹۷
رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران خودرو پاسخ داد:

پیش‌فروش خودرو‌های داخلی چه تاثیری بر قیمت‌ها دارد؟

رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران خودرو می‌گوید: چنانچه خودروسازان خودرویی را به بازار عرضه نداشته باشند در فصل پاییز و زمستان شاهد تثبیت افزایش 40 درصدی قیمت خودرو خواهیم بود و دیگر قیمت‌ها به روال سابق باز نخواهد گشت.
رویداد۲۴ رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران خودرو در پاسخ به این پرسش که پیش فروش ۵۳ هزار خودروی ایران خودرو با بازار چه خواهد کرد؟ گفت: ممکن است این خودرو‌ها در کوتاه‌مدت در بازار عرضه شود، چنانچه این اتفاق رخ دهد بازار خودرو ثبات خواهد یافت این درحالی است که خودروسازان برای تحویل خودرو‌های مردم بازه زمانی مشخصی را اعلام نکردند همین موضوع باعث نخواهد شد قیمت خودرو‌ها در فصل پاییز و زمستان افزایش پیدا نکند.

سعید موتمنی نسبت به عملکرد رفتاری مدیران خودرویی کشور انتقاد کرد و افزود: گروه‌های خودروسازی منابع مالی مردم را اخذ کرده، اما زمان دقیق تحویل سرمایه‌های مردم را اعلام نمی‌کند یا خودرو‌های مورد نظر را با تاخیر روانه بازار می‌کنند. در حوزه خودرو‌های داخلی هم حدود دو ماه است که خودروسازان نیاز مردم را عرضه نکرده‌اند. همین عوامل باعث افزایش انتظار تورمی شده و قیمت این خودرو‌ها را تا ۴۰ درصد گران کرده است.

او اظهار کرد: خودروسازان از سوی شورای رقابت منتظر تصویب افزایش قیمت خودرو هستند. از سوی دیگر به دلیل عدم شفاف‌سازی در عرصه قیمت‌گذاری فعالان بازار هم سرگردان هستند و فعالیتشان تحت تاثیر این نابه‌سامانی‌ها قرار گرفته و در رکود کامل قرار دارند.

موتمنی در پاسخ به این پرسش که چشم‌انداز بازار خودرو را در فصل پاییز و زمستان چطور ارزیابی می‌کنید؟ پاسخ داد: چنانچه خودروسازان به همین منوال حرکت کنند و خودرویی را برای بازار عرضه نداشته باشند در فصل پاییز و زمستان شاهد تثبیت افزایش ۴۰ درصدی قیمت خودرو خواهیم بود و دیگر قیمت‌ها به روال سابق باز نخواهد گشت.
 
منبع: تجارت نیوز
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان