تاریخ انتشار: ۱۷:۳۸ - ۰۴ مهر ۱۳۹۷
تعداد نظرات: ۱ نظر

اردوغان:بدون گاز ایران چطور خانه را گرم کنیم؟

رئیس‌جمهور ترکیه در مصاحبه‌ای گفت:‌ «ما باید منعطف باشیم... آیا ما باید مردم را در زمستان سرد بلرزانیم؟ هیچ کسی نباید دلخور شود. چطور من می‌توانم خانه‌های مردمم را گرم کنم اگر گاز از ایران خریداری نکنم؟»

رویداد۲۴ اردوغان در مصاحبه‌ای گفت:‌ «ما باید منعطف باشیم... آیا ما باید مردم را در زمستان سرد بلرزانیم؟ هیچ کسی نباید دلخور شود. چطور من می‌توانم خانه‌های مردمم را گرم کنم اگر گاز از ایران خریداری نکنم؟»

به گزارش فارس به نقل از راشاتودی، رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه اعلام کرد: به رغم‌ تهدیدهای واشنگتن به تنبیه کشورهایی که با ایران مبادلات اقتصادی دارند، آنکارا خرید طولانی‌مدت گاز از ایران همچنان پایبند است و این روند را ادامه خواهد داد.

اردوغان در مصاحبه اختصاصی با رویترز گفت:‌ «ما باید منعطف باشیم... آیا ما باید مردم را در زمستان سرد بلرزانیم؟ هیچ کسی نباید دلخور شود. چطور من می‌توانم خانه‌های مردمم را گرم کنم اگر قرار باشد گاز از ایران خریداری نکنم؟»

وی گفت: چنین شرایطی درباره واردات گاز ایران زمان رئیس جمهور اوباما هم مطرح شد در حال حاضر ترکیه ۵۰ درصد گاز خود را از روسیه وارد می‌کند و بقیه را هم از کشورهای آذربایجان، عراق، ایران و الجزایر خریداری می‌کند.
رئیس جمهور ترکیه تشریح کرد که ترکیه براساس تأمین نیازهای خود عمل خواهد کرد.

ترکیه ۴۰ درصد برق مورد نیاز خود را از سوخت گاز طبیعی تأمین می‌کند و در این میان ایران یک تأمین‌کننده عمده به شمار می‌آید.
به گفته فتحی دن‌مس، وزیر انرژی ترکیه اعلام کرد: قرارداد گاز طبیعی با ایران در سال ۲۰۲۶ تمام می‌شود و براساس این توافق آنکار قرار است ۹.۵ میلیارد متر مکعب گاز از ایران خریداری کند.

براساس این گزارش آمریکا پس از آنکه از توافق برجام خارج شد تحریم‌های جدیدی را علیه ایران اعمال کرد. دور جدید تحریم‌ها در آگوست آغاز شد و دور بعدی تحریم‌های که بیشتر محوریت نفت است در چهارم نوامبر شروع می‌شود.

کاخ سفید همچنین تحریم کرده که تحریم های ثانویه را علیه کشورها و شرکت‌هایی که بخواهند با ایران معامله داشته باشند اعمال می‌کند. تاکنون این اقدامات توانسته شرکت‌های ژاپنی را از خرید نفت ایران بازدارد.

واردات نفت چین از ایران هم اگرچه در ماه آگوست به ۲۵۰ هزار بشکه در روز کاهش یافت اما پکن اعلام کرده به خرید نفت از ایران ادامه خواهد داد و خرید نفت هند از ایران هم به ۴۰۰ هزار بشکه در روز کاهش یافته است.
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: اردوغان ، گاز ، تحریم ، ایران
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۰۱ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۴
0
0
ادم شریفی هست اردوغان چنین ادمی باید با اتحاد با ایران شاخ امریکا رو بشکنه
نظرات شما
پیشخوان