تاریخ انتشار: ۱۴:۴۷ - ۰۵ خرداد ۱۳۹۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
سید رائد موسوی:

اسناد زنده بودن دیپلمات‌های ایرانی ربوده شده در لبنان موجود است

مسئول کمیته مردمی پیگیری سرنوشت چهار دیپلمات ایرانی ربوده شده در لبنان، با اشاره به اینکه از حدود پنج سال پیش پرونده‌ای در مورد پیگیری وضعیت چهار دیپلمات ربوده شده ایرانی در لبنان باز شده است، اظهار کرد: البته در حال حاضر به خاطر مباحث داخلی که در لبنان در جریان است از جمله موضوع انتخاب رئیس جمهور در این کشور روند پیگیری این پرونده کند شده است.
رویداد24- مسئول کمیته مردمی پیگیری سرنوشت چهار دیپلمات ایرانی ربوده شده در لبنان، با اشاره به اینکه از حدود پنج سال پیش پرونده‌ای در مورد پیگیری وضعیت چهار دیپلمات ربوده شده ایرانی در لبنان باز شده است، اظهار کرد: البته در حال حاضر به خاطر مباحث داخلی که در لبنان در جریان است از جمله موضوع انتخاب رئیس جمهور در این کشور روند پیگیری این پرونده کند شده است.

سید رائد موسوی، با بیان اینکه اسناد انکارناپذیری در مورد زندانی بودن این دیپلمات ها در چنگال رژیم صهیونیستی وجود دارد، تصریح کرد: اسناد موجود در این زمینه محکم است که این عزیزان در لبنان ربوده شده و به رژیم صهیونیستی منتقل شده‌اند.

وی در مورد اظهارات جدید وزیر دفاع و همچنین دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام مبنی بر زنده بودن این دیپلمات‌ها، گفت: ممکن است گزارش‌های اطلاعاتی جدید به دست آنها رسیده باشد ولی همانطور که گفتم اسنادی که در این زمینه از قبل وجود داشته جدی و محکم است.

وی با اشاره به پیگیری حقوقی و بین‌المللی این پرونده از سوی کمیته مورد اشاره در طول چند سال گذشته ،‌ خاطرنشان کرد: در این قضیه طرف ما رژیم صهیونیستی است که ابزارش برای پیشبرد خواسته‌هایش فشار است و به هیچ چیز اعتقاد ندارد.

موسوی با تأکید بر اینکه این پرونده دارای پیچیدگی‌های خاص حقوقی است، گفت: امیدواریم با ثابت شدن فضای سیاسی در لبنان روند بررسی این پرونده نیز سریع‌تر شود.

به گزارش ایسنا، روز دوشنبه سردار دهقان، وزیر دفاع اعلام کرد : سردار احمد متوسلیان و ۳ دیپلمات دیگر ایرانی زنده و در اسارت رژیم صهیونیستی هستند.

اشاره سردار دهقان به 4 دیپلمات ربوده شده ایرانی، به عملیات ربایش سردار احمد متوسلیان وابسته نظامی سفارت ایران در بیروت، سید محسن موسوی کاردار سفارت ایران در بیروت، تقی رستگار مقدم کارمند سفارت ایران و کاظم اخوان عکاس خبرگزاری جمهوری اسلامی است.

این 4 دیپلمات ایرانی، در 14 تیرماه سال 61 در مسیر سفارت ایران در بیروت بودند که در یک پست بازرسی توسط یک گروه شبه نظامیان فالانژ، ربوده شده و بعدها طبق خبرهای رسمی و غیررسمی، تحویل رژیم صهیونیستی شده‌ بودند.

سمیر جعجع در بهمن ماه سال 87 برای اولین بار گفته بود که دیپلمات‌های ایرانی در "ایست البرباره" ربوده شدند ولی این افراد بعدا در مکانی که وی مدعی شده از آن اطلاعی ندارد، کشته شده‌اند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: شواهد، گویای زنده بودن احمد متوسلیان است.

بسردار سرلشگر محسن رضایی در جمع خبرنگاران، افزود: هرچند اخبار ضد و نقیضی پخش می‌شود اما ما زیر بار شایعات نمی‌رویم و حاج احمد متوسلیان را سالم می‌خواهیم. تلاش‌های ایران برای یافتن سرنخی از متوسلیان همچنان ادامه دارد؛ هرچند اخبار ضد و نقیضی شنیده می‌شود ولی ایران زیر بار این شایعات نمی‌رود.

وی تصریح کرد: به هر قیمتی مسائل باید روشن شود، هم وزارت امور خارجه و هم سازمان اطلاعات کشور. در پی اطلاعاتی که توسط برخی کشورها به دست آمده است، تلاش‌ها برای یافتن حاج احمد متوسلیان ادامه دارد تا نتیجه روشن شود.
منبع: ایسنا
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
United States of America
|
۰۷:۱۷ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۷
0
0
اميدوارم بيايند ان شاءالله
نظرات شما
پیشخوان