تاریخ انتشار: ۰۸:۲۱ - ۱۰ خرداد ۱۳۹۵

هنر جذبي فراكسيون اميد

حقيقت امر اين است كه مجلس تنها رياست آن نيست و اصلاح‌طلبان براي مجلس برنامه‌هاي مهمي را در دستور كار دارند.
الهه كولايي نماينده ادوار مجلس در روزنامه اعتماد نوشت: وجود ١٠٣ راي به آقاي دكتر عارف در انتخابات ديروز رياست مجلس دهم ضرورتا نمي‌تواند به معناي تعداد اعضاي فراكسيون اميد باشد، زيرا كساني كه در دوره انتخابات در ليست اميد قرار گرفتند و برنامه‌هاي انتخاباتي اصلاح‌طلبان و اعتدال گرايان را به مردم اعلام كردند و توانستند راي و اعتماد آنها را كسب كنند، مي‌توانند همچنان در دايره گسترده و اثربخش فراكسيون اميد به شمار آيند و تعداد اعضاي اين فراكسيون را بيش از آنچه ديروز به نظر مي‌رسيد گسترش دهند.

حقيقت امر اين است كه مجلس تنها رياست آن نيست و اصلاح‌طلبان براي مجلس برنامه‌هاي مهمي را در دستور كار دارند.

اين رويكرد جذبي، هنري است كه فراكسيون اميد بايد براي مطالبات و خواسته‌هاي مردم با تمركز بر مصالح عمومي و منافع جمعي به فعليت يافتن آن كمك كند. در واقع نتايج راي‌گيري ديروز در مجلس نشان داد كه ما بيش از پيش نيازمند تقويت گرايش‌هاي واقع‌گرايانه در مورد ساز و كارهاي شكل‌گيري قدرت در كشور و حتي در خارج از كشور هستيم. نتيجه آراي ديروز نشان داد كه بايد از ساده‌سازي مسائل پيچيده اجتماعي و سياسي پرهيز كرد.

نبايد فراموش كرد فراكسيوني كه با نام اميد در مجلس دهم شكل گرفته است فراتر از نتايج راي‌گيري ديروز بود و بايد در جهت پاسخ به خواسته‌ها و مطالبات مردم و اجرايي‌كردن برنامه پيشنهادي اصلاح‌طلبان و اعتدال‌گراها كه نتايج ارزشمند انتخابات اخير را در بر داشت همه تلاش و توان خود را به كار گيرد، تا با تقويت يكپارچگي و انسجام در مسير تامين خواسته‌ها و مطالبات مردم گام بردارند.

در اين مسير به‌شدت بايد از سياه و سفيد كردن مسائل پرهيز كرد و فعاليت فراكسيون اميد را بر پايه اميد و انتظار مردم براي اجرايي كردن قانون و تحقق خواسته و مطالبات قانوني مردم مورد بهره‌برداري قرار داد. برنامه‌ريزي و اقدام براي حضور پررنگ در كميسيون‌هاي تخصصي و نمايندگي در شوراها و نهادهاي گوناگون عالي كشور و همچنين حضور فعال در عرصه نظارت و مبارزه با فساد و رانت و حوزه‌هاي گوناگون نظارتي كه ظرفيت بالايي را در اختيار مجلس قرار داده، فراتر عمل كردن از مباحث جاري را ضروري مي‌سازد.

همه كساني كه با ائتلاف اميد به مجلس راه يافته‌اند اينك در مسير عمل به وظايف و وعده‌هاي خود گزينه‌اي بهتر از تقويت فراكسيون اميد پيش رو ندارند. در اين زمينه تجربه‌هاي دوره‌هاي گذشته مجلس درس‌هاي بسيار خوبي را براي بهره‌برداري فراكسيون و اعضاي آن فراتر از كساني كه ديروز در انتخابات رياست مجلس به آقاي دكتر عارف راي دادند فراهم آورد و نبايد از آن غفلت كرد.
نظرات شما
پیشخوان