تاریخ انتشار: ۱۵:۳۰ - ۰۱ بهمن ۱۳۹۸

مهم‌ترین شرط فدراسیون فوتبال برای انتخاب سرمربی جدید تیم‌ملی

مسئولان فدراسیون فوتبال روی یک بند از قرارداد سرمربی جدید تیم ملی تاکید زیادی دارند.

 سرمربی تیم ملی

رویداد۲۴ حیدر بهاروند، سرپرست فدراسیون فوتبال شب گذشته از علی دایی، امیر قلعه نویی و یک مربی خارجی به عنوان گزینه‌های نهایی تیم ملی فوتبال ایران نام برد، اما به نظر می‌رسد علی دایی نسبت به سایر گزینه‌ها شانس بیشتری برای نشستن روی نیمکت این تیم در ادامه رقابت‌های مقدماتی جام جهانی  ۲۰۲۲ قطر دارد.

یکی از مهم‌ترین بند‌های مدنظر فدراسیون برای انتخاب جانشینی مارک ویلموتس، امضاء قرارداد ۲ مرحله‌ای با مبلغ متفاوت با این سرمربی است. به این شکل که تا پایان مرحله اول انتخابی جام جهانی قرارداد کوتاه مدتی با سرمربی جدید تیم ملی امضاء خواهد شد که در صورت صعود ملی پوشان فوتبال ایران به مرحله نهایی، قرارداد به صورت خودکار تا پایان جام جهانی ۲۰۲۲ تمدید می‌شود.

شنیده می‌شود علی دایی و امیر قلعه نویی روی این بند با مسئولان فدراسیون مذاکرات زیادی داشته اند و آن‌ها اعتقاد دارند با توجه به نتایج ضعیف تیم  ملی در دور رفت انتخابی و ۲  شکست مقابل عراق و بحرین که سبب قرار گرفتن یوزها(لقب تیم ملی) در رده سوم گروه شان شده است، قرارداد باید تا پایان جام جهانی باشد و در صورت راه پیدا نکردن تیم ملی به دور نهایی مقدماتی، شرایط برای ادامه همکاری بررسی شود.


بیشتر بخوانید: چه کسانی مربی تیم‌ملی را انتخاب می‌کنند؟


نکته مهم این است که تیم ملی حتی در صورت راه نیافتن به این مرحله برای کسب سهمیه رقابت‌های جام ملت‌های ۲۰۲۳ آسیا که در چین برگزار می‌شود باید بازی هایش را در تقابل با تیم‌های درجه ۳، ۴ آسیایی پیگیری کند و انتخاب سرمربی‌ای که حاضر باشد در آن شرایط بد روی نیمکت بنشیند برای رئیس جدید فدراسیون دشوار است.

به هر حال به نظر می‌رسد فدراسیون در نهایت تا ۴، ۵ روز دیگر سرمربی جدید تیم ملی را معرفی خواهد کرد.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان