تاریخ انتشار: ۲۰:۰۹ - ۳۰ خرداد ۱۳۹۵

چالش‌ها و فرصت‌های پیش روی زنان ایران

قائم مقام جمعیت زنان مسلمان نواندیش دز نشست چالش‌ها و فرصت‌های پیش روی زنان ایران گفت: فراکسیون امید باید برای شکل‌گیری تفاهم ملی در مجلس تلاش کند
رویداد۲۴- آذر منصوری در نشست چالش‌ها و فرصت‌های پیش روی زنان ایران در مجلس دهم که در دفتر جمعیت زنان مسلمان نواندیش برگزار شد، گفت: ما در انتخابات مجلس دستاوردی ذی قیمت به دست آوردیم و با این که 65 درصد از خانم‌هایی که ثبت نام کرده بودند رد صلاحیت شدند اما افکار عمومی تعدادی از زنان را نسبت به مجلس نهم با تفکراتی بسیار متفاوت به مجلس فرستاد.

وی افزود: سال آینده نیز انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای شهر و روستا را در پیش داریم که می‌توانیم سطح مشارکت را از این هم فراتر ببریم که این هم بسته به فعالیت زنان و نوع فعالیت نمایندگان مجلس دهم به خصوص نمایندگان زن و نمایندگان لیست امید دارد.

این فعال سیاسی همچنین اظهار کرد: ما بر اساس منطقی از انتخابات 92 که پس از انتخابات چالش‌برانگیز 88 پیدا کردیم، موضوع مورد توجه خود را تداوم مبارزه با رادیکالیسم در کشور قرار دادیم. چرا که این موضوع را تهدیدی بزرگ می‌بینیم؛ بنابراین خط قرمز ما اصلاح‌طلبان این است که اجماع ما در جلوگیری از رادیکالیسم باید حفظ شود. به همین دلیل باید ائتلاف فراگیر اصلاح‌طلبان به نام امید از مجموع اصلاح‌طلبان و اصولگرایان میانه‌رو شکل گرفت و این فراکسیون در مجلس نیز همین‌گونه تشکیل شد.

منصوری یادآور شد: هدف این بود که مجلسی از همراهان دولت، همراهان برجام تشکیل شود و جایی که صدای مردم از آن شنیده شود به گوش برسد که ما به این هدف دست پیدا کردیم و باید آن را حفظ کنیم. از این به بعد نیز تلاش فراکسیون نیز باید شکل گیری گفت‌وگو و تفاهم ملی در مجلس باشد و رقابتی که برای انتخابات هیئت رئیسه و کمیسیون‌ها شکل گرفت باید خاتمه باید به خصوص فراکسیون امید باید این تلاش را داشته باشد.

دبیر کل جمعیت زنان مسلمان نواندیش تأکید کرد: مجلس دهم فرصتی برای کشور و برای حفظ اعتدال و تداوم فعالیت های اصلاحات است و نباید عملکردش مانعی برای برداشتن گام‌های بعدی اصلاح‌طلبان در انتخابات آینده شود.

وی خاطرنشان کرد: حضور خانم‌ها در اکثر کمیسیون‌های مجلس نقطه قوت است و باید عملکرد زنان فراکسیونی باید باشد و در عین حال مجموعه‌ی فعالین حوزه زنان به لحاظ برنامه‌ای به فراکسیون زنان کمک کنند.

منصوری همچنین گفت: دورنمایی که همه ما می‌بینیم باید این باشد که تعداد زنان در مجلس آینده نیز دو برابر شود و دغدغه نمایندگان زن فعلی نیز همین است تا امانت داده شده به آن‌ها به درستی به سرمنزل مقصود برسد.

این فعال سیاسی با بیان اینکه خانم‌ها باید در تمام مباحث مربوط به طرح‌ها و لوایح حاضر باشند، افزود: یکی از نقدهایی که نسبت به نمایندگان زن مجلس نهم مطرح شد این بود که به طور مثال در هیچ‌یک از موافقت‌ها و مخالفت‌ها برای انتخاب کابینه آقای روحانی حضور نداشتند این در حالی است که همه ما به یاد داریم خانم کولایی در مجلس ششم چقدر تحرک داشتند چرا که مجلس جای لابی‌گری، چانه زدن و مطرح کردن مطالبات است و این ظرفیت کمی نیست که به راحتی از آن بگذریم.
منبع: ایسنا
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان