تاریخ انتشار: ۱۷:۱۵ - ۱۱ مهر ۱۳۹۵

زنان داعشی؛ از جهاد نکاح تا آدم‌کشی

گروه تروریستی داعش فرانسه را هدف انجام عملیات خود قرار داده است. به طوریکه در ماه گذشته سه بار برای انجام حملات تروریستی در این کشور تلاش کرده است.
رویداد۲۴-گروه تروریستی داعش فرانسه را هدف انجام عملیات خود قرار داده است. به طوریکه در ماه گذشته سه بار برای انجام حملات تروریستی در این کشور تلاش کرده است.

در ماه گذشته، یک خودرو که حامل کپسول‌های گاز بود نزدیک «کلیسای نوتردام» پارک شده بود. احتمالاً داعش قصد داشت با انفجار این خودرو بار دیگر عملیاتی خونین در پاریس رقم بزند. همچنین پلیس از طرحی برای انفجار یکی از ایستگاه‌های قطار پاریس آگاه شد. حتی یکی از اعضای این گروه شیطانی تلاش کرد دو جوان را برای انجام عملیات در «نیس» استخدام کند.

اما آنچه در سه مورد تروریستی مذکور قابل توجه است، ایفای نقش زنان در آنها است. هنوز توضیح دادن این پدیده ساده نیست؛ اما احتمالاً زنان از این پس نقش فعالی در طرح‌ریزی و انجام حملات تروریستی در غرب ایفا می‌کنند.

مقامات امنیتی در حال بررسی شرایط هستند تا روند ورود زنان به این حملات را مشخص کنند. هنوز مشخص نیست زنان به دلیل نظارت شدید بر مردان و بازداشت شدن آنها تصمیم گرفته‌اند به جای مردان به میدان بیایند یا گروه تروریستی داعش با استخدام آنها قصد دارد غیرت مردان را تحریک کند و آنها را به میدان جنگ بکشاند. البته ممکن است این اقدام به منظور ایجاد رعب و وحشت در میان اروپایی‌ها باشد. زیرا شهروندان اروپایی از این پس وادار می‌شوند به یک اندازه مراقب زنان و مردان تروریست باشند.

«فرانسوا مولینز،» دادستان پاریس که مسئولیت تحقیقات تروریسم در سراسر این کشور را بر عهده دارد در این خصوص اعلام کرد صرف نظر از دلیل شرکت زنان در عملیات تروریستی، واضح است که زنان در حال حاضر بخشی از راهبرد اروپایی داعش هستند.

مولینز در این خصوص گفت: «گروه تروریستی داعش نه تنها از مردان بلکه از زنان هم برای تحقق اهدافش استفاده می‌کند. این گروه زنان جوانی را استخدام می‌کند که حملات را به راحتی توسعه می‌دهند.»

کارشناسان بر این باورند که زنانی که در حال حاضر به گروه تروریستی داعش می‌پیوندند با نسل پیشین که به این گروه جذب می‌شدند، کاملاً متفاوت هستند. نسل جدید جوان هستند و تفاوت جنسیتی زن ومرد در میان آنها مطرح نیست. برای مثال زنانی که پیش از این به داعش می‌پیوستند نقش همسران تروریست‌ها را ایفا می‌کردند؛ اما نسل جدید خود را برای انجام حملات تروریستی آماده می‌کنند.

زنانی که در فرانسه به انجام حملات تروریستی اقدام می‌کنند با مردان داعشی در ارتباط هستند و دستورالعمل‌ها را از آنها دریافت می‌کنند. البته هنوز هم ماهیت مرد سالارانه گروه تروریستی داعش روابط بین زنان ومردان را تعریف می‌کند.

گزارش‌ها نشان می‌دهد غرب با خطر جدیدی روبرو است که عامل آن زنان مستقل تروریستی هستند که خودشان را در سطح مردان می‌دانند. البته هنوز هم باور بر این است که داعش با هدف تحریک غیرت داعشی‌ها زنان را وارد میدان کرده است.

زنانی که به داعش می‌پیوندند یا پیش از این برای رفتن به سوریه اقدام کرده‌اند اما موفق به عبور از مرزها نشده‌اند یا اینکه بسیار جوان و در سن بلوغ هستند که احساساتی متزلزل دارند.
به گفته کارشناسان، زنانی که در اروپا بزرگ شده‌اند باور دارند که می‌توانند کنترل زندگی خود را در دست بگیرند و متأسفانه این توانایی را برای خدمت به گروه شیطانی داعش بکار گرفته‌اند
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: داعش ، جهاد ، نکاح ، رویداد24
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان