تاریخ انتشار: ۱۰:۲۲ - ۲۶ مهر ۱۳۹۵
تعداد نظرات: ۱ نظر

پرونده ویژه؛ استعفای جنتی

در ماه‌های پایانی دولت یازدهم زمزمه خارج شدن عضوی از کابینه از قطار دولت شنیده می‌شود؛ عضوی که به گواه بسیاری از کارشناسان از موفق‌ترین‌های دولت بوده است.
رویداد۲۴- در ماه‌های پایانی دولت یازدهم زمزمه خارج شدن عضوی از کابینه از قطار دولت شنیده می‌شود؛ عضوی که به گواه بسیاری از کارشناسان از موفق‌ترین‌های دولت بوده است. 

استعفای جنتی

استعفای علی جنتی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی پس‌ازآن بر سر زبان‌ها افتاد که فشارها بر او و وزارتخانه متبوعش به‌منظور محدود کردن فعالیت‌های فرهنگی و هنری افزایش یافته است.

اگرچه تا روز دوشنبه 26 مهر ماه دولت و شخص رئیس جمهور در مورد این استعفا اظهارنظر نکرده است اما تبعات پذیرش احتمالی این استعفا با تحلیل و تفسیرهای متفاوتی همراه شده است.

متن کامل نامه استعفای جنتی منتشر شد
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در استعفانامه خود ضمن تاکید بر «رابطه دوستی صمیمانه» خود با رییس جمهوری از «زیرپاگذاشتن همه تعهدات اخلاقی» از سوی برخی جریانات سیاسی انتقاد کرد.



سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس مطرح کرد:
سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس گفت که این کمیسیون آمادگی دارد با تمام توان به فعال‌سازی برنامه‌های وزارت ارشاد یاری برساند و از آقای جنتی حمایت کند.

ضیاء مصباح. دبیر کانون علوم اداری ایران در روزنامه شرق نوشت: موضوع استعفای وزیر ارشاد و حرف‌وحدیث‌ها و دلایل منتشرشده در این زمینه که احتمالا در روزهای آتی روشن‌تر خواهد شد در کنار ویژگی‌های خوب علی جنتی و سلامت مالی و شایستگی او که هر دو در این وانفسا باارزش است، باعث می‌شود به موضوع استعفای او از چند منظر بتوان نگریست.

تبیین دقیقی ارایه نشود پذیرش استعفای جنتی عقب نشینی است

غلامرضا ظریفیان در این باره که پذیرش استعفای جنتی آیا برای دولت یک نوع عقب نشینی به حساب می‌آید، اظهار داشت: در صورتی که دولت تبیین دقیقی از ماجرا ارایه ندهد و در این زمینه منفعل عمل کند افکار عمومی حتما آن را یک عقب نشینی به حساب خواهند آورد.


سازمان رای «روحانی» با پذیرش استعفای «جنتی» دچار مشکل می‎شود

عبدالله ناصری در خصوص استعفای جنتی براین باور است که این استعفا اگر از سوی رییس جمهور صورت بگیرد امکان این وجود دارد که سازمان رای روحانی در سال ۹۶ با مشکل مواجه شود به دلیل اینکه وزارت فرهنگ و ارشاد با بقیه وزارت‎خانه‌ها متفاوت است و اصلیترین تفاوت آن هم این است که مدعی زیاد دارد به و دید خیلی از همین مدعیان جنتی کارنامه بسیار قابل قبولی را در این چندسال به عرصه گذاشته است.


اقتدار دولت با پذیرش استعفای جنتی زیر سوال می‎رود

پروانه سلحشوری، عضو فراکسیون امید مجلس تاکید کرد که اگر استعفای وزیر ارشاد از سوی رئیس جمهور پذیرفته شود، اقتدار دولت زیر سوال خواهد رفت چرا که در حال حاضر زمان مناسبی برای تغییر وزیر ارشاد و ترمیم این وزارتخانه نیست.


امیدوارم دولت یکی از بهترین وزرای خود را از دست ندهد/ استعفایی به طور «رسمی» تقدیم نشده است

حسین نوش‌آبادی، سخنگوی وزارت ارشاد می‌گوید: «تا پنجشنبه‌شب که آقای جنتی از سفر اندونزی بازگشتند، استعفایی داده نشده و امروز (جمعه) هم خبر چنین چیزی مطرح نشده است. از سوی دیگر دولت هم تصمیمی دراین‌باره نگرفته است و نوع تصمیم شخص رئیس‌جمهوری در آینده این موضوع را روشن خواهد کرد».


چند روز صبر کنید

علی جنتی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره رفتن و نرفتنش از وزارت ارشاد گفت: چند روز صبر کنید تا نتیجه مشخص شود.






خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۳۶ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۸
0
0
خودتی
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان