تاریخ انتشار: ۰۸:۰۳ - ۰۶ آبان ۱۳۹۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
حسن رسولی در گفت‌وگو با رویداد۲۴:

اصلاح‎طلبان با ارجحیت منافع ملی بر منافع جناحی از روحانی حمایت می‎کنند

یک عضو شورای عالی اصلاح‌طلبان تاکید کرد: اصلاح طلبان بر پایه رویکرد ارجحیت منافع ملی بر منافع جناحی در انتخابات ریاست جمهوری سال 96 از آقای روحانی حمایت می‎کنند.
رویداد۲۴-یک عضو شورای عالی اصلاح‌طلبان تاکید کرد: اصلاح طلبان بر پایه رویکرد ارجحیت منافع ملی بر منافع جناحی در انتخابات ریاست جمهوری سال 96 از آقای روحانی حمایت می‎کنند.

حسن رسولی در گفت‌وگو با رویداد۲۴ با اشاره به ساختار جدید این شورای عالی سیاستگذاری اصلاح طلبان و عضویت سه نفر از اعضای فراکسیون امید در جلسات سیاست‌گذاری و انتخاباتی اصلاح‌طلبان، ضمن بیان اینکه هنوز فرد یا افرادی از سوی فراکسیون امید به شورای عالی معرفی نشده است گفت: از چندی پیش و طی رایزنی‌های صورت گرفته در جلسه‌های اخیر شورایی اصلاح‌طلبان قرار بر این شد که در صورت تمایل فراکسیون امید، نمایندگان طی روال و روند انتخاباتی موردنظر خود، سه نفر از اعضای فراکسیون متبوع خودشان را برای حضور در جلسات شورای عالی انتخاباتی اصلاح‌طلبان معرفی کنند.

این عضو ارشد بنیاد باران در ادامه افزود: از آن روز تاکنون هنوز فرد یا افرادی از سوی فراکسیون امید به شورای عالی معرفی نشده است و حالا باید منتظر باشیم تا طی روزهای آینده فراکسیون در صورت تمایل نتایج بررسی و رأی‌گیری خود را به ما اعلام کند تا افراد منتخب در جلسات شورا حضور پیدا کنند.

این عضو شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان همچنین به نقش تعیین‌کننده محمدرضا عارف در تعاملات بین شورا و فراکسیون امید اشاره کرد و افزود: طبعاً آقای عارف با توجه به جایگاه مشترکی که دارند و همچنین شخصیت برجسته علمی که برخوردار هستند نقش تعیین‌کننده و مهمی را در ایجاد هماهنگی و تعامل بین دو مجموعه و تشکیلات داشته‌اند.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب تصریح کرد: البته علاوه بر نقش کلیدی آقای عارف در تعاملات بین دو مجموعه، شورای سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان این موضوع را به تصویب رساند که برای افزایش سطح تعاملات سه نفر دیگر از فراکسیون امید در جلسات حضورداشته باشند تا زمینه استفاده از ظرفیت هر دو تشکیلات بهتر و بیشتر شده و ضریب همگرایی و همبستگی طرفین در بررسی مسائل مهم افزایش پیدا کند.

او همچنین در پاسخ به این سؤال که آیا ارتباطات و تعاملات بین شورای عالی سیاست‌گذاری و فراکسیون امید، مسائلی همچون جلسات رأی اعتماد پیش رو را تحت پوشش قرار خواهد داد، توضیح داد که «چنین مسائلی مربوط به امور داخلی مجلس است و طبق قانون نمایندگان از این حق برخوردار هستند که در مسائل داخلی مجلس مانند طرح سؤالات، استیضاح‌ها و همین‌طور جلسات رای اعتماد بنا بر بررسی‌ها و وظایف نمایندگی خود عمل کنند. جریان اصلاحات همان‌طور که پیش‌تر اعلام کرده از بیرون مجلس هیچ دخالتی در امور داخلی مجلس و تصمیمات پارلمانی نمایندگان ندارد.»

رسولی همچنین در واکنش به اظهارات اخیر دبیر کل حزب اتحاد ملت و تأکید ایشان بر اینکه اصلاح‌طلبان شرطی برای روحانی قائل نیستند، گفت: اصلاح‌طلبان در سال 92 که حامی روحانی بودند، این حمایت را در قالب یک ائتلاف سیاسی و تشکیلاتی یا بده بستان سیاسی دنبال نکردند. این حمایت با توجه به شرایط بحرانی کشور و باهدف کمک به تأمین منافع ملی کشور و خروج ایران از بحران سیستم‌های مدیریتی ارث رسیده از دولت قبل در آن زمان انجام داد.

این عضو ارشد بنیاد باران ادامه داد: ممکن است یک عده خاص را جریان‌های سیاسی رقیب از سخنان آقای شکوری راد برداشت‌های دیگری داشته باشند، درحالی‌که نظر آقای شکوری راد درواقع اشاره بر این نکته داشته است که اصلاح‌طلبان در انتخابات 96 مانند انتخابات 92 از آقای روحانی حمایت خواهند کرد و در این تصمیم منافع ملی را بر منافع جناحی ترجیح خواهند داد.

به گفته این فعال سیاسی اصلاح‌طلب، جریان اصلاح‌طلبی همواره این تفکر را در اولویت خود قرار داده است که منافع ملی بر منافع جناحی ارجحیت دارند وگرنه این جریان می‌توانست در انتخابات 92 تصمیم دیگری اتخاذ کند و با حمایت از کاندیدای مطلوب خود سراغ کاندیداهای دیگر نرود. 

رسولی در خاتمه گفت: فراموش نکنیم که در انتخابات 92 تمامی جریان اصلاحات بر این مبنا حرکت کرده و شخص آقای عارف نیز شخصاً از این حرکت استقبال و با تصمیم شخصی خود به نفع آقای روحانی کناره‌گیری کردند و از این رو اصلاح طلبان بر پایه همان رویکرد ارجحیت منافع ملی بر منافع جناحی در انتخابات ریاست جمهوری سال 96 از آقای روحانی حمایت می‎کنند.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
اصلاح طلب
|
United States of America
|
۱۰:۴۱ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۷
0
0
شما از طرف خودت صحبت کن نه از طرف جبهه اصلاحات!
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان