تاریخ انتشار: ۲۰:۴۰ - ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۱

قیمت سکه ریزش کرد/ دلار دست به عصا شد

نرخ حواله نیما امروز وارد کانال ۲۵ هزار تومان شد. در بازار سلیمانیه هم امروز نرخ دلار به دلار تهران نزدیک شد. دلار هرات هم بالای ۲۷ هزار ۳۵۰ تومان به فروش رسید.

قیمت سکهرویداد۲۴ بازار ارز تهران در آخرین روز معاملاتی هفته جاری شاهد رفت و برگشت قیمت دلار بود. اسکناس آمریکایی در ابتدای معاملات نقدی امروز کانال ۲۸ هزار تومان را از دست داد و تا محدوده ۲۷ هزار و ۹۰۰ تومان عقب نشینی کرد اما در نیمه روز بار دیگر به ۲۸ هزار و ۲۰ تومان رسید که در مقایسه با روز گذشته ثابت بود. در بازار متشکل ارزی هم نرخ دلار امروز نسبت به روز های گذشته رشد چشمگیری را ثبت کرد و با ۱۴۹ تومان افزایش با ۲۵ هزار و۳۸۲ تومان به فروش رسید.

دلار نیما ۲۵ هزار تومان شد

نرخ حواله نیما هم که روز گذشته به یک قدمی کانال ۲۵ هزار تومان رسیده بود امروز وارد کانال ۲۵ هزار تومان شد. قیمت دلار نیمایی امروز ۲۵ هزار و ۷۲ تومان بود که نسبت به دیروز ۷۵ تومان رشد کرده بود.

در بازار سلیمانیه هم امروز نرخ دلار به دلار تهران نزدیک شد و با ۲۸ هزار و ۳۰ تومان مبادله شد. دلار هرات هم بالای ۲۷ هزار ۳۵۰ تومان به فروش رسید. مجموع این عوامل باعث شده که دلار تهران همچنان در کانال ۲۸ هزار تومان باقی بماند.

صرافان دلار و یورو را چند خریدند؟

صرافی ملی هم امروز ظهر قیمت جدید خرید و فروش دلار و یورو را اعلام کرد. بر این اساس نرخ خرید دلار امروز ۲۵ هزارو ۲۵۵ تومان و نرخ فروش آن ۲۵ هزار و ۵۰۹ تومان بود. همچنین براساس نرخ اعلامی این صرافی قیمت خرید یورو ۲۸ هزار و ۲۹۳ تومان و قیمت فروش آن ۲۸ هزار ۵۷۷ تومان بود.

نرخ حواله درهم اندکی عقب نشینی کرد

نرخ حواله درهم امروز اندکی عقب نشینی را ثبت کرد. قیمت درهم دیروز بر روی ۷ هزار و ۷۱۰ تومان ایستاد اما در بازار امروز با ۷ هزار و ۶۸۰ تومان به فروش رسید که نسبت به دیروز ۳۰ تومان افت کرده بود. برخی از تحلیلگران ارزی معتقدند درصورتی که درهم به ۷ هزار و ۷۲۰ تومان برسد احتمال رسیدن دلار به ۲۸ هزار و ۳۰۰ تومان قوی تر خواهد شد.

با ضرب کردن قیمت درهم در نرخ تبدیل درهم به دلار (۳.۶۷۳) عدد ۲۸ هزار و ۲۰۸ تومان به دست می‌آمد. البته در در بازار ارز تهران دلار دست به عصا شده چون قیمت دلاری درهم بالا رفته بود.

قیمت سکه ریزش کرد

بازار جهانی طلا در چند روز اخیر مرز ۱۹۰۰ دلار را از دست داد. قیمت اونس طلا در زمان نوشتن این گزارش با ۱۸۸۸ دلار معامله شد که نسبت به روز قبل تفاوت چندانی ندارد.


بیشتر بخوانید: جدیدترین قیمت طلا و سکه در بازار


در بازار داخلی ایران هم در زمان نوشتن این گزارش قیمت طلا۱۸ عیار ۱ هزار و ۸۰۰ تومان گرانتر از قیمت دیروز بود. قیمت طلا امروز با ۱ میلیون و ۲۹۷ هزار و ۷۰۰ تومان نرخ گذاری شد.

بازار سکه هم امروز از محدوده مقاومتی ۱۳ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان عقب نشینی کرد و با ۵۵ هزار تومان کاهش بر روی ۱۳ میلیون و ۱۵۰ هزار تومان ایستاد.

با احتساب قیمت ۲۸ هزار ۲۰ تومان برای دلار، اندازه قیمت واقعی سکه از نیمه کانال ۱۲ میلیون تومان پایین تر آمد و اندازه حباب سکه هم در محدوده ۵.۵۸ درصد بود. قیمت بازار در فاصله ۷۰۰ هزار تومانی ارزش ذاتی قرار گرفت. برخی از تحلیگران معتقدند افزایش حباب سکه جلوی صعود در بازار سکه را گرفته است.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: قیمت سکه ، طلای جهانی
نظرات شما
پیشخوان