تاریخ انتشار: ۱۳:۱۲ - ۱۶ آبان ۱۳۹۵

روحاني و مطالبات زنان گامي به پيش

الهه كولايي*
رویداد۲۴- نقش و تاثير زنان در تحولات سياسي كشور واقعيتي انكارناپذير است كه همه تحليلگران و ناظران داخلي و خارجي بر آن تاكيد داشته‌اند. به خصوص در فرازهاي پيروزي انقلاب اسلامي و بعد از آن، در همه ادوار سرنوشت‌ساز در كشور ما زنان نقش‌آفرين بوده‌اند و توانسته‌اند با بهره‌گيري از هوشياري و درايت خود در تحولات سياسي كشور تاثير مثبتي را به نمايش بگذارند. 

از جمله در تحولات سال‌هاي اخير و به قدرت رسيدن دولت تدبير و اميد آنها همچنان در ستادهاي انتخاباتي و پاي صندوق‌هاي راي در تلاش براي دگرگون كردن شرايط كشور در مسير خواسته‌ها و مطالبات مردم تصويري بسيار متفاوت و متمايز از همه جوامع منطقه‌اي كه در آن زندگي مي‌كنيم پيش چشمان جهانيان به نمايش گذاشته‌اند. 

دولت تدبير و اميد كه وعده ايجاد فرصت‌هاي برابر براي همه شهروندان براي فعليت يافتن استعدادها و توانمندي‌هاي آنان در عرصه‌هاي خصوصي و عمومي را مطرح كرد از جايگاه يك حقوقدان كه بر ضرورت تامين و اجرايي كردن حقوق فردي و جمعي همه انسان‌ها به ويژه همه شهروندان ايراني تاكيد كرده، اينك گامي بلند به پيش نهاده است. 

آقاي روحاني با انتخاب خانم دكتر زهرا احمدي‌پور، استاد برجسته دانشگاه تربيت مدرس كه در حوزه جغرافياي سياسي فردي شناخته شده و خوشنام است به عنوان رييس سازماني كه در عرصه جغرافياي پربركت ايران وسعت دارد و مي‌تواند استعدادها و ظرفيت‌هاي عظيمي را در خدمت منافع همه مردم ايران به كار گيرد نشان داد در وعده‌هاي انتخاباتي خود استوار و پابرجاست. به ويژه آنكه در پي راي سازنده و تاثيرگذار فراكسيون اميد در روزهاي اخير به وزراي پيشنهادي دولت نشان داد دكتر روحاني به خوبي مسير برآورده كردن انتظارات مردم از راه برگزيدن شايسته‌ها به همكاري خويش را يافته است و در امتداد تلاش‌هاي سال‌هاي اخيرهمچنان استوار و پرقدرت براي برآورده كردن خواسته‌ها و مطالبات مردم ايران به تلاش خود ادامه مي‌دهد. 

خانم دكتر احمدي‌پور از معدود زناني است كه فرصت تجربه‌هاي موفق مديريتي را در وزارت كشور داشته و حضور موفق ايشان در سمت مديركل تقسيمات كشوري و استفاده از تخصص و توان علمي ايشان سبب شد تا در اين حوزه در دوره تصدي ايشان موفقيت‌هاي قابل توجهي در اين عرصه شكل گيرد. 

بدون ترديد انتخاب همكاراني شايسته و توانمند شاخصي قابل اتكا براي به نمايش گذاشتن پايبندي دولت و به ويژه رياست‌جمهوري به وعده‌هايي است كه در مبارزات انتخاباتي براي جلب آراي مردم داده شده و اين گام بلند مي‌تواند اميد به دگرگوني در مسير رشد و توسعه همه‌جانبه كشور را نه تنها در ميان زنان كه در ميان همه مردم ايران كه خواستار توزيع فرصت‌هاي مناسب براي همه ايرانيان هستند به عنوان گامي مثبت و رو به پيش برآورد شود و دولت با اين انتصاب راه را براي مبارزات پيش‌رو  و پيروزي پس از آن در سال آينده هموار ساخته است.

*فعال سياسي اصلاح‌طلب

منبع: اعتماد
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان