تاریخ انتشار: ۱۲:۵۴ - ۰۲ آذر ۱۳۹۵

شرایط بحرانی کیفیت هوا در هرمزگان

معاون اداره کل محیط زیست هرمزگان با بیان اینکه غلظت گرد و غبار در هرمزگان 2.5 برابر حد مجاز است، گفت: بر اساس پیش بینی‌های سازمان هواشناسی این وضعیت تا روز جمعه ادامه دارد.
رویداد۲۴-معاون اداره کل محیط زیست هرمزگان با بیان اینکه غلظت گرد و غبار در هرمزگان 2.5 برابر حد مجاز است، گفت: بر اساس پیش بینی‌های سازمان هواشناسی این وضعیت تا روز جمعه ادامه دارد.

 حبیب مسیحی درباره آخرین وضعیت کیفیت هوای استان هرمزگان گفت: بر اساس آخرین اطلاعات در ساعت 11 میزان غلظت گردو غبار 400 میکروگرم بر مترمکعب گزارش شده است و شاخص آلایندگی هوا 270 گزارش شده است که نشان‌دهنده شرایط اضطرار و بحرانی کیفیت هوای استان هرمزگان است.

وی ادامه داد: میزان غلظت گرد و غبار در هرمزگان هم اکنون 2.5 برابر حد مجاز است و به همین دلیل بر اساس تصمیم کمیته بحران استانداری هرمزگان تمام مدارس در هرمزگان تعطیل شده‌اند و بر اساس پیش بینی‌های سازمان هواشناسی این وضعیت تا روز جمعه ادامه خواهد داشت اما ممکن است میزان غلظت گرد و غبار تغییراتی داشته باشد.

معاون اداره کل محیط زیست هرمزگان در خصوص کانون‌ها و منابع گرد و غبار در استان هرمزگان گفت: ورود سامانه پر فشار سیبری به استان از جمله دلایل وقوع گرد و غبار و هجوم ریزگردها است و می‌توان گفت منابع ایجاد کننده ریزگرد‌ها فرا استانی هستند اما خشکسالی‌های اخیر نیز در تشدید این موضوع مؤثر است و می‌توان گفت بیابان‌ها و دریاچه جازموریان هم از کانون‌های تشدید کننده گرد و غبار در استان هستند.

مسیحی ادامه داد: به دلیل فرا استانی بودن منابع و کانون‌های گرد و غبار امکان مقابله با آن برای مسئولان استانی وجود ندارد.
منبع: فارس
نظرات شما
پیشخوان