تاریخ انتشار: ۰۸:۴۳ - ۰۵ آذر ۱۳۹۵
آذر منصوری در گفت‎وگو با رویداد۲۴:

محدودیت‎ها با نزدیک شدن به انتخابات شدت خواهد گرفت

عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ملت ایران اسلامی با اشاره به لغو سخنرانی های فعالان سیاسی ضمن بیان اینکه هر چه به زمان انتخابات ریاست جمهوری سال آینده نزدیک می شویم محدودیت های پیش روی اصلاح طلبان و حامیان دولت بیشتر می شود تاکید کرد که مخالفان حداکثر تلاش خود را به کار می‌بندند تا پایگاه رای دولت را نشانه‌گیرند اما تجربه انتخابات گذشته نشان داده که معمولاً این رفتارها با نتیجه معکوس دارد.
رویداد۲۴عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ملت ایران اسلامی با اشاره به لغو سخنرانی‌های فعالان سیاسی ضمن بیان اینکه هر چه به زمان انتخابات ریاست جمهوری سال آینده نزدیک می‌شویم محدودیت‌های پیش روی اصلاح طلبان و حامیان دولت بیشتر می‌شود تاکید کرد که مخالفان حداکثر تلاش خود را به کار می‌بندند تا پایگاه رای دولت را نشانه‌گیرند اما تجربه انتخابات گذشته نشان داده که معمولاً این رفتار‌ها با نتیجه معکوس دارد. 

با نزدیک شدن به انتخابات ریاست جمهوری فعالیت تندرو‌ها در کشور هم رو به فزونی می‌گذارد. این مسئله در شکل‌های مختلف مانند لغو سخنرانی خود را نشان می‌دهد. به نظر می‌رسد که انتخابات ریاست جمهوری سال آینده هم از این قاعده مستثنا نباشد. 

هفته گذشته چند جلسه سخنرانی لغو شد و باوجود در دست داشتن مجوز برای برگزاری آن دلیلی جز قرار گرفتن نام سخنرانان در لیست حامیان دولت نمی‌توان بر آن گذارد. 

آذر منصوری، عضو شورای مرکزی اتحاد ملت در رابطه با پیام این روزهای تندرو‌ها برای حامیان دولت و اصلاح‌طلبان با اشاره به لغو سخنرانی‌های اخیر به رویداد۲۴ گفت: ممانعت از سخنرانی‌ها رویه‌ای است که در سنوات گذشته هم رخ‌داده بود و نکته جالب آن این است که بحث سخنرانان فارغ از حمایت دولت یا عدم آن درباره موضوع روز بوده که اجازه اظهارنظر به آنان داده نشد و دلیلی هم جز اینکه صرفاً این افراد در رده‌بندی‌های سیاسی طیف حامیان دولت تعریف می‌شدند، ندارد. 

وی در ادامه اضافه کرد: در روزهای آینده محدودیت‌هایی ازاین‌دست شدت خواهد گرفت و دلیل آن‌هم نزدیک شدن به فضای انتخابات است. 

منصوری درباره پیام مشخص تندرو‌ها ابراز کرد: پیام مشخص طیف تندرو این است که دولت علی‌القاعده ظرفیت حمایت از حامیان خود را ندارد و نمی‌تواند مانع لغو سخنرانی طیف نزدیک به خود در مناسبت‌ها شود و درصدد هستند تا در درازمدت هم ایجاد یاس و ناامیدی به وجود آوردند تا از نتیجه‌ای که فعالان اصلاح‌طلب در نظر دارند در انتخابات آینده رقم زنند، جلوگیری به عمل آید. 

این عضو شورای مرکزی اتحاد ملت یادآور شد: مسئله قابل‌توجه این است که روحانی رقیب قابل‌توجهی در بین کاندیداهایی که تاکنون مطرح بوده‌اند، نداشته و ندارد و با اختلاف قابل‌توجهی پیشی گرفته و احتمال رأی آوری آن از گزینه‌های دیگر بیشتر است اما مسئله بعدی که باید موردتوجه قرار گیرد خدشه دارشدن نقض حقوق شهروندی است. مجریان قانون به وظایف خود باید عمل کنند و ملاک و معیار برای آنان تنها قانون باشد، رئیس‌جمهور نیز به‌عنوان دولت مستقر باید از حقوق شهروندان و ایجاد فضایی برای طرح نقد مخالفان و مدافعان به دفاع بپردازد البته تا به امروز مخالفان برای بیان نظراتشان هیچ مشکلی نداشتند. 

وی در ادامه افزود: طیف‌های سیاسی باید بپذیرند که در چهارچوب قانون فعال باشند و در‌‌ همان اندازه دیدگاه‌های خود را طرح کنند فارغ از اینکه نام سخنران احمدی‌نژاد یا مطهری باشد. درواقع تمام شهروندان باید از حقوقی برابر بهره ببرند اما روشی که مورداستفاده قرار می‌گیرد به‌نوعی یک‌جانبه عمل کردن در جریانات سیاسی کشور محسوب می‌شود که درنتیجه آن چنین تصمیمات و محدودیت‌هایی که در یک‌ماهه گذشته برشدت آن افزوده‌شده، اخذ می‌شود. حسن روحانی باید از حداکثر اختیار خود برای صیانت از حقوق شهروندی استفاده کند. 

منصوری درباره عدم احترام به قواعد بازی از سوی تندرو‌ها در روزهای آینده بیان کرد: مشابه این رفتار را در انتخابات ریاست جمهوری سال ۹۲ و مجلس در سال گذشته نیز شاهد بودیم. به‌طور نمونه در انتخابات مجلس، مخالفان دولت تلاش کردند خانه ملت در اختیار حامیان دولت قرار نگیرد و در انتخابات سال ۹۲ هم همین اتفاق افتاد اما امروز که از عمر ریاست جمهوری روحانی سه سال می‌گذرد نشانه‌هایی از اینکه دولت در محقق کردن بخش قابل وجهی از وعده‌های خود موفق بوده، به چشم می‌خورد، ضمن آنکه بخش قابل‌توجهی هم هنوز باقی‌مانده است. 

این عضو شورای مرکزی اتحاد ملت افزود: مخالفان حداکثر تلاش خود را به کار می‌بندند تا پایگاه رای دولت را نشانه‌گیرند اما تجربه انتخابات گذشته نشان داده که معمولاً این رفتار‌ها با نتیجه معکوس همراه شده و شیوه‌هایی ازاین‌دست جایگاه مخالفان دولت را ضعیف تراز گذشته می‌کند. هرچند به نظر می‌رسد که تندرو‌ها تلاش‌های خود را در این رابطه در دستور کار قرار داده‌اند. 

وی شرایط انتخابات سال آینده را چنین پیش‌بینی کرد: اتفاق غیرقابل‌انتظاری پیش نمی‌آید و انتخابات پرشوری برگزار می‌شود، رقابت خوبی هم‌شکل خواهد گرفت اما اینکه از الآن پیش‌بینی کنیم وضعیت خارق‌العاده‌ای رخ دهد، چنین نیست و آنچه روی می‌دهد مشابه انتخابات سال ۹۲ بدون حاشیه خواهد بود. 

منصوری در خصوص توسل به هر ابزاری از سوی تندرو‌ها ابراز کرد: مخالفان روحانی برای برد در این رقابت از تمام ظرفیت‌ها استفاده خواهند کرد.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان