تاریخ انتشار: ۰۷:۵۶ - ۰۶ آذر ۱۳۹۵
ظریفیان در گفت‎وگو با رویداد۲۴:

ایجاد مانع و محدودیت برای جریانات داخلی خطرناک است

عضو شورای مرکزی انجمن اسلامی مدرسین دانشگاه‌ها تأکید کرد: امروز با توجه به شبکه‌های عظیم رسانه‌ای که وجود دارد بیان و گفت‌و‌گو به‌راحتی قابل‌انتقال است؛ بنابراین اینکه ما جریانات داخل نظام را با موانعی روبرو کنیم، خطرناک است.
رویداد۲۴عضو شورای مرکزی انجمن اسلامی مدرسین دانشگاه‌ها تأکید کرد: امروز با توجه به شبکه‌های عظیم رسانه‌ای که وجود دارد بیان و گفت‌و‌گو به‌راحتی قابل‌انتقال است؛ بنابراین اینکه ما جریانات داخل نظام را با موانعی روبرو کنیم، خطرناک است.

هر‌گاه به انتخابات نزدیک می‌شویم شاهد رفتارهایی هستیم که باوجود تکراری بودن آن، اما همچنان عجیب است و به نظر می‌رسد تندرو‌ها در طیف رقیب اصلاح‌طلبان برای در دست گرفتن قدرت حاضر به انجام هر کاری ولو اقدامات غیرقانونی، هستند؛ اقداماتی که در روزهای گذشته برخی از آنها را شاهد بودیم.  

غلامرضا ظریفیان، عضو شورای مرکزی انجمن اسلامی مدرسین دانشگاه‌ها در گفت و گو با رویداد۲۴ در رابطه با ایجاد محدودیت‎ها برای اصلاح‎طلبان و حامیان دولت در آستانه انتخابات ریاست جمهوری سال 96 گفت: برخی از رویه‌های غلط کج اندیشان متأسفانه موجب می‌شود در آستانه هر انتخاباتی نوعی فشار به جریان سیاسی رقیب ازجمله اصلاحات وارد شود.

وی افزود: مسئله مورداشاره به یک سنت تبدیل‌شده و فشار‌های مختلف چه به لحاظ فردی یا احضار قانونی به‌طور مرتب تکرار می‌شود. تصور تصمیم گیران چنین برخوردهایی این است که با اقداماتی ازاین‌دست هم نقش بازدارنده خواهند داشت و هم اینکه هشدارهای خاص می‌دهند، اما تجربه نشان داده این شیوه برای آنان نوعی ضد تبلیغات محسوب می‌شود و در مقاطع مختلف نه‌تنها مانع از فعالیت اصلاح‌طلبان نشده بلکه جامعه احساس کرده این طیف سیاسی مظلوم واقع‌شده، بنابراین اقبال بیشتری از خود نشان داده‌اند.

عضو شورای مرکزی انجمن اسلامی مدرسین دانشگاه‌ها ضمن تأکید بر اینکه چنین شیوه‌هایی پاسخگو نیست، بیان کرد: امروز با توجه به شبکه‌های عظیم رسانه‌ای که وجود دارد بیان و گفت‌و‌گو به‌راحتی قابل‌انتقال است؛ بنابراین اینکه ما جریانات داخل نظام را با موانعی روبرو کنیم، خطرناک است.

ظریفیان اضافه کرد: کسانی که این کار را انجام می‌دهند توجه ندارند که ایجاد محدودیت بیش از اینکه برای جریان رقیب مانع ایجاد کند ممکن است یک نوع یاس اجتماعی که خود منجر به‌نوعی بی اقبالی در عرصه سیاست در پی دارد شود که این برای کل نظام خطرناک است.

وی در ادامه اظهار داشت: این روش‌ها که تا به امروز مرسوم هم بوده، پیام روشنی دارد. درصدد هستند اصلاحات به شکل غیررسمی ابلاغ شود تا نقش کمرنگی داشته باشد تا این‌گونه زمینه فعالیتشان را در عرصه سیاسی محدود سازند. البته برای اصلاحات این شیوه‌ها پیامد مثبت داشته، اما یک پیام منفی برای اصل سیاست ورزی در جامعه دارد زیرا از ارکان نظام ما این است که تبلیغات درست انجام شود تا جامعه نسبت به سرنوشت خود حساسیت پیدا کند، لازمه این مسئله طرح دیدگاه‌های مختلف و انتخاب کردن بر اساس آن است. درصورتی‌که به این رکن بی‌توجه باشند به آن اصل هم دسترسی امکان‌پذیر نمی‌شود.

این عضو شورای مرکزی انجمن اسلامی مدرسین دانشگاه‌ها یادآور شد: با ایجاد چنین مسائلی به سمت فضاهای هیجانی می‌رویم که درنتیجه آن مسیر اعتدالی جامعه دچار خدشه می‌شود. آسیب‌هایی ازاین‌دست نه‌تنها باید موردتوجه قوای سه‌گانه قرار گیرد بلکه باید نسبت به آن واکنش نشان دهند البته در حوزه‌های قوه مقننه و مجریه حساسیت تا حدودی نشانه داده‌شده، اما باید یک عزم جدی‌تری وجود داشته باشد تا مسیر طبیعی طی شود.

به گفته ظریفیان پیام تندرو‌ها روشن است، اما برای سیاست ورزی در جامعه آسیب‌زا است.

وی دراین‌باره که با این حساب به قواعد بازی احترام گذاشته نخواهد شد، گفت: افرادی که به چنین روش‌های متوسل می‌شوند تلاششان بر این است تا قواعد طبیعی و منطقی را به هم بزنند. برخی علت حضورشان در بحرانی کردن جامعه است که به دنبال آن اغتشاش و تردید را به‌سادگی می‌توان ملاحظه کرد، اما این گروه براین تصور هستند تا در چنین فضایی مسیری برای خود باز کنند.

عضو شورای مرکزی انجمن اسلامی مدرسین دانشگاه‌ها درباره پیش آمدن وضعیت غیرقابل‌پیش‌بینی در سال آینده توضیح داد: تصور نمی‌کنم چنین شود، برخی درصدد هستند تا نشان دهند که انتخابات آینده نگران‌کننده است اما جامعه که در این رابطه تجارب خوبی هم دارد اجازه چنین بحران‌هایی را نخواهد داد.

ظریفیان افزود: شاهد بودیم برخی افراد منع شدند از حضور در عرصه سیاسی برای اینکه فضای انتخابات دوقطبی غیرمتعارف نشود و یا به‌عبارتی‌دیگر فضای رقابتی به یک فضای ستیزه جویانه مبدل نشود بنابراین مجموعه حاکمیت افکار عمومی و رسانه‌ها با آن برخورد خواهند کرد و اجازه نمی‌دهند وضعیت غیرقابل‌انتظاری پیش آید.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان