تاریخ انتشار: ۱۳:۱۷ - ۰۵ دی ۱۳۹۵
پروین:

فوتبال پرسپولیس تک و نمونه است/ دایی بزرگ فوتبال ماست و نباید به او توهین شود/از بازی ذوب‌آهن کیف می‌کنم

اسطوره باشگاه پرسپولیس گفت: دایی بزرگ فوتبال مملکت ماست و هواداران حتی در صورت باخت هم نباید به او توهین کنند.
رویداد۲۴- اسطوره باشگاه پرسپولیس گفت: دایی بزرگ فوتبال مملکت ماست و هواداران حتی در صورت باخت هم نباید به او توهین کنند.

علی پروین در گفت‌وگو در خصوص شرایط تیم فوتبال پرسپولیس در نیم‌فصل اول لیگ برتر، شایعه برکناری علیرضا منصوریان از سرمربی‌گری استقلال، فحاشی به علی دایی در ورزشگاه و موارد دیگر صحبت‌هایی کرد که در زیر می‌خوانید:

آقای پروین پرسپولیس قهرمان نیم‌فصل شد. نظر شما در این خصوص چیست؟

من همان ابتدای فصل گفتم امید زیادی به این تیم دارم و دیدید که درنهایت پرسپولیس قهرمان نیم‌فصل شد. به اعتقاد من این تیم حتی این قابلیت را دارد که در پایان فصل قهرمان لیگ برتر شود؛ چراکه فوتبالی که پرسپولیس بازی می‌کند واقعاً تک و نمونه است.

به نظر شما چه تیم‌هایی در راه قهرمانی رقیب پرسپولیس هستند؟

به نظر من تراکتورسازی با امیر قلعه‌نویی واقعاً تیم خوبی است، از طرف دیگر نفت تهران هم با علی دایی عملکرد فوق‌العاده‌ای داشته آن‌هم در حالی که دایی فرصت زیادی برای ساختن نفت نداشت. ذوب‌آهن هم با مجتبی حسینی فوتبالی بازی می‌کند که آدم کیف می‌کند. فکر می‌کنم این سه تیم به همراه پرسپولیس شانس‌های قهرمانی باشند، هرچند که قطعاً‌ استقلال در نیم‌فصل دوم شرایطش بهتر هم خواهد شد.

البته شایعه برکناری علیرضا منصوریان از استقلال شنیده می‌شود، شما در این‌باره چه صحبتی دارید؟

اگر نظر من را می‌پرسید باید بگویم که منصوریان یک مربی جوان و آینده‌دار است و صلاح نیست او را از استقلال بردارند. او کارش را بلد است و فقط بدشانسی آورده و باید اجازه دهند به کارش در استقلال ادامه دهد. به اعتقاد من استقلال در نیم‌فصل دوم شرایط بهتری خواهد داشت.


نظر شما درباره پرسپولیس و عملکرد این تیم چیست؟

پرسپولیس واقعاً تیم خوبی است جنس این تیم جور است. فقط عالیشاه و نوراللهی که جدا شدند کمی کار را سخت می‌کند و به نظر من باید چند بازیکن خوب به تیم اضافه شوند، چون دراین‌صورت پرسپولیس حتی شانس موفقیت در آسیا را هم خواهد داشت.

نقطه‌قوت پرسپولیس را در چه می‌دانید؟

باید بگویم که همه پست‌های پرسپولیس و بازیکنانش خوب است و نمی‌توان از کسی ایراد گرفت. شما ببینید از خط دروازه گرفته تا هافبک، دفاع و مهاجم همگی خوب هستند و می‌توان به این تیم امید داشت. محسن مسلمان، فرشاد احمدزاده، کمال کامیابی‌نیا، علی علیپور و وحید امیری واقعاً عالی هستند و در جلوی زمین هم مهدی طارمی بهترین بازیکن است. به نظر من بعد از سردار آزمون، طارمی بهترین فوتبالیست ایران است.

نظر شما در خصوص عملکرد برانکو و تأثیرگذاری او در پرسپولیس چیست؟

ببینید پرسپولیس با برانکو این روزها بهترین تیم ایران است. برانکو تیم خوبی ساخته که همه بازیکنان باهم رفیق و دوست هستند و این رفاقت ثمره‌اش را نشان داده است. شما ببینید هرجای زمین که توپ هست، سه بازیکن قرمز هم آنجا حضور دارند و این نشان می‌دهد بازیکنان چقدر باهم همدل هستند. از طرف دیگر کادر فنی و مدیریت باشگاه هم شرایط خوبی مهیا کرده‌اند و از کادر تدارکات گرفته تا پزشکی و حتی ماساژ همگی برای موفقیت پرسپولیس تلاش می‌کنند. وقتی در یک تیم رفاقت وجود دارد بازیکن حتی سرش را جلوی توپ می‌گذارد، البته جا دارد از هواداران پرسپولیس هم قدردانی کنم که در این هوای سرد 60 هزار هوادار به استادیوم می‌رود. خود من خیلی دوست داشتم جمعه به استادیوم بروم،‌ ولی هوا سرد بود و از تلویزیون بازی را دیدم. واقعاً دست آنها درد نکند.

فکر می‌کنید پرسپولیس در چه پست‌هایی نیاز به بازیکن دارد؟

به نظر من پرسپولیس نیاز به بازیکن برای پست خاصی ندارد، اما باید قبول کرد که بازی‌ها در نیم‌فصل دوم فشرده است و از طرف دیگر پرسپولیس در آسیا هم بازی خواهد کرد و اگر برانکو صلاح بداند که در ترکیبش چند تغییر به‌وجود بیاورد، باید دستش روی نیمکت باز باشد، چون در این‌صورت به بازیکنان فشار نمی‌آید و کسی مصدوم نمی‌شود.


متأسفانه در چند وقت اخیر شاهد فحاشی‌هایی در ورزشگاه‌ها هستیم. به‌ این‌صورت که بعد از پیروزی نفت مقابل استقلال فحاشی گسترده‌ای علیه علی دایی صورت گرفت و حتی مایلی‌کهن در حمایت از دایی عنوان کرد که نمی‌خواهد روی نیمکت ملوان بنشیند.

واقعاً فحاشی بد است. مردم باید بدانند علی دایی بزرگ فوتبال این مملکت است و نباید به او توهین شود. هوادار باید جنبه باخت داشته باشد و بداند یک سر فوتبال باخت است و نباید به کسی توهین کرد. باید این فرهنگ‌سازی در فوتبال صورت بگیرد، فحاشی به هر شخصی بد است، وای‌به‌حال اینکه یک آدم بزرگ مثل علی دایی باشد. هواداران باید به همدیگر احترام بگذارند و اگر کسی هم خواست فحاشی کند جلوی او را بگیرند چون همه ما خانواده داریم و کسی دوست ندارد به خانواده‌اش توهین شود.

بعد از برد پرسپولیس مقابل سیاه‌جامگان شایعه شده بود طاهری از سرپرستی باشگاه پرسپولیس استعفا دهد و شما با او تماس گرفته و منصرفش کرده‌اید. خودتان اصل ماجرا را می‌گویید؟

بعد از بازی به طاهری زنگ زدم و او گفت خسته شده و می‌خواهد برود. به او گفتم که بمان چون بچه‌های تیم به تو عادت کرده‌اند و او هم حرف من را گوش کرد.

البته مدیر روابط عمومی باشگاه روز گذشته در مصاحبه‌ای عجیب این موضوع را تکذیب و عنوان کرده بود نه طاهری قصد استعفا داشته و نه شما او را منصرف کرده‌اید!

این‌طوری گفته؟! خب، شما فرض کنید طاهری قصد استعفا نداشته است! من با طاهری هفته‌ای یکی، دو بار صحبت می‌کنم و موضوع خاصی وجود ندارد.


منبع: فارس
برچسب ها: علی دایی
نظرات شما
پیشخوان