تاریخ انتشار: ۱۳:۱۷ - ۱۲ دی ۱۳۹۵
ماهیار چرمچی در نمایشگاه عکس «زمستان...است» عنوان کرد

برای کمک به کارتن‌خواب‌ها از سیاست‌مداران آبی گرم نمی‌شود

برگزارکننده نمایشگاه عکس «زمستان...است» با ابراز تأسف از وقایع مربوط به فاجعه گورخوابی در نصیرآباد گفت: این نمایشگاه پیش از داستان گورخواب ها کلید خرده اما آن‌ها نیز از آن نفع خواهند برد چراکه عده‌ای از همان بی‌سرپناهان هستند؛ ما پیش‌ازاین ماجرا به این باور رسیده بودیم که از سیاست‌مداران آبی گرم نمی‌شود و باید از هنرمندان کمک بگیریم و در حمایت از این افراد هنرمندان را وارد صحنه کردیم.
رویداد۲۴- برگزارکننده نمایشگاه عکس «زمستان...است» با ابراز تأسف از وقایع مربوط به فاجعه گورخوابی در نصیرآباد گفت: این نمایشگاه پیش از داستان گورخواب ها کلید خرده اما آن‌ها نیز از آن نفع خواهند برد چراکه عده‌ای از همان بی‌سرپناهان هستند؛ ما پیش‌ازاین ماجرا به این باور رسیده بودیم که از سیاست‌مداران آبی گرم نمی‌شود و باید از هنرمندان کمک بگیریم و در حمایت از این افراد هنرمندان را وارد صحنه کردیم.

به گزارش رویداد۲۴، در جلسه‌ای که با حضور هنرمندانی چون پندار اکبری، لیلا برخورداری، شایسته ایرانی، نگار آذربایجانی، شهره سلطانی، ماهیار چرمچی، یلدا جمالی و نماینده خیریه امام علی (ع) برگزار شد، 34 اثر از 20 هنرمند عرصه‌های مختلف سینما، تئاتر، تلویزیون که عکاسی نیز می‌کنند و پیش‌ازاین در فضای عکاسی فعالیت می‌کردند به نمایش گذاشته شد.

تمامی تابلوهای موجود در این نمایشگاه در حمایت از بی‌سرپناهان و نان‌آوران کوچک به فروش خواهد رسید و پس‌ازآن به جمیعت امام علی (ع) اهدا خواهد شد.

ماهیار چرمچی یکی از گردآوران این نمایشگاه در ابتدای جلسه گفت: با توجه به اینکه انتظار می‌رفت در این نمایشگاه تصاویری غمگین و توجه به مسئله جدید گورخواب ها داشته باشد، اما در این تصاویر همگی از قانون زیبایی و شاد بودن استفاده شده است؛ ما برای آنکه درد را کم کنیم، نیازی بر فروش درد ندیدیم و به این باور رسیدیم که با فروش زیبایی باید درد را کم کرد.

او همچنین به اشاره به نام نمایشگاه، عنوان کرد: سه‌نقطه میان اسم نمایشگاه، جای خالی است که می‌تواند بین آن هر کلمه‌ای را گذاشت و می‌تواند گفت زمستان سرد است، زمستان زیبا است؛ این اسم بر اساس موضوع کارها انتخاب نشده اما همگی یک هدف را دنبال می‌کنند و آن تنها حمایت بی‌سرپناهان در زمستان است.

برگزارکننده این نمایشگاه در ادامه صحبت‌های خود با تأکید بر اینکه این نمایشگاه پیش از داستان گورخواب ها کلید خرده است، خاطرنشان کرد: به‌صورت ناخودآگاه آن‌ها نیز از این نمایشگاه نفع خواهند برد چراکه عده‌ای از همان بی‌سرپناهان هستند؛ ما پیش‌ازاین ماجرا به این باور رسیده بودیم که از سیاست‌مداران آبی گرم نمی‌شود و ما باید از هنرمندان کمک بگیریم و در حمایت از این افراد هنرمندان را وارد صحنه کردیم.

او ادامه داد: تا این لحظه به‌منظور خود رسیده‌ایم و قرار بر این است تا در ابعاد گسترده‌تر و نگاهی هنرمندانه‌تر این نمایشگاه ادامه پیدا کند.

یلدا جمالی دیگر برگزارکننده این نمایشگاه نیز گفت: آفرینش هنر از ابتدا به نیت تسکین بوده و خیریه بهترین نماد همدلی و هم‌زبانی اجتماعی است و چه خوب که ترکیب این دودستی باشد برای نجات جان یک انسان. اساس شکل‌گیری این نمایشگاه، همدلی بود که به بهترین شکل هم با ما همیاری شد.

میترا تیموری مدیر گالری نگر نیز با اشاره به اینکه برگزاری نمایشگاه‌های خیریه از ابتدا جزئی از سیاست‌های این گالری بوده است، بیان کرد: این گالری از ابتدای تأسیس تاکنون به‌صورت ادواری میزبان هنرمندانی بوده است که عواید فروش آثارشان را به نیازمندان جامعه اختصاص داده‌اند و باید بگوییم که مجدداً از هرگونه حرکت مشابه این نمایشگاه نیز استقبال خواهیم کرد.

در ادامه‌ این جلسه هرکدام از هنرمندان به‌طور جداگانه به سؤالات خبرنگاران پاسخ دادند.

نمایشگاه عکس زمستان...است، همه‌روزه از ساعت 16 الی 21 در نشانی قیطریه، ضلع جنوبی پارک، خیابان روشنایی، کوچه دلارام، پلاک 33 قابل بازدید برای علاقه‌مندان خواهد بود.

نظرات شما
پیشخوان