تاریخ انتشار: ۱۸:۰۷ - ۱۳ دی ۱۳۹۵

دموکرات‌ها وزیران ترامپ را تائید نمی‌کنند

یک رسانه آمریکایی از تصمیم دموکرات های این کشور برای تایید نکردن وزرای پیشنهادی «دونالد ترامپ» در سنا خبر داد.
رویداد۲۴-یک رسانه آمریکایی از تصمیم دموکرات های این کشور برای تایید نکردن وزرای پیشنهادی «دونالد ترامپ» در سنا خبر داد.

به گزارش شیکاگو تریبون، از هفته آینده جلسات رسیدگی به صلاحیت وزرای پیشنهادی «دونالد ترامپ» در سنا آغاز می شود و در این بین سناتورهای دموکرات قصد دارند ۸ نفر از نامزدهای ترامپ برای دولت آینده آمریکا را هدف انتقاد شدید قرار دهند.

این سناتورها همچنین در تلاشند رای‌گیری برای انتخاب وزرای آمریکا را تا ماه آوریل سال جاری به تعویق بیاندازند.

به این ترتیب، انتظار جمهوریخواهان درباره تایید شدن برخی از اعضای کابینه ترامپ در روز تحلیف وی، محقق نخواهد شد.

برخی از منابع آگاه اعلام کرده اند دموکرات‌ها که به دلیل از دست دادن اکثریت کرسی‌های کنگره خسارت‌های زیادی را متحمل شده اند، قصد دارند با به تعویق انداختن رای‌گیری‌ها، اطلاعات مالی نامزدهای ترامپ برای سمت‌های دولتی را افشا کنند.

به نوشته شیکاگو تریبون، «چاک شورم» رهبر اقلیت آینده مجلس سنا، به «میچ مک‌کانل» رهبر اکثریت سنا، اطلاع داده که دموکرات‌ها قصد دارند افرادی را مانند «رکس تیلرسون» نامزد وزارت خارجه آمریکا در دولت ترامپ --، «جف سشنرز» نامزد دادستانی کل آمریکا «میک مولوینی» نامزد دفتر بودجه و مدیریت - و «بتسی دووس» نامزد وزارت آموزش آمریکا، را رد صلاحیت کنند.

همچنین، گفته می‌شود دموکرات‌ها قصد دارند با «تام پرایس» نامزد وزارت بهداشت و خدمات پزشکی آمریکا که قصد دارد تغییراتی را در نظام درمانی در زمان اوباما به وجود آور نیز مخالفت کنند.

در لیست دموکرات‌ها، به افرادی مانند «جیمز ماتیس» نامزد وزارت دفاع آمریکا و «جان کلی» نامزد وزارت امنیت داخلی آمریکا - اشاره‌ای نشده است.

منبع: مهر
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان