تاریخ انتشار: ۲۰:۱۱ - ۱۷ دی ۱۳۹۵
تعداد نظرات: ۱ نظر

امام جمعه قزوین: ظریف بگوید غلط کردیم!

امام‌جمعه قزوین گفت: اگر وزیر امور خارجه یکبار دیگر آخرین اظهارات اوباما و جان کری را بشنود، جا دارد به صراحت و روشنی بگوید غلط کردیم که به امریکا اعتماد کردیم

رویداد۲۴-امام‌جمعه قزوین گفت: اگر وزیر امور خارجه یکبار دیگر آخرین اظهارات اوباما و جان کری را بشنود، جا دارد به صراحت و روشنی بگوید غلط کردیم که به امریکا اعتماد کردیم. 
آیت‌الله عبدالکریم عابدینی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته قزوین که در مسجدالنبی این شهر برگزار شد اظهار داشت: شروع فتنه یعنی گمراهی و اگر بصیرت نباشد، این فتنه انسان را گمراه خواهد کرد. 
وی افزود: انسان در میان آشفتگی فتنه‌ها نیازمند هدایت و راهنماست، پیامبر اکرم در این خصوص می‌فرمایند؛ وقتی فتنه‌ها به شما روی می‌آورد و روزگار شما را مانند شب تیره می‌کند و راه درست را تشخیص نمی‌دهید به قرآن تمسک بجویید و راه را در آن بیابید. نماینده ولی فقیه در استان قزوین عنوان کرد: انسان قرآنی، انسان روشن‌بین است و قرآن را قرائت می‌کند تا عزت به دست می‌آورد. 
عابدینی عنوان کرد: از نظر قرآن اگر انسان دارای تقوا باشد، قدرت تشخیص را به خود اختصاص می‌دهد و اگر انسان مؤمن نباشد قدرت تشخیص ندارد. 
امام جمعه قزوین یادآور شد: قرآن به انسان بصیرت داده و قدرت تشخیص را افزایش می‌دهد؛ در زمان فتنه وقتی ضرر می‌بینیم که به بن‌بست برسیم؛ اگر می‌خواهیم آمریکا را بشناسیم باید به شرایط منطقه همچون مردم یمن و موصل دقت کنیم. عابدینی تصریح کرد: دشمنی و ضدیت آمریکا تکراری و دایمی است و خوی مسلمان‌کشی در آمریکا نهادینه شده است. 
وی مطرح کرد: قرآن انسان را از درون تقویت و قدرت تشخیص را بالا برده، بن‌بست‌ها را برای انسان باز می‌کند و نمی‌گذارد برای انسان بن‌بست ایجاد شود. 
عابدینی خاطرنشان کرد: چه خوب هست دکتر ظریف به صورت صریح و علنی از اینکه به آمریکا اعتماد کرده است بگویند «غلط کردیم». 
نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین خاطرنشان کرد: نهی از منکر و امر به معروف مصداق بسیاری دارد که از نمونه منکر بزرگ می‌توان به حقوق‌های نجومی اشاره کرد. وی تشریح کرد: از نظر پیامبر دروغ ریشه تمام بدی‌ها است، تورم باید به‌درستی به مردم اعلام شود و کلید تمام بدی‌ها یک جامعه دروغ است. 
عابدینی افزود: هوشمندترین انسان کسی است که جبهه خودش را مشخص کند و از نظر امام راحل زرنگ‌ترین انسان کسی است که خودش شخصاً برای خود محاسبه در زندگی انجام دهد و تمام فعالیت‌های خود را برای زندگی آخرت تنظیم کند. 
وی یادآور شد: یک انسان خوب همیشه باید فکرش مشغول باشد و افکار مناسب را در نظر بگیرد؛ انسان مؤمن اهل ذکر و فکر بوده و این دو در زندگی‌اش بسیار مؤثر است؛ منشأ بسیاری از بیماری‌های روحی و روانی را می‌توان در فراموش کردن این دو مهم دانست. امام جمعه قزوین اضافه کرد: قرآن همچون اکسیژن و آب برای انسان لازم است که دائم باید در فضای این قرآن تنفس کنیم. 
فریادگر
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
سید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۲۶ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۸
0
0
سلام
لطفا بفرمایید حیا در کجای باورتان قرار دارد؟؟
با اینگونه افاضات خود را از ملت دور نکنید..
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان