تاریخ انتشار: ۱۴:۵۵ - ۱۹ دی ۱۳۹۵

یک درگاه ارتباطی جدید به نام HDMI 2.1

نمایشگاه CES 2017 در ایالات متحده امریکا در جریان است. اما این نمایشگاه تنها به معرفی محصولات جدید اختصاص ندارد. بسیاری از تکنولوژی‌های جدید و خدمات مرتبط با دنیای آینده نیز برای نخستین بار در این نمایشگاه معرفی می‌شوند.
رویداد۲۴- نمایشگاه CES 2017 در ایالات متحده امریکا در جریان است. اما این نمایشگاه تنها به معرفی محصولات جدید اختصاص ندارد. بسیاری از تکنولوژی‌های جدید و خدمات مرتبط با دنیای آینده نیز برای نخستین بار در این نمایشگاه معرفی می‌شوند. 

به گزارش رویداد24 به نقل از نورنگار، انجمن HDMI در این نمایشگاه آخرین دستاوردهی این تکنولوژی برای هماهنگی با تجهیزات تصویری آینده را رونمایی کردند. یکی از اشکالاتی که درگاه HDMI در دوربین‌های عکاسی دارند این است که نمی‌توانند تصاویر با رزولوشن 8K را انتقال دهند. اما به گفته این انجمن نسل جدید این درگاه ارتباطی که HDMI 2.1 نام دارد، می‌تواند ویدئو‌های با رزولوشن 8K با نرخ 60 فریم در ثانیه و ویدئو‌های 4K با سرعت 60 فریم بر ثانیه را منتقل کنند.

با معرفی دوربین‌هایی مانند Lumix DC-GH5 که می‌توانند با رزولوشن 4K و سرعت 60 فریم بر ثانیه فیلم‌برداری کنند، نیاز به درگاه‌های پرسرعت مانند HDMI 2.1 چندان دور از ذهن و در آینده دور به نظر نمی‌رسد. این درگاه جدید می‌تواند ویدئو‌های 8K را که دارای حجم داده 48 گیگابایت در ثانیه هستند منتقل کند که البته باید یک کابل جدید 48G HDMI برای آن تهیه شود. البته دوربین‌های قدیمی‌تر که از HDMI نسخه‌های قبلی استفاده می‌کنند، همچنان می‌توانند از این سیستم جدید استفاده کنند، چرا که HDMI 2.1 از کابل و درگاه های قدیمی تر روی این دوربین ها نیز پشتیبانی می کند و با آنها قابل استفاده خواهد بود.

یک درگاه ارتباطی جدید به نام HDMI 2.1

انتقال صدا هم در این درگاه جدید بهبود یافته و اکنون HDMI 2.1 می‌تواند از Dolby Vision و DTS:X پشتیبانی کند. ضمنا در نسل جدید این درگاه عملکرد حالت HDR هم ارتقا پیدا کرده و اکنون درگاه HDMI 2.1 می‌تواند از Dynamic HDR پشتیبانی می کند. با استفاده از این قابلیت، دوربین یا پخش‌کننده می‌تواند به جای اینکه یک تنظیم رنگ کلی را روی تمام ویدیو اعمال کند، در صورت نیاز رنگ ها را به شکل جداگانه بر اساس هر صحنه و حتی هر فریم تغییر دهد.

انجمن HDMI می‌گوید که HDMI 2.1 از نیمه‌ی دوم امسال در لوازم صوتی و تصویری و دوربین‌های رده بالا استفاده خواهد شد و از سال ۲۰۱۸ هم شاهد پشتیبانی اکثر دوربین‌ها از این نسل جدید HDMI هستیم.
برچسب ها: رویداد24 ، نورنگار
نظرات شما
پیشخوان