تاریخ انتشار: ۱۴:۴۲ - ۲۱ دی ۱۳۹۵
سیدمحمود میرلوحی در گفت‎وگو با رویداد۲۴:

فقدان آیت الله هاشمی باعث نگرانی است

سید محمود میرلوحی گفت: نقش آیت الله هاشمی در تمام مسائل سیاسی _ اقتصادی داخلی و خارجی قابل مشاهده است، بنابراین طبیعی به نظر می رسد که فقدان او باعث نگرانی شود.
رویداد۲۴-یک فعال سیاسی اطلاح طلب گفت: نقش آیت الله هاشمی در تمام مسائل سیاسی _ اقتصادی  داخلی و خارجی قابل مشاهده است، بنابراین طبیعی به نظر می رسد که فقدان او باعث نگرانی شود.

سید محمود میرلوحی، فعال سیاسی اصلاح طلب در رابطه با پیامدهای سیاسی، اجتماعی و فرهنگی رحلت آیت الله هاشمی رفسنجانی به رویداد۲۴ گفت: آقای هاشمی شناسنامه و دایره المعارف جمهوری اسلامی ایران بود و در هر گوشه‌ای ازسازندگی و پیشرفت کشور یعنی از شورای انقلاب تا تاسیس دانشگاه آزاد به خوبی می‌توان رد تفکر او را دید. به طور کلی نقش آیت الله هاشمی در تمام مسائل سیاسی _ اقتصادی داخلی و خارجی قابل مشاهده است، بنابراین طبیعی به نظر می‌رسد که فقدان او باعث نگرانی شود. 

وی در ادامه اضافه کرد: آیت الله هاشمی رفسنجانی دارای شخصیت متفکر و خلاقی بود. از فرصت‌ها، درست استفاده می‌کرد و طراح بسیاری از پیروزی‌ها محسوب می‌شود. انتقاداتی البته وجود دارد که ایشان خود به آن‌ها اشاره کرده ومسئله مانده‌ای باقی نگذاشته است. 

میرلوحی درباره تاثیر رحلت آیت الله هاشمی بر جریان اصلاح طلبی اظهار داشت: همانطور که آیت الله هاشمی در زمان حیات خود کمک‌های فراوانی به اصلاح طلبی انجام داد، امید می‌رود که این مصیبت سبب یک بازنگری کلی شود و دوستان در صدد رفع اشکالات برآیند زیرا کسب موفقیت‌ها از این پس بسیار مهم است و پر اهمیت‌ترین مسئله هم این است که به مانند آقای هاشمی فرصت‌ها را از دست ندهیم. 

این فعال سیاسی اصلاح طلب در ادامه درباره تاثیر رحلت آیت الله هاشمی بر آینده ریاست جمهوری حسن روحانی نیز بیان کرد: طبیعی است که اصلاح طلبان و اعتدالیون پشتوانه بزرگی را از دست داده‌اند. آقای هاشمی شخصیت بسیاربرجسته‌ای داشت وهر قدر که مورد نقد و حتی تهمت قرار می‌گرفت بازهم دست از فعالیت بر نمی‌داشت. فقدان چنین شخصیتی بدون هیچ تردیدی بر ریاست جمهوری آقای روحانی تاثیر خواهد گذاشت. 
 
وی درباره مهمترین میراث باقی مانده از هاشمی اظهار داشت: بزرگ‌ترین میراث او اندیشه، برنامه ریزی، اعتدال در رفتار و توجه به نیازهای روز بود. به عبارتی دیگر زمانی که لازم بود انقلابی باشد، انقلابی‌ترین بود ووقتی که باید راه اعتدال را در پیش می‌گرفت به شکل معتدل‌ترین ظاهر می‌شد. به عبارتی دیگر زمان و مکان را به خوبی تشخیص می‌داد و براساس آن حرکت‌های مناسب می‌کرد.
نظرات شما
پیشخوان