تاریخ انتشار: ۰۸:۵۱ - ۲۲ دی ۱۳۹۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
انتقاد تند کرباسچی از برنامه‌های بی‎بی‎سی فارسی:

شرافتمندانه عمل کرده و به شخصیت ملی یک کشور توهین نکنید

غلامحسین کرباسچی در تماسی که یکی از رسانه‌های انگلیسی با او برقرار کرده بود، از برنامه‌های دو روز گذشته این رسانه درباره آیت‌الله هاشمی رفسنجانی انتقاد کرد و گفت: در مورد برنامه‌های این شبکه فارسی زبان خارجی نقد جدی دارم. آقای هاشمی یک شخصیت تاریخی و حتی بین‌المللی در سی ساله گذاشته بوده و این امر را می‌توان به راحتی از عکس‌العمل مردم، دنیا و شخصیت‌های مختلف جهان دریافت کرد.
رویداد۲۴-غلامحسین کرباسچی در تماسی که یکی از رسانه‌های انگلیسی با او برقرار کرده بود، از برنامه‌های دو روز گذشته این رسانه درباره آیت‌الله هاشمی رفسنجانی انتقاد کرد و گفت: در مورد برنامه‌های این شبکه فارسی زبان خارجی نقد جدی دارم. آقای هاشمی یک شخصیت تاریخی و حتی بین‌المللی در سی ساله گذاشته بوده و این امر را می‌توان به راحتی از عکس‌العمل مردم، دنیا و شخصیت‌های مختلف جهان دریافت کرد. 

او با بیان اینکه برخورد این رسانه انگلیسی با شخصیت آیت‌الله هاشمی مورد نقد دوستداران هاشمی و مردم ایران است، اظهار کرد: این رسانه که می‌خواهد بگوید رسانه‌ای بی‌طرف است، در دو شب گذشته افرادی را در برنامه‌های خود چه به صورت حضوری و چه تلفنی در برنامه حاضر کرد تا در مورد آیت‌الله هاشمی سخن گویند اما به او توهین‌هایی کردند. آیت‌الله هاشمی همچنان مظلوم بود همانطور که در داخل نیز برخی گروه‌های تندرو به او نامهربانی کردند. 

کرباسچی با انتقاد از افرادی که در برنامه‌های این رسانه هاشمی را ضدفرهنگ خواندند گفت: این توهین است که به آیت‌الله هاشمی رفسنجانی شده است و بهتر بود در برابر این توهین‌ها افرادی بودند که پاسخ دهند. 

دبیرکل حزب کارگزان در واکنش به اظهارات مجری این برنامه که می‌گفت بار‌ها با فرزندان آیت‌الله هاشمی و نزدیکان او از جمله خود کرباسچی در روزهای گذشته تماس گرفته شده اما آن‌ها جواب نداده‌اند، گفت این تماس را قطع کنید یا اینکه اجازه دهید من حرف‌هایم را بیان کنم. 

او در واکنش به دیگر اظهار مجری برنامه مبنی بر اینکه به آیت‌الله هاشمی هیچ توهینی نشده است، گفت: اگر من به شما من به شما بگویم که رسانه شما عامل یک جنایت کار است، این توهین است و نقد نیست. 

شهردار اسبق تهران با بیان اینکه معلوم نیست این افرادی که در این برنامه درباره آیت‌الله هاشمی رفسنجانی سخن گفتند خود چه سابقه‌ای دارند، اظهار کرد: در مراسم امروز که به گفته خود شما حدود دو و نیم میلیون نفر شرکت کرده بودند، فردی مثل بهزاد نبودی که آن سابقه زندان در قبل از انقلاب و آن خدمات بعد از انقلاب را داشت، با قد خمیده در مراسم شرکت کرد. اینگونه حضور‌ها حال و هوای این ملت را نشان می‌دهد هرچند که شاید برخی به مسائل و حتی خود آیت‌الله هاشمی نقد داشتند. 

او تاکید کرد: آیت‌الله سیستانی نیز برای درگذشت ایت‌الله هاشمی پیام تسلیت داد. ایشان برای کدام شخصیت این چنین ابراز همدری کرده است که حالا برخی افراد در برنامه این شبکه به ایشان توهین کردند. 

کرباسچی ادامه داد: شما که تریبون دارید شرافتمدانه عمل می‌کنید و به شخصیت ملی  یک کشور توهین نکنید. 

دبیرکل حزب کارگزان در مورد مشاهدات خود از مراسم تشییع پیکر ایت‌الله هاشمی رفسنجانی گفت: من امروز شاهد اندوه و اشک فراوان و همدری مردم هم در خیابان و هم مراسم حرم بودم. من امروز افرادی را دیدم که از مفاخر ایران بوند و برای هاشمی گریه می‌کردند. 

او ادامه داد: در‌‌ همان زمانی که آقای مهاجری وزیر ارشاد دولت آقای هاشمی بودند، بزرگترین حرکت مطبوعاتی مدرن یعنی راه‌اندازی روزنامه‌های همشهری و ایران انجام شد. یا در رابطه با دانشگاه که امروز شاهدیم میلیون‌ها جوان یرانی از تنگناهای کنکور بیرون آمدند و تحصیلات عالیه دارند خدمات کمی نیست. اینکه فقط بگوییم او به اقتصاد توجه داشته و به سایر مسائل بی‌توجه درست نیست. آن موقع که مردم با مشکلات متعددی از زمان جنگ مواجه بودند و کشور جنگ زده بود، او به بازسازی کشور پرداخت که این امر به معنای بی‌توجهی به کارهای فرهنگی نبود. 

کرباسچی تاکید کرد: در برنامه‌هایتان افرادی را نیاورید که یک طرفه سخن بگوید. در این هنگام مجری برنامه اعلام کرد که سعی می‌کنیم به این توصیه شما عمل کنیم که کرباسچی پاسخ داد: ان شاءالله. 

دبیرکل حزب کارگزان در پاسخ به این پرسش که آیا آیت‌الله هاشمی جریان ساز بود گفت: قطعا آقای هاشمی درتاریخ ایران جریان ساز بوده است و این جریان سازی به بعد از انقلاب هم باز نمی‌گردد. در قبل از انقلاب ایشان در حوزه نیز جریان ساز بوده است. در موقعی که موضوع فلسطین برای ایران ناشناخته بود، ایشان کتاب فلسطین را ترجمه می‌کند و آقای مصدق پول می‌دهد تا این کتاب‌ها خریداری شده و بین مردم توزیع کنند تا مردم بیشتر آشنا شوند. 

او گفت: جریانی که آیت‌الله هاشمی راه انداخت، نگاه اعتدالی و اسلامی به منافع کشور بود که حتی در رقیب ایشان نیز تاثیر داشته است. کسانی که با نظر هاشمی مخالف بودند، آنها نیز معتقدند برای منافع کشور باید رویکرد اعتدالی داشت.

منبع: ایلنا
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۳۷ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۲
0
0
متاسفانه مرحوم هاشمی از سوی دادگاه های بزرگ بین المللی به آمریت در قتل و ترور افراد متهم بود.(ماجرای میکونوس).
نظرات شما
پیشخوان