تاریخ انتشار: ۲۳:۵۴ - ۲۲ دی ۱۳۹۵

ترامپ: هیچ معامله‌ای با روسیه ندارم / بزرگترین کارافرینی هستم که خدا افریده / درگیری با خبرنگار CNN: بی ادب نباش!

دونالد ترامپ، رئیس جمهور منتخب آمریکا، می گوید که وی هیچ رابطه‌ای با روسیه ندارد و افزوده است که "با روسیه هیچ معامله‌ای ندارم."
رویداد۲۴-بی بی سی نوشت: دونالد ترامپ، رئیس جمهور منتخب آمریکا، می گوید که وی هیچ رابطه‌ای با روسیه ندارد و افزوده است که "با روسیه هیچ معامله‌ای ندارم."

 ترامپ در اولین کنفرانس مطبوعاتی خود طی شش ماه گذشته گفت که رابطه خوب با ولادمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، مهم است و افزود که البته مطمئن نیست که با آقای پوتین بتواند تفاهم نظر داشته باشد اما امیدوار است که تفهم نظری ایجاد شود.

او گفت در دوران زمامداریش، روسیه، چین و البته دیگر کشورهای جهان در مقایسه با دولت قبل احترام بیشتری برای آمریکا، قائل خواهند بود.

ترامپ همچنین تلویحا آژانس‌های اطلاعاتی را مسئول انتشار پرونده‌ای خوانده که حاوی ادعاهایی است مبنی بر آن که روسیه از آقای ترامپ اطلاعاتی در دست دارد.
گزارش‌های تایید نشده‌ای که درباره این پرونده در رسانه‌ها منتشر شده نشان می‌دهد که از این اطلاعات می‌تواند علیه آقای ترامپ استفاده شود.

وی گفت که اگر این نکته (دست داشتن آژانس‌های اطلاعاتی آمریکا) درست باشد، نقطه سیاه بسیار بزرگی بر اعتبار آنهاست.

سازمان‌های اطلاعاتی آمریکا این اطلاعات را در اختیار ترامپ و همچنین اوباما گذاشته‌اند که می گویند مستقلا قابل تایید نیست اما منابع آن موثق است. پیشتر ترامپ بدون اشاره مستقیم به این گزارش ها آنها را به عنوان "خبرهای جعلی" محکوم کرده بود.

دولت روسیه نیز گزارش‌ها در مورد در اختیار داشتن اطلاعاتی قابل بهره برداری علیه ترامپ را رد کرده و گفته است که هدف از انتشار چنین گزارش‌هایی را تلاش برای متشنج کردن روابط بین دو کشور خوانده است.

در نشست مطبوعاتی امروز چهارشنبه (۱۱ ژانویه) ترامپ همچنین گفت که دو پسرش شرکتهای وی را اداره خواهند کرد و در مورد معملاتشان با وی صحبت نخواهند کرد.

او گفت که قادر است کشور و امور تجاریش را با هم اداره کند اما تاکید کرد اما "نمی‌خواهم این کار را انجام دهم."

ترامپ گفت همین اخیرا یک معامله ۲ میلیارد دلاری را در دبی رد کرده است که این نکته به گفته وی نشانگر آن است که وی در خصوص شرکتها و تجارتش، دیگر فعالیتی ندارد.
وی در بخشی دیگر از سخنان خود گفت که روحیه مناسبی در کشور ایجاد شده است و افزود که وی "من بزرگترين كارآفرينى خواهم بود كه خدا تاكنون آفريده است."

ترامپ در نشست خبری گفت: بازفید (سایتی که ادعاهایی علیه او مطرح کرده) آشغال است. شما (خبرنگار سی‌ان‌ان) حق سوال ندارید. بی‌ادب نباشید. شما خبر جعل می‌کنید.

این دو منبع خبری اخیرا گزارشی را منتشر کرده‌اند مبنی بر اینکه سرویس اطلاعات روسیه از یکی از اقدامات غیراخلاقی ترامپ فیلمبرداری کرده و می‌تواند وی را تحت فشار قرار دهد. ترامپ این ادعا را رد کرده است
نظرات شما
پیشخوان