تاریخ انتشار: ۱۰:۲۹ - ۲۳ دی ۱۳۹۵
معاون شهردار تهران اعلام کرد

ارائه تسهیلات به مال‌سازان در مناطق جنوبی و غیربرخوردار

معاون شهردار تهران با تأکید بر اینکه شهرداری اجازه ساخت چند مگامال در یک نقطه از شهر تهران رانمی دهد، گفت: در صدور مجوزهای ساخت مراکز تجاری تلاش می‌کنیم نحوه توزیع این مراکز در سطح شهر مورد توجه ویژه قرار گیرد.
رویداد۲۴- معاون شهردار تهران با تأکید بر اینکه شهرداری اجازه ساخت چند مگامال در یک نقطه از شهر تهران رانمی دهد، گفت: در صدور مجوزهای ساخت مراکز تجاری تلاش می‌کنیم نحوه توزیع این مراکز در سطح شهر مورد توجه ویژه قرار گیرد.

ناصر امانی اعلام کرد: بر اساس طرح تفصیلی پیش بینی شده است که 40 مرکز تجاری منطقه‌ای در سطح شهر تهران داشته باشیم که البته هنوز به این رقم نرسیده‌ایم اما نکته حائز اهمیت در خصوص ساخت مراکز تجاری این است که شهرداری به هیچ وجه اقدام به ساخت و ساز نمی کند بلکه بخش خصوصی باید درخواست کند تا بر اساس سرمایه گذاری ،شهرداری وارد عمل شده و با بررسی موارد لازم، مدیریت شهری فقط مجوز صادر کند.

معاون برنامه ریزی، توسعه شهری و امور شورا با تأکید بر اینکه ساخت مگامال ها باید در مناطق مختلف شهر تهران باشد و توزیع متعادلی داشته باشد خاطرنشان کرد: کنترل های لازم در خصوص نحوه ساخت ، پیوست ترافیکی و پیوست فرهنگی پروژه های مراکز تجاری به طور جدی باید مورد کنترل قرار گیرد.

وی با بیان اینکه تلاش شهرداری بر این است که ساخت مراکز تجاری توزیع مناسبی در سطح شهر تهران داشته باشد و تنها محدود به نقاط شمال و یاغرب شهر نشود، تصریح کرد: متاسفانه اشکالی که در حال حاضر در ساخت مراکز تجاری وجود دارد این است که سرمایه گذاران به دلیل جاذبه های اقتصادی، عمدتا متقاضی ساخت مراکز تجاری در شمال و غرب تهران هستند و در مناطق شرق و جنوب به دلیل رکود اقتصادی و وضعیت معیشت، تمایلی به ایجاد مراکز تجاری از سوی سرمایه گذار وجود ندارد.

امانی گفت: تلاش شهرداری تهران مبنی بر رعایت مسئله تعادل و توازن در هنگام صدور مجوز ها است و اجازه ایجاد چند مجتمع در یک منطقه خاص را نمی دهیم تا مشکلی پیش نیاید و با کنترل طرح های پیشنهادی به هیچ عنوان اجازه ایجاد مراکز تجاری در مناطقی که اشباع شده است داده نخواهد شد.

بنا بر اعلام روابط عمومی معاونت برنامه ریزی، توسعه شهری و امور شورا، وی خاطرنشان کرد: شهرداری در انتظار سرمایه گذار علاقه مند برای ساخت مجتمع تجاری در مناطق جنوبی و مناطق غیر برخوردار شهر تهران است و از سرمایه گذاری استقبال می کند و حاضر به ارائه تسهیلات در این زمینه است.

معاون شهردار تهران با اشاره به وجود برخی مشکلات در حوزه ترافیک اطراف مراکز تجاری در شمال شهر تهران گفت: با مالکین صحبت شده تا برای کاهش ترافیک راهکاری پیدا کنندو شهرداری نیز کمک می کند که معضلات ایجاد شده در تردد مردم ،حل شود.
منبع: ایسنا
نظرات شما
پیشخوان