تاریخ انتشار: ۱۳:۲۶ - ۲۳ دی ۱۳۹۵

اولین گام سنا برای لغو میراث اوباما

سنا آمریکا در اقدامی با 51 رأی موافق در مقابل 48 رأی مخالف، اولین گام را به سوی لغو طرح خدمات درمانی رئیس‌جمهور فعلی آمریکا برداشتند.
رویداد۲۴-سنا آمریکا در اقدامی با 51 رأی موافق در مقابل 48 رأی مخالف، اولین گام را به سوی لغو طرح خدمات درمانی رئیس‌جمهور فعلی آمریکا برداشتند.

به گزارش رویداد24، سناتورهای آمریکا با 51 رأی مثبت در مقابل 48 رأی منفی، اولین گام به سوی لغو طرح خدمات درمانی رئیس‌جمهور فعلی آمریکا موسوم به «اوباماکر» را برداشتند و به دیگر کمیته‌های سنا دستور دادند که پیش‌نویس لایحه لغو اوباماکر را آغاز کنند.

طبق این گزارش، در سنا آمریکا که یکصد سناتور دارد، به اکثریت آراء نمایندگان برای تصویب لایحه بودجه به منظور لغو اوباما کر یا همان قانون خدمات درمانی مقرون به صرفه (ACA) نیاز است.

مجلس نمایندگان آمریکا هفته گذشته با 240 رأی موافق در مقابل 81 رأی مخالف به نفع لایحه‌ای رأی داد که در نهایت به لغو اوباماکر منتهی می‌شود.

مجلس نمایندگان آمریکا ظاهراً در هفته جاری در خصصو لایحه بودجه که در سنا به تصویب درآمد، رأی‌گیری انجام خواهد داد.

از زمان تصویب طرح خدمات درمانی مقرون به صرفه، جمهور‌ی‌خواهان کنگره، لغو طرح اوباماکر را در اولویت برنامه‌های خود قرار داده‌اند.

«دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور منتخب آمریکا، لایحه لغو طرح اوباما کر را یکی از اولویت‌های برتر دولت خود در زمانیکه قدرت را در ماه جاری میلادی به دست بگیرد، قرار داده است.

روز چهارشنبه (دیروز)، ترامپ به خبرنگاران اعلام کرد که دولت وی در نظر دارد طرحی را به کنگره ارائه دهد که شامل لغو و جایگزینی همزمان طرح اوباماکر باشد.

گزارش‌ها حاکی از آن است که طرح بیمه درمانی اوباما به بیش از ۲۰ میلیون آمریکایی که پیش از آن فاقد بیمه درمانی بودند کمک کرده است که به خدمات درمانی دسترسی داشته باشند. 
منبع: فارس
نظرات شما
پیشخوان