تاریخ انتشار: ۲۳:۵۱ - ۰۸ بهمن ۱۳۹۵

منصوریان: افرادی که در محرومیت ما کوتاهی کردند مجازات شوند/ قطعا جواب فتح‌الله‌زاده را می‌دهم

سرمربی استقلال گفت که محرومیت تیمش از پنجره نقل و انتقالات قطعی است.
رویداد۲۴-سرمربی استقلال گفت که محرومیت تیمش از پنجره نقل و انتقالات قطعی است.
به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، علی‌رضا منصوریان پس از پیروزی استقلال مقابل پیکان، در جمع خبرنگاران گفت: جدا از 10 نفره شدن تیم پیکان می‌دانستیم بازی سنگینی پیش رو داریم. پیکان لیگ برتر را خوب شروع کرده و حداقل آن پیکان سابق را به ما معرفی نکرد و در جدول شرایط خوبی برای خود رقم زده است.
سرمربی استقلال اضافه کرد: بازی را خیلی خوب مقابل پیکان شروع کردیم و روی ضربه ایستگاهی نیز به گل رسیدیم. هر هفته در تمرینات ما روی ضربات ایستگاهی تمرین می‌کنیم و چند بازیکن مانند ابراهیمی و رضایی را داریم که به خوبی این ضربات را می‌زنند.
منصوریان با تاکید بر سختی دیدار با تیم‌های 10 نفره گفت: در دوران مربیگری دو چیز را دوست نداشتم، بازی مقابل تیم‌های رده پایین جدول در جام حذفی و دیدار مقابل تیم‌هایی که در دقایق ابتدایی 10 نفره می‌شوند.
وی ادامه داد: تیم‌های 10 نفره مانند کلاف و زنجیر می‌شوند و با سختکوشی کار را برای تیم مقابل سخت می‌کنند. ما خوب بازی کردیم و از عملکرد بازیکنانم خیلی راضی هستم.
سرمربی استقلال خاطرنشان کرد: امروز می‌توانستیم به 4،5 گل برسیم اما به جوان بازی دادن تاوان دارد. زمان می‌برد تا بازیکنان 20 ساله ما تبدیل به پژمان منتظری و دیگر بازیکنانی شوند که در استقلال به بازیکنان بزرگ تبدیل شدند. ممکن بود حتی زمانی که 3 بر 2 جلو بودیم روی یک موقعیت گل سوم را نیز دریافت کنیم اما در حفظ نتیجه خوب عمل کردیم.
منصوریان عنوان کرد: امروز روی سکوها شرایط پایدار نبود و من باید این پیروزی را به مجموعه تیم، مدیریت و هواداران تبریک بگویم. وقتی هواداران به عنوان یار دوازدهم در ورزشگاه حاضر می‌شوند باید از آنها تشکر کرد و به بازیکنان جوانم نیز خدا قوت گفت. . هواداران به ما کمک کنند که زمان از دست ما سُر نخورد.
وی در پاسخ به این سوال که چرا تیمش در بازی‌های داخلی موفق ظاهر نشده گفت: تنها دلیلش این است که تیم جوانی داریم و باید قدر این بازیکن جوانی که در اختیار داریم را بدانیم. آنها نیاز به حمایت دارند. باور کنید من 99 بازیکن جوان می‌توانم اسم ببرم که چون در تیم‌های بزرگی مثل استقلال و پرسپولیس فرصت بازی پیدا نکرده‌اند نام‌شان مطرح نشده است. فوتبالیست جوان نیاز به توجه و حمایت دارد. ما هواداران روی سکوها داریم آنها زحمت می‌کشند به ورزشگاه آمده و تیم را مورد لطف و حمایت خود قرار می‌دهند اما من به آنها می‌گویم که از این تیم‌های جوان ما حمایت کنند چرا که این تیم اتحادش باید حفظ شود.
منصوریان خاطرنشان کرد: هفته گذشته آسیب بزرگی به تیم ما وارد و تیم از نقل و انتقالات محروم شد و من می‌دانم هواداران از این آسیبی که به آنها وارد شده ناراحت هستند اما بدانند که من به عنوان سرمربی صد برابر آنها بیشتر از این موضوع دلخور هستم. به عقیده من یکسری آدم‌ها در باشگاه از شهریور ماه از این موضوع رخ داده اطلاع داشتند و من دیروز در جلسه‌ای که با افتخاری داشتم به او گفتم به هیچ وجه دوست ندارم از کسی نام برده شود تا آبرویش بریزد اما باید افرادی که در این مسئله کوتاهی کردند مجازات شوند. بهترین مجازات هم برای آنها این است که شانس همکاری با باشگاه استقلال را از دست بدهند.
سرمربی استقلال با بیان اینکه از هواداران خواهش دارد استقلال را مورد حمایت خود قرار دهند، تصریح کرد: از هوادران می‌خواهم اتفاق رخ داده را فراموش کرده و دیگر به گذشته کار نداشته باشند. من در دوران بازیگری‌ام اتفاقات زیادی را تجربه کرده‌ام و به این نتیجه رسیده‌ام که زمان از دست رفته را نمی‌شود برگرداند. در حال حاضر ما باید از همین جوان‌هایی که در اختیار داریم حمایت کنیم و مطمئن باشید که آنها در صورت حمایت می‌توانند آینده خوبی را برای تیم رقم بزنند.
وی در واکنش به شعارهای سرداده شده روی سکوها و حمایت برخی هواداران از علی فتح‌الله‌زاده و اینکه اختلاف بین او و فتح‌الله‌زاده به سکوها نیز کشیده شده است گفت: مسئله‌ای که بین من و فتح‌الله‌زاده وجود دارد ربطی به سکوها ندارد، من آدمی هستم که اگر کسی به من خوبی کند 10 برابر به او خوبی خواهم کرد اما اگر کسی به من بی‌احترامی کند اینطور نیست که بخواهم 10 برابر به او بی‌احترامی کنم، بلکه این کارش را بی‌جواب نخواهم گذشت مگر اینکه آن فرد آنقدر به من خوبی کرده باشد که بخاطر یک مسئله نخواهم واکنشی به آن نشان دهم. آن مسئله‌ای که در مورد مدیر قبلی باشگاه اتفاق افتاد. فکر کنم شما هم اگر مورد بی‌احترامی کسی قرار بگیرید قطعاً با او دوستی نمی‌کنید. کاری به فضای سکوها ندارم اما به خودم این حق را می‌دهم که از حق خانواده‌ام دفاع کنم. هیچ وقت اجازه نمی‌دهم یکسری بخواهند به خانواده‌ام بی‌احترامی کنند. فتح‌الله زاده گفته منصوریان باید سیلی بخورد و او کارگر استقلال است، من قطعاً فردا جوابش را می‌دهم و باید خیلی کوته فکر باشم که این کار را نکنم. همانطور که گفتم اجازه نخواهم داد کسی به خانواده من توهین کند.
منصوریان در مورد مشکلات تیمش در خط دفاعی و اینکه آیا این مشکلات باعث تشدید اختلاف او و علی فتح‌الله‌زاده نمی‌شود، گفت: من سعی کرده‌ام همه را به آرامش دعوت کنم. ما از ابتدای فصل در فاز هجومی خوب بودیم اما این را قبول دارم که ترمیم خط دفاعی، مخصوصا در سمت چپ، کار سختی است. بهمن ماه، ماه سنگینی برای تیم استقلال به حساب می‌آید که در آن چند بازی حساس و پشت سر هم داریم. ما باید خیلی سریع رفع اشکال کنیم.
وی با اشاره به روز 24 بهمن زمان برگزاری دربی پایتخت، خاطرنشان کرد: در مورد برنامه‌ریزی لیگ برتر، مسئولان سازمان لیگ همه مدیران و سرمربیان تیم‌های حاضر لیگ قهرمانان آسیا را دعوت کردند. چیزی که من می‌خواستم این بود که هر دو تیم نیز پیش از دربی شرایط مشابهی داشته باشند و مسئولان نیز این موضوع را پذیرفتند. دیدار مقابل السد، به احتمال زیاد به 120 دقیقه کشیده می‌شود، چون بازیکنان ما در آن دیدار با جان و دل بازی می‌کنند و برای پرچم ایران جان می‌دهند، اما با تمام احترامی که برای تیم پرسپولیس قائلم، این جوانمردانه نیست که آن‌ها بیشتر از ما استراحت کنند. ما زمانی برای ریکاوری نداریم.
منصوریان اظهار داشت: در دیدار مقابل السد، چه ببریم و چه ببازیم، یک لشگر تلفات خواهیم داد. در جلسه‌ای که در سازمان لیگ برگزار شد،‌ یک بار برانکو به خارج از جلسه رفت و یک بار هم آقای طاهری و ما در آنجا تنها ماندیم. پس از آن جلسه اعلام کردند که مشکلی برای وجود شرایط مشابه دو تیم پیش از دربی وجود ندارد اما یک هفته بعد دوباره برنامه را عوض کردند. این حق ما است که در شرایط مشابه با پرسپولیس، به استقبال دربی برویم. آقای فردوسی‌پور چندی پیش گفت که این موضوع در هیچ‌جای دنیا اتفاق نمی‌افتد. ما هم این موضوع را قبول داریم اما شرایط باید برای دو تیم مشابه باشد.
سرمربی استقلال خاطرنشان کرد: بازیکنان جوان زیادی داریم که این بازیکنان جوان فشار زیادی را متحمل می‌شوند. در دیدار امروز مقابل پیکان، در دو، سه دقیقه پایانی خوش شانس بودیم که دروازه‌مان باز نشد. در دقایق پایانی اگر توپ به سر امید ابراهیمی نمی‌خورد و این بازیکن از تجربه‌اش استفاده نمی‌کرد، شاید گل تساوی را می‌خوردیم. در ورزشگاه آزادی، شرایط متفاوتی را با ورزشگاه‌های دیگر تجربه می‌کنیم. در ورزشگاه آزادی فضا به طور کلی به نفع استفلال است اما در خارج از تهران، بازیکنان جوان ما فضای دیگری را تجربه می‌کنند، ولی ما باید به یک بالانس روحی و روانی برسیم. هواداران نیز باید یک‌دست پشت تیم باشند. امروز سکوهای ورزشگاه آزادی به یک باره غیر استاندارد شد. هواداران می‌خواستند هم پشت تیم باشند و هم انتقاد خود را بیان کنند.
منصوریان در خصوص قطعی شدن حکم فیفا و محرومیت استقلال در جذب بازیکن عنوان کرد: حکم فیفا قطعی بود و ما این را می‌دانستیم. وقتی فیفا حکم خود را برای بارسلونا و الشباب برنگرداند مشخص است این کار را برای ما نیر انجام نخواهد داد. تنها نکته امیدوار کننده برای ما این است که می‌توانیم از 3 سهمیه آزاد خود استفاده کنیم. ما پادوانی را به عنوان سهمیه آزاد جذب نکردیم و این بازیکن سهمیه ششم لیگ برتر ما بود.
منصوریان تصریح کرد: پنجره نقل و انتقالات فیفا برای یک بار روی ما بسته خواهد بود و بعد از آن 14 بهمن ماه که این پنجره بسته خواهد شد می‌توانیم 3 بازیکن آزاد خود را جذب کنیم.
سرمربی استقلال در خصوص شعارهای هواداران این تیم گفت: هواداران ما خیلی اذیت شدند و باید به آنها که عاشقشان هستم حق بدهیم. باید محکم به جلو برویم و نمی‌توانیم با آسیب روحی به مصاف السد برویم. من چند شب است که نتوانستم بخوابم اما بی‌رحمی بخشی از فوتبال است و اگر دل‌رحم باشیم به موفقیت نخواهیم رسید. گاهی موفقیت با بی‌رحمی حاصل خواهد شد.
منصوریان یادآور شد. به افتخاری گفتم دو بخش روابط بین‌الملل و حقوقی ما باید به مردم پاسخگو باشند و اگر بخش‌های دیگری نیز وجود دارد به مردم معرفی کند و آنها را کنار بگذارد.
سرمربی استقلال خاطرنشان کرد: در خصوص شعار هواداران علیه افتخاری و تشویق فتح‌الله‌زاده چیزی نشنیدم و فقط کنار خط آمدم تا سیدمجید حسینی را به بازی برگردانم. این جوان ما باید برگردد چرا که آینده استقلال است. من کنار خط آمدم تا دست او را بالا ببرم و چیزی نشنیدم.
نظرات شما
پیشخوان