تاریخ انتشار: ۱۲:۵۲ - ۰۹ بهمن ۱۳۹۵

با ستاره سابق استقلال درباره خط حمله گلزن استقلال و قراردادهای نگران کننده این باشگاه

مهاجم سابق استقلال معتقد است با دو برد نمی توان نتیجه گرفت که استقلال از بحران خارج شده است.
رویداد۲۴-یمهاجم سابق استقلال معتقد است با دو برد نمی توان نتیجه گرفت که استقلال از بحران خارج شده است.

 شش گل در دو بازی برای هواداران استقلال روزنه امیدی باز کرده که تیمشان در نیم فصل دوم از بحران خارج شده و بهتر نتیجه می گیرد. دو برد پرگل می تواند نشان دهنده این باشد که موقعیت های بهتری از میانه زمین ساخته می شود و مهاجمان از این موقعیت ها بهتر از قبل استفاده می کنند. درباره این موضوع با علی موسوی مهاجم سال های نه چندان دور استقلال گفت و گو کرده ایم که در ادامه می خوانید.

 

 *دیدن دو بازی گذشته استقلال این امید را به وجود می آورد که استقلال نیم فصل دوم متفاوت شده است.

من هم امیدوارم حرف شما درست باشد و استقلال با این دو برد حالش خوب شده باشد و خوش شانسی هایش شروع شده باشد اما این را هم باید در نظر بگیریم که شرایط این دو بازی متفاوت بود. در آبادان مربی صنعت نفت تازه عوض شده و تیم برش همیشگی را نداشت در بازی دیروز هم پیکان همان ابتدای بازی ده نفره شد و این خوش شانسی استقلال بود که توانست از این موقعیت استفاده کند و در یک بازی سرد پاییزی که دیگر نفس پیکان بیش از این بالا نمی آمد، نتیجه بگیرد.

*خط حمله استقلال هم در این دو بازی بهتر موقعیت ساختند و بهتر از این موقعیت ها استفاده کردند.

بله این گفته شما برای این دو بازی صدق می کند و این اتفاق افتاد و دیدیم اما اگر بتوانیم در چند بازی آینده این روال را ادامه بدهیم، می گوییم تیم فرق کرده. این همه بازی استقلال بد بازی کرد، بعد یک بازی با سپاهان خوب بود، گفتیم استقلال خوب شده یا فرق کرده اما اینطور نبود. الان این بازی صنعت نفت و پیکان دو بازی متفاوت بود که روال بازی به نفع استقلال رقم خورد. اگر در دو سه بازی آینده این روال ادامه داشته باشد، هم استقلال با نتیجه خوب ببرد بله حتما استقلال در نیم فصل دوم فرق کرده اما اگر این موفقیت مقطعی باشد، نمی توانیم بگوییم استقلال از بحران خارج شده است. اما امیدواریم که شرایط خوب پیش برود.

*یعنی به نظر شما برای قضاوت کردن زود است.

بله. می شود اینطور گفت که برای قضاوت زود است. زمانی که استقلال شش، هفت بازی پشت سر هم خوب بازی کند و نتیجه هم بگیرد، بعد یک بازی مساوی کند یا بد بازی کند می شود درباره اش قضاوت کرد اما الان زود است که بگوییم استقلال از بحران خارج شده است.

*مشکلی که در این روزها برای استقلال به وجود آمده این است که با حکمی که فیفا داد و دیروز قطعی شد استقلال نمی تواند از بازیکنانی که در نیم فصل جذب کرده استفاده کند.

به نظر من استقلال کلا باید روابط بین المللش را درست کند و روی نحوه قراردادهایی که بین بازیکن ها و باشگاه منعقد می شود خیلی حساس باشد. اولین بار نیست که استقلال از مسائل بین المللی ضربه می خورد، یک بار برای رد نکردن اسامی، یک بار نمی دانیم یک نفر دواخطاره است... کلا فوتبالمان اینطور است. یک بار هم که بازیکن می خریم و نمی توانیم از آن استفاده کنیم. کلا باید روی روابط بین الملل باشگاه کار شود و مو به مو قواعد و قوانین کنفدراسیون آسیا را زیر ذره بین ببرد. قوانین ای اف سی یا فیفا مثل قوانین ایران نیست که بتوانند به راحتی آن را تغییر بدهند، آنها یک برنامه و یک تقویم دارند و قوانینی دارند که مطابق با آن پیش می روند اما استقلال یک مقدار از اینها فاصله دارد یا شاید هم یک مقدار نسبت به قوانین بیخیال است و متاسفانه این باعث می شود یقه استقلال در مواقع حساس گرفته شود.

*یک درگیری لفظی هم بر سر همین مساله بین منصوریان و فتح الله زاده پیش آمده. به نظرتان این مسائل در روند تیم تاثیر دارد؟

وقتی هیچ کس نسبت به کار خودش حساس نیست این مسائل پیش می آید. لزومی ندارد سرمربی استقلال خودش را درگیر کند یا مثلا مدیرعامل سابق خودش را درگیر کند. باشگاه در حال حاضر مدیرعامل دارد و می تواند در آرامش این مساله را بررسی کند. این شلوغ کاری ها و زیر آب زدن ها و دنبال مقصر گشتن ها کار را خراب تر می کند. این اتفاق الان رخ داده و باید همه بنشینند، دست به دست هم بدهند و راه حل آن را پیدا کنند. این شلوغ بازی ها فقط به خاطر رسیدن به یک سری اهداف است که فوتبال ایران را کلا نابود کرده است.

*اهداف پشت پرده؟

 

خدا می داند پشت این پرده چه می گذرد. قراردادهای آنچنانی و قراردادهای به نفع بازیکن و قراردادهایی که سر و ته آن معلوم نیست به استقلال ضربه می زند.

نظرات شما
پیشخوان