تاریخ انتشار: ۰۸:۴۶ - ۱۰ بهمن ۱۳۹۵
تعداد نظرات: ۵ نظر
گزارش رویداد۲۴ درباره تداوم بداخلاقي عليه رييس فقيد مجمع تشخيص مصلحت نظام

تکرار هتاکی «لاشخورهاي سياسي» به آیت الله

در بازه زمانی بیست روز پس از ارتحال آیت‌الله هاشمی رفسنجانی نیز بسیاری از همان «از خدا بی‌خبران» و هتاکان، به اتهام زنی و دروغ‌پراکنی نسبت به ساحت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی مشغول بودند و حتی امثال سعید قاسمی‌ها، دروغ‌های خود را به جنازه آیت‌الله هاشمی رفسنجانی تسری دادند و از هیچ‌کس هم ابایی نداشته و ندارند؛ چراکه می‌دانند در زمان حیات هاشمی، کسی با آنان کاری نداشت و در زمان ممات او هم کسی با آنان کاری ندارد؛ حتی اگر هاشمی رفسنجانی را ملحد بنامند.
رویداد۲۴در خبرها آمده است که در مراسم ختم آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در قم، آیت‌الله جوادی آملی از عدم تجلیل مناسب از آیت‌الله هاشمی در مراسم یادبود ایشان در قم، ناراحت و دلخور شده و بیان کرده است: «مظلوما حیا و میتا» یعنی هاشمی رفسنجانی، هم در زمان حیات و هم در زمانی که از دنیا رفته، مظلوم است. وی سپس پیش از اتمام مراسم، مسجد اعظم قم را ترک کرده است.

یکی از ابعاد مظلومیت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، بی‌پناهی در برابر توپخانه شدید هتاکان و افراطیون بود که شبانه‌روز، وی را مورد هجوم قرار داده و از هرگونه مجازاتی نیز  مصون بودند. علیه او میتینگ برگزار می‌کردند، بولتن منتشر می‌کردند، فحاشی می‌کردند، برنامه تلویزیونی می‌ساختند و انواع و اقسام دروغ‌ها را به او نسبت می‌دادند و هیچ ممانعتی نیز از اقدامات آنان به عمل نمی‌آمد.

جالب‌تر آنکه پس از وفات آیت‌الله هاشمی رفسنجانی نیز توپخانه هتاکان، متوقف نشده و با مشاهده حجم گسترده تشییع‌کنندگان «یار امام»، بر حجم آتش افزوده‌شده است.
 
تصمیم بر آن شده است که بیش‌ازپیش، هاشمی تخریب شود و این اقدامات، مرهمی باشد بر سوزش ناشی از حضور میلیونی مردم در تشییع‌جنازه و آرمیدن پیکر «یاور امام» در کنار  امام (ره).

اما آنچه مدنظر نویسنده است غیبت مدعی‌العموم در برابر هجمه‌های هتاکان به ساحت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی؛ هم در زمان حیات و هم در زمان ممات ایشان است. به‌موجب ماده ده آیین‌نامه اصلاحی قانون تشکیل دادگاه‌های عمومی و انقلاب  وظایف مدعی‌العموم به دادستان محول گردیده است.

بر این اساس، احقاق و استیفای حقوق عمومی بر عهده دادستان است که با توجه به صلاحیت محلی وی، توسط مقنن عهده‌دار امر تعقیب شناخته‌شده است.

به‌بیان‌دیگر، وظیفه مدعی‌العموم، ورود به مباحثی است که حقی از عموم ضایع‌شده است و یا اینکه، به اشخاص حقیقی و حقوقی، هجمه وارد آمده است. مدعی‌العموم باید طرح شکایت کند و تا استیفای حقوق مدعیان نیز دست از پیگیری برندارد.

اگر فقط بیست روز پیش از وفات آیت‌الله هاشمی رفسنجانی و بیست روز پس از وفات ایشان را موردبررسی قرار دهیم مشاهده می‌کنیم که حجم انبوهی از توهین‌ها و تهمت‌ها توسط بی‌آبرویان و هتاکان، نثار آیت‌الله هاشمی رفسنجانی شده است و هیچ مقام قضایی، از خود واکنشی نشان نداده و طرح شکایتی از سوی مدعی‌العموم نشده است.

مدعی‌العموم وظیفه دارد حتی اگر از سوی مقاماتی که به آنان توهین شده است شکایتی تنظیم نشود اقدام به طرح شکایت از توهین‌کنندگان کند و آنان را مورد بازخواست قرار دهد.

 ذیل ماده 609 قانون مجازات اسلامی آمده است: «هر کس با توجه به سمت یکی از روسای سه قوه یا معاونان رئیس‌جمهور یا وزرا یا یکی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی یا نمایندگان مجلس خبرگان یا اعضای شورای نگهبان یا قضات یا اعضای دیوان محاسبات یا کارکنان وزارتخانه‌ها و مؤسسات و شرکت‌های دولتی و شهرداری‌ها، در حال انجام‌وظیفه یا به سبب آن توهین نماید به سه تا شش ماه حبس یا 74 ضربه شلاق و یا از 50 هزار ریال تا یک‌میلیون ریال جزای نقدی محکوم می‌شود.»

در بازه زمانی بیست روز قبل از ارتحال، آیت‌الله هاشمی رفسنجانی به‌عنوان رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام و نماینده مجلس خبرگان، با انواع و اقسام تهمت‌ها و توهین‌ها، مورد هجوم قرار گرفت ولی هیچ شکایتی علیه تهمت زنندگان، تنظیم نشد. 

از برخی مسئولین گرفته که در سخنرانی‌های خود در ایام نهم دی، به تهمت پراکنی و اتهام زنی و عقده‌گشایی نسبت به آیت‌الله هاشمی رفسنجانی پرداختند تا پیاده‌نظام‌های هتاکی همچون حسین شریعتمداری و حسن عباسی که جایی ننشستند مگر اینکه تهمت زدند و دروغ گفتند، همه و همه، دست در دست یکدیگر به آیت‌الله تاختند و کسی مانع آنان نشد.

در بازه زمانی بیست روز پس از ارتحال آیت‌الله هاشمی رفسنجانی نیز بسیاری از همان «از خدا بی‌خبران» و هتاکان، به اتهام زنی و دروغ‌پراکنی نسبت به ساحت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی مشغول بودند و حتی امثال سعید قاسمی‌ها، دروغ‌های خود را به جنازه آیت‌الله هاشمی رفسنجانی تسری دادند و از هیچ‌کس هم ابایی نداشته و ندارند؛ چراکه می‌دانند در زمان حیات هاشمی، کسی با آنان کاری نداشت و در زمان ممات او هم کسی با آنان کاری ندارد؛ حتی اگر هاشمی رفسنجانی را ملحد بنامند.

در بند 13 ماده 1 آئین‌نامه امور خلافی مصوب 1324 مجلس شورای ملی (این آئین‌نامه همچنان دارای اعتبار قانونی است) راجع به موضوع توهین به اموات پیش‌بینی کرده است که «کساني که برخلاف شعائر مذهبي يا آداب ملي به مردگان درملأعام ناسزا گفته يا اهانت نمايند به حبس از دو روز تا پنج روز و تأديه غرامت از ده ريال تا پنجاه ريال محکوم می‌شوند.»

باید از مدعی‌العموم پرسید تا کی قرار است هتاکی به آیت‌الله هاشمی رفسنجانی با سکوت مقامات قضایی ادامه پیدا کند و تا کی قرار است افرادی که علاوه بر آبرو و حیثیت، جنازه شخصی که «سال‌ها زندان و تحمل شکنجه‌های ساواک و مقاومت در برابر این‌همه و آنگاه مسئولیت‌های خطیر در دفاع مقدس و ریاست مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان و غیره، برگ‌های درخشان زندگی پرفرازونشیب» اوست مورد هتک واقع شود؟
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۵
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۰۱ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۰
0
5
این پشتشون گرمه! مردم هم میدونن کی پشت این قضایاست.
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۱۸:۴۵ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۰
بدبخت داره میسوزه از تشیع جنازه میلیونی آیت الله هاشمی! خاک بر سرت تو اگه بمیری پدر و مادرتم نمیرن زیر ترم ات چه برسه به مردم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۵۹ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۰
0
5
هاشمی هر چه بود تغییر پیدا کرد و گرایشش به گرایش اکثریت مردم ایران چرخش پیداکرد و هرکسی عرضه تغییر ندارد پس اینها باید هرچه زودتر واقعیت و حقیقت اکثریت مردم ایران را قبول کنند چون ممکنه فردا دیر شود و دیگر جایی برانشون نماند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۳۲ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۱
0
3
لاشخورها ناراحت نشن از مقایسه با سعید قاسمی؟؟؟
ناشناس
|
United States of America
|
۱۴:۰۸ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۶
1
0
از سال68 تا 76 یک کشور جنگ زده رو تحویل گرفت بدون تورمهای کنونی
نظرات شما
پیشخوان