تاریخ انتشار: ۰۸:۳۸ - ۲۸ بهمن ۱۳۹۵

پرسپولیس بی‌دفاع مقابل لشگر ویسی/ استقلال بدون کاپیتان در اصفهان

سرخابی‌های پایتخت در حالی در هفته بیست و دوم لیگ برتر با حریفان اصفهانی بازی می‌کنند که محرومان زیادی در ترکیب خود دارند.
رویداد۲۴-هفته بیست‌ودوم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال باشگاه‌های ایران امروز با برگزاری 3 دیدار آغاز می‌شود و در مهم‌ترین بازی‌ها استقلال و پرسپولیس به مصاف حریفان اصفهانی خود می‌روند. این درحالی است که با پیروزی 4 بر 3 پیکان برابر استقلال خوزستان در اولین بازی هفته بیست‌ودوم رقابت‌های این هفته می‌تواند آبستن حوادث گوناگونی باشد و دیدارهای پرگلی را ببینیم.

* عملیات غیرممکن علی‌منصور در اصفهان

آبی‌پوشان پایتخت در حالی به اصفهان رفته اند که 3 بازیکن کلیدی خود را در اختیار ندارند. 

سیدمهدی رحمتی، فرشید اسماعیلی و رابسون جانواریو که در هفته‌های اخیر تاثیر مستقیمی در پیروزی‌های استقلال داشته‌اند در این بازی نیستند و این موضوع کار سرمربی استقلال را سخت کرده است. اگر چه سید حسین حسینی در دیدارهایی که جانشین رحمتی بوده نمایش قابل قبولی داشته اما در پست‌های دیگر تیم‌ منصوریان با مشکلاتی مواجه است.

از طرفی دیگر ذوب‌‌آهن در شرایطی به این بازی رسیده که مدیرعامل این تیم اعلام کرده در صورت ناکامی در دیدار این هفته از ذوب‌آهن می‌رود. شاگردان مجتبی حسینی در نیم‌فصل دوم نمایش ضعیفی داشتند و در دو بازی گذشته هم شکست خوردند. این شکست‌ها باعث شده تا آنها جایگاه سوم را به استقلال بدهند و از این تیم 4 امتیاز عقب افتاده است. پیکان هم به فاصله یک امتیازی سبزپوشان اصفهانی رسیده و شکست یا حتی تساوی برابر استقلال باعث می‌شود تا رتبه چهارم این تیم که امیدوار به حضور در آسیا بود، به شدت در خطر باشد. بنابراین ذوبی‌ها با همه وجود بازی خواهند کرد تا بار دیگر خود را احیا کنند.

باید دید تیم منصوریان که روند روبه‌رشدی را در نیم‌فصل دوم گذرانده، می‌تواند در اصفهان هم موفق باشد و با پیروزی در این بازی عملا جایگاه سومی خود را قطعی کند یا اینکه ذوبی‌ها با استفاده مفید از امتیاز میزبانی بازگشت مناسبی به لیگ برتر خواهند داشت.

* جدال فولادین در اهواز

بسیاری بر این باور بودند که سیر نزولی فولاد سعداوی همانند سیرصعودی این تیم است و تیم سرخ‌پوش خوزستانی دیگر نمی‌تواند به لیگ برتر بازگردد اما آنها هفته پیش در مشهد پدیده را بردند و از بحران خارج شدند. حالا 27 امتیازی هستند و می‌خواهند با امتیاز دیدار خانگی خود در برابر گسترش فولاد بالاتر از این تیم قرار بگیرند که 29 امتیاز دارد و در رده ششم ایستاده است.
 
فولادی‌ها در این بازی محرومی هم ندارند. اما در آن سوی میدان گسترشی‌ها در شرایط مساعدتری به مصاف فولاد خوزستان می‌روند. آنها در 10 بازی قبلی خود تنها یک باخت برابر پرسپولیس داشتند و به گفته سمندر مدیرعامل خود در بهترین رتبه خود در تاریخ لیگ برتر هستند.
 
شاگردان فراز کمالوند اگر امروز در اهواز برنده باشند می‌توانند از کسب رتبه تک رقمی خود اطمینان حاصل کنند و حتی به کسب جایگاه‌‌های بهتر نیز امیدوار باشند.

* احقاق حق سرخ‌ها مقابل زرد‌های ویسی

باخت دربی 84 ضربه مهلکی بر پیکره پرسپولیسی‌ها زده است. همه کارشناسان براین باورند که غرور بیش از حد تیم پرسپولیس باعث شکست سنگین آنها برابر استقلال شد. این درحالی است که دربی علاوه بر شکست محرومان زیادی هم روی دست برانکو گذاشت. خبری از سیدجلال حسینی، محمد انصاری و کمال کامیابی‌نیا نیست و این یعنی پرسپولیس برابر سپاهان مدافع ندارد. 
پلی‌یانسکی و پریموف هم جدا شده‌اند و دست برانکو خالیست. لشگر نصفه‌ونیمه پرسپولیس باید برای آنکه ثابت کند لایق‌ترین تیم برای قهرمانی لیگ شانزدهم است برابر سپاهان پیروز شود. اگرچه در این تیم خبری از مدافع مرکزی و هافبک دفاعی نیست و حریف می‌تواند از این راه به راحتی به پیروزی برسد.

در طرف مقابل سپاهان با دو شکست برابر پیکان و ماشین‌سازی قعر جدولی در وضعیت جالبی نیست و عبدالله ویسی می خواهد این هفته تیمش را از بحران خارج کند. اما حریف هم پرسپولیس‌است که استحقاق خود برای ایستادن در صدرجدول را اثبات کرده و برابر هوادارن خود تنها به دنبال پیروزی است. باید دید تیم جوان‌شده سپاهان می‌تواند شگفتی‌آفرین باشد و پرسپولیس را در آزادی شکست دهد یا اینکه شاگردان برانکو با پیروزی برابر سپاهان احقاق حق می‌کنند و نشان می‌دهند که شایسته‌ترین تیم برای قهرمانی در لیگ شانزدهم هستند.

برنامه بازی‌های باقیمانده هفته بیست‌ودوم لیگ به شکل زیر است:

پنجشنبه 28 بهمن ماه

ذوب‌آهن اصفهان - استقلال، ساعت 15، ورزشگاه فولادشهر اصفهان

موعود بنیادی‌فر - حسن ظهیری - میریعقوب حجتی - یاسر همرنگ، ناظر: بهرام مهرپیما

پرسپولیس - سپاهان ساعت 17:10، ورزشگاه آزادی

محمدرضا اکبریان - محمدرضا ابوالفضلی - مهدی عالیقدر - شاهو اصلانی، ناظر: علیرضا یزدانی

فولاد خوزستان - گسترش فولاد تبریز، ساعت 15، ورزشگاه غدیراهواز

رضا کرمانشاهی - هادی طوسی - فرزاد بهرامی - روح‌الله شریفی، ناظر: رسول فروغی

جمعه 29 بهمن

سایپای تهران - صبای قم، ساعت 16، ورزشگاه پاس قوامین

محمدرضا فغانی - آرمان اسعدی - ایوب غلام‌زاده - سیدمهدی مرجان‌زاده، ناظر: اسماعیل صفیری

سیاه جامگان مشهد - تراکتورسازی تبریز، ساعت 14:30، ورزشگاه ثامن مشهد

اشکان خورشیدی - علیرضا ایلدروم - علی اکبر عظیم‌پور - رضا عادل، ناظر: ابوطالب طاهریان

صنعت نفت آبادان - پدیده خراسان، ساعت 16، ورزشگاه تختی آبادان

سیدمهدی سیدعلی - حسن یوسفی - جلیل شعرانی - علیرضا حیدرپناه، ناظر: مسعود مرادی

ماشین سازی تبریز - نفت تهران، ساعت 16:30، ورزشگاه یادگار امام تبریز

حمید حاج ملک - محمدرضا منصوری - مرتضی کاظمیان - سعاد وفاپیشه، ناظر: فریدون اصفهانیان

منبع: آنا
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان