تاریخ انتشار: ۱۱:۰۱ - ۰۱ اسفند ۱۳۹۵

نماینده موافق استیضاح: همانطور که آل‌سعود لیاقت خادم‌الحرمینی را ندارد،‌آخوندی هم کفایت وزارت ندارد

نماینده موافق استیضاح آخوندی گفت:ما می گوییم آل سعود لیاقت خادم الحرمین بودن را ندارد با همان استدلال می گوییم آخوندی لیاقت و کفایت وزارت راه را ندارد.
رویداد۲۴-نماینده موافق استیضاح آخوندی گفت:ما می گوییم آل سعود لیاقت خادم الحرمین بودن را ندارد با همان استدلال می گوییم آخوندی لیاقت و کفایت وزارت راه را ندارد.

 احمد عليرضا بيگي نماينده مردم تبريز و آذر شهر و اسكو در موافقت با استيضاح آخوندي در جلسه علني يكشنبه-1 اسفند- گفت: چه فرقي بين حادثه منا كه طي آن تعدادي از حجاج ما به شهادت رسيدند با آن عزيزاني كه در سمنان به شهادت رسيدند، وجود دارد؟ آيا غير از اين است كه بي كفايتي آل سعود موجب شد تا عزيزان ما به شهادت برسند و عين همين هم در هفت خوان سمنان رخ داد. چه فرقي است بين جانبخاتگان قطار تبريز با كساني كه در پلاسكو جان باختند. چطور مجلس وزير كشور و شهردار را فرا ميخواند اما نمي تواند وزير راه را به مجلس بكشاند.

وي افزود: ما مي گوييم آل سعود لياقت خادم الحرمين بودن را ندارد با همان استدلال مي گوييم آخوندي لياقت و كفايت وزارت راه را ندارد. آقاي آخوندي در سياستگذاري و اجرا دچار مشكل است.  مشكلاتي كه باعث شده است كساني مثل سعيدي ن‍ژاد كه در زمان تصدي راه آهن شده اند خريداري راه آهن شده است،‌ و امروز لوكوموتيوهاي ما مربوط به سعيد نژادي است،‌فردي كه امروز در كشتيراني مديرعامل است، آيا براي كشتيراني هم نقشه مي چيند؟

او با اشاره به اين نكته كه  قطعا ورود ناوگان به صنعت راه آهن و هوايي مفيد است،‌ ادامه داد: اما سئوال اين است كمپاني ايرباس به عنوان طرف قرار داد هواپيمايي جمهوري اسلامي ايران  شرايطي را به ما تحميل كرده است و مصوبه هيئت وزيران مبني بر خريد 111 هواپيماي ايرباس و 20 فروند اي تي آر از سوي شركت هواپيمايي هما از طريق فايناس است.

بيگي تأكيد كرد: شركت هواپيمايي ايران مسئول بازپرداخت اقساط از محل عوايد عائد از بهره برداري  شده است و هما را موظف كرده اند به گونه اي عمل كند كه هيچ بار مالي براي دولت نداشته باشد،‌تغيير در واگذاري هما كاملا روشن است اقاي وزير چه پاسخي دارد؟ آيا بدنه فربه هما ميتواند چنين بار سنگيني را متحمل شود؟ آيا ميدانيد از تعداد 53 ايران اير فقط 13 عدد آن امكان اجرايي است و بقيه خوابيده اند؟ ضمنا رفتار غيرعقلايي آمريكا را چگونه پيش بيني ميكنيد و چه كسي اين تضمين ها را به شما سپرده است؟

او با اشاره به فرمايشان رهبري، تصريح كرد كه « چرا فرمايشات رهبري مورد توجه قرار نمي گيرد،‌خوب است فرازي از گفته هاي معظم له را خاطر نشان كنم،‌ ايشان ميگويند به جاي اينكه جاده را درست كنند به سراغ هواپيما ميروند.»

اين نماينده خواهان استيضاح آخوندي ادامه داد: من بارها گفته ام كه رهبري نمي تواند در تصميم گيري موردي دستگاه هاي مختلف دخالت كنند و بگويتد اين باشد و آن نباشد دستگاه ها مسئولي دارند و اين وظيفه مجلس است و بايد مجلس وارد استيضاح شود. اينجوري نيست كه بگويم آقا هواپيما بخرند يا نخرند،‌ اما شما ببيند كه اين هواپيما كجاي اقتصاد ما قرار ميگيرد؟ آقاي وزير آيا حادثه قطار تبريز محصول غفلت نبوده است؟ آيا لعن نفرين مردم را شنيده ايد؟ هر دو روز يكبار به انداز حوادث هوايي كشته مي دهيم. نوسازي راه ها و جاده ها به چه ميزان مورد توجه تان است؟

بيگي افزود: در حوزه اجرا شما كساني را به كار مي گيريد كه فاقد تخصص كامل هستند يا حداقل علامت سئوال هاي جدي دارند،‌ در حوزه صنعت هوايي شما جهانگيريان در قامت استاد دانشگاه اميركبير را به رياست سازمان هواپيمايي برگزيديد،‌ در دوره ايشان حوادث مختلف رخ داد،‌ايشان تخصص نداشتند. يك هواپيماي منحصر به فرد در دوره ايشان سقوط كرد و چهار نفر از بهترين مديران هواپيمايي كشور دچار حادثه شدند و بعد مجبور به اجاره هواپيما از پاكستان شديد.

اين نماينده مجلس دهم در ادامه انتقادهايش به آخوندي تأكيد كرد: شما آقاي عابدزاده رئيس فعلي سازمان هواپيمايي كه مسئول سقوط فوكر بود را برگزيديد كه ايشان به محكوم به ديه 60 نفر و زندان شده بود، چرا ايشان را برگزيديد؟  لازم است قدري در مورد شركت كامو تك بگويم اين يك شركت سايه براي سازمان هواپيمايي است،‌به اين صورت كه اير لاين هاي جديد وادار ميشوند با اين شركت قرار داد ببند تا قرار داد نبندند نميتوانند مجوز براي پرواز صورت نمي گيرد. سازمان بازرسي هم بخواهد ورود كند مي گويند اين شركت خصوصي است در حالي كه اين شركت تمام اعضايش دولتي هستند. تيم موجود در سازمان هواپيمايي ميداند كه دير يا زود بايد برود و لذا بنا دارد كه سازمان را تضعيف و ويرانه اي باقي بگذارد، مجوزهاي استخدام را باطل كردند تا كامو تقويت شود و سازمان تضعيف شود.

‌ بيگي در مورد فردي به نام محمد جواد تقوايي ، گفت: او اكنون  بدون هيچ سابقه اي او معاون استاندارد سازمان است. او سابقا مديرعامل كامو تك بوده است.

وي افزود: علي عابدزاده در زمان مسئوليت خود در سازمان هواپيمايي توانسته است 20 هواپيما را وارد كند و كه او نقش موثري در ورود كينگ اير با 2 برابر قيمت به كشور داشته است كه موضوع در نزد مقام قضايي در حال بازرسي است.

امروز مجلس،‌در برابر آزموني خطير قرار گرفته است و تمام موضوعاتي كه گفتم سعي كردم به صورت مختصر باشد انشاءاله مجلس در اين آزمون سرافراز خواهد بود.

نظرات شما
پیشخوان